ביטוח לאומי וחיסכון לכל ילד- מהי תכנית החיסכון לכל ילד

 

ביטוח לאומי וחיסכון לכל ילד היא תכנית שיכולה לצבור כספים גדולים. בשנת אלפיים ושבע עשרה ביטוח לאומי הוציא לפועל את תכנית חיסכון לכל ילד. מטרת התוכנית היא לחסוך לכל ילד סכום של חמישים שקלים, ולאפשר לו בגיל 18 לקבל סכום כסף שיספיק לכסות לימודים במוסד אקדמי.

ביטוח לאומי מתגלה באמצעות יוזמה זו כגוף ממשלתי שמצליח להתעלות מעל החשיבה הממסדית המקובעת, ומצטיין במציאת פתרונות יצירתיים, מחוץ לקופסא, בצמצום הפער של אנשים צעירים שמסיימים תיכון וצבא, ורוצים להתחיל את חייהם באופן עצמאי, כאנשים שכל עתידם עוד לפניהם.

להורים נותר רק לבחור אפיק חיסכון, ולתת הוראה איפה כספי התוכנית יופקדו. האם הכסף יופקד בבנק תמורת ריבית של פחות משני אחוזים, או באחת מקופות הגמל ויצבור תשואות גבוהות שיכולות להשליש את הסכום הסופי?

 

מהי בדיוק תכנית חיסכון לכל ילד של ביטוח לאומי?

ביטוח לאומי וחיסכון לכל ילד זו תכנית שמפקידה עבור תינוקות וילדים שנולדו טרום ינואר אלפיים ושבע עשרה סכום חודשי של חמישים ואחד שקלים בכל חודש. הסכומים האלה מצטברים בתוכנית החיסכון עד שאותם ילדים חוגגים שמונה עשרה. בגיל שמונה עשרה כל  ילד זכאי למענק חד פעמי בסך 510 שקלים. אם הם מתאפקים ולא פותחים את התוכנית, הם זכאים לעוד 510 שקלים בגיל עשרים ואחת.

 

ילדים שנולדו לאחר שנת אלפיים ושבע עשרה מקבלים עד גיל 18 סכום קבוע של 51 שקלים, ובנוסף עוד שני מענקים של 255 שקלים:  פעם ראשונה בגיל 3 ופעם שנייה בגיל 12 עבור בנות, ובגיל 13 עבור בנים. גם לילדים שנולדו אחרי שנת 2017 מוצעת אופציה להמתין עד שלוש שנים, למשוך את כספי החיסכון בגיל עשרים ואחת, וליהנות מבונוס של 510 שקלים.

 

להורי הילדים מציעים את האפשרות להכפיל את הסכום שיצטבר בתוכנית החיסכון, בכך שהם יצטרפו בסכום של חמישים ואחד שקלים גם הם. במידה וההורים מאשרים, ביטוח לאומי גורע מקצבת הילדים המשולמת להורים חמישים ואחד שקלים, ומוסיף אותם לתוכנית החיסכון.

 

מהי תכנית חיסכון לכל ילד?

מהי תכנית חיסכון לכל ילד?

 

 

מהם אפיקי החיסכון של תכנית חיסכון לכל ילד של ביטוח לאומי?

ביטוח לאומי מנהל מכרז עבור תכנית חיסכון לכל ילד, ובוחר בכל שנה מספר קופות גמל מובילות ובנקים, שבאמצעותם ההורים יכולים לחסוך עבור ילדם את כספי תכנית החיסכון של ביטוח לאומי. כל שהם צריכים לעשות זה רק לבחור אחד מהם. לאחר מכן, ההורים צריכים ליידע את ביטוח לאומי לאיזו קופת גמל או לאיזה בנק הם רוצים לנתב את כספי התוכנית. יש להם כחצי שנה לאחר לידת התינוק לבדוק, להתייעץ ולהחליט. במידה והם לא נותנים שום תשובה לביטוח לאומי, כספי התוכנית מופקדים אוטומטית לחשבון הבנק שאליו מופקדים כספי קצבת הילדים שלהם.

 

 

קופות הגמל שמשתתפות בתוכנית חיסכון לכל ילד של ביטוח לאומי

בשנת 2021 ביטוח לאומי בחר שתיים עשרה קופות גמל, שלכל אחת יש מספר מסלולים, מהם ניתן לבחור מסלול חיסכון. העיקריים הם שלושה: מסלול בסיכון גבוה, מסלול בסיכון בינוני ומסלול בסיכון נמוך. כל המסלולים האלה נושאים תשואות ביחס לרמת הסיכון שלהם. מסלול בסיכון מוגבר יכול להניב תשואות של שנים עשרה אחוזים ויותר, ומסלול בסיכון נמוך נע בדרך כלל סביב שלושה או ארבעה אחוזים.

בכל מקרה, חיסכון באמצעות קופת גמל עדיף באופן מוחלט על פני חיסכון באמצעות הבנק, מאחר והריבית של חיסכון בבנק היא נמוכה כל כך, שאין אפקט מצטבר של צבירת כסף נוסף. אם אתם לא ששים להיכנס ל"הרפתקה" ומעדיפים חיסכון בטוח ורגוע, כדאי שתבחרו במסלול עם סיכון נמוך, שגם מעניק לכם רוגע וגם צובר רווחים. קופות הגמל לשנת 2021 הן:

 

  • קופת גמל מגדל מקפת
  • קופת גמל הראל פנסיה
  • קופת גמל מנורה פנסיה
  • קופת גמל אינפיניטי
  • קופת גמל אלטשולר שחם גמל ופנסיה
  • קופת גמל אנליסט
  • קופת גמל אקסלנס נשואה
  • קופת גמל הלמן אלדובי
  • קופת גמל קל גמל ופנסיה
  • קופת גמל אינטרגמל
  • קופת גמל מיטב דש גמל ופנסיה
  • פסגות קופות גמל ופנסיה

 

אלו סכומים יכולים להצטבר באמצעות תכנית חיסכון לכל ילד?

הסכומים המצטברים בתוכנית ביטוח לאומי חיסכון לכל ילד תלויים במידה רבה בשני גורמים עיקריים:

  • האפיק בו בחרתם להשקיע את פיקדון התוכנית
  • אם בחרתם להשתתף בסכום של חמישים ואחד שקלים, בנוסף לסכום שמפקיד ביטוח לאומי.

 

לדוגמא, ילד שעבורו מופקדים מדי חודש בבנק חמישים ואחד שקלים, יקבל בגיל שמונה עשרה סכום של 11,526 ש"ח, כולל שני מענקים בסך 255 ש"ח. אם ההורים החליטו להשתתף בחיסכון, הסכום יעמוד על 22,440 ש"ח, ללא חישוב של ריבית. זהו סכום חביב, אך לא כזה שיכול לכסות את שכר הלימוד באוניברסיטה, יספיק לרכישת אוטו עבור הסטודנט הצעיר, או יעזור משמעותית לשכר הדירה העתידי שלו. לעומת זאת, אם הורי הילד החליטו להפקיד את כספי התוכנית של ביטוח לאומי בקופת גמל במסלול של סיכון מוגבר, הסכום שיצטבר יעמוד על סכומים גבוהים בהרבה – פי שלושה או פי ארבעה.

 

איך ניתן לחשב את הסכום שיתקבל מחיסכון בקופת גמל ולהגיע למספרים מדויקים? רק יועץ פיננסי מומחה יוכל לעזור לכם וללוות אתכם בתהליך הזה. מומלץ להיעזר באיש מקצוע, כיוון שההבדל בין הסכומים שאפשר להרוויח הוא עצום.

 

אי פתיחת קופת הגמל והמשך צבירת כספים

אם הילד הגיע לגיל עשרים ואחת אבל אתם לא רוצים לפתוח את החיסכון שמצטבר יפה בקופת הגמל, בגלל שהילד עוד לא רוצה ללמוד או לא צריך כרגע את כספי הקופה מכל סיבה אחרת – אתם בהחלט יכולים להשאיר את קופת הגמל ברשותכם, ולהמשיך להפקיד עבורה באופן עצמאי. בנוסף, אתם יכולים לנייד את הקופה לקופת גמל להשקעה, ובכך להפוך אותה לנזילה. באופן כזה תוכלו למשוך כספים בכל מצב או זמן שתרצו, וכל הזמן הזה היא תמשיך לצבור לכם כסף. אם אתם צריכים כסף אך לא רוצים לפתוח אותה, אתם יכולים לקחת ממנה הלוואה של עד שמונים אחוז מהסכום שהצטבר בה, ללא עמלות, ולתת ליתרת הכסף להמשיך לצבור לכם כסף.

 

חיסכון לכל ילד

חיסכון לכל ילד

 

ניצול הטבת מס תיקון 190 למס הכנסה עבור תכנית חיסכון לכל ילד של ביטוח לאומי

ניצול נוסף של קופת הגמל הוא להשאיר אותה לפנסיה, וניצול עתידי של הטבת המס תיקון 190 לפקודת מס הכנסה. אם תשאירו את הכסף לגיל פרישה, תיהנו ממשיכה לא הונית פטורה ממס, ותוכלו להגדיל משמעותית את סכומי הכסף שילוו את ילדיכם כשיפרוש לגמלאות. זה נראה מצחיק לדבר על זה כשהוא עדיין כל כך צעיר, אך אף פעם לא מוקדם מכדי להתחיל לחסוך, ובכל מקרה של קופת גמל להשקעה, אתם יכולים, כאמור, למשוך את הכסף גם לפני הפרישה ללא מס.

  • אם ברצונכם לקבל מידע עבור ביטוחים נוספים הקליקו כאן ועכשיו !!!

 

Skip to content