ביטוח תאונות אישיות מחיר הוגן - כמה משלמים, ומה הפוליסה כוללת?

מה זה תאונות אישיות?

החיים לא צפויים, וכולנו עלולים להיות מעורבים בתאונת דרכים, בדרגת פציעה כזו או אחרת. בניגוד למה שאנו נוהגים לחשוב, לא רק פציעה קשה משביתה אותנו מהחיים והשיגרה שלנו – גם פציעות קלות ויומיומיות יותר עלולות לגרום לנו להזדקק לטיפולים רבים, להחסיר ימי עבודה או לאבד יכולת עבודה, להזדקק לתקופת שיקום ארוכה ועוד. אלה מצבים בהם אנו לא רק נעדרים מהעבודה, אלא גם מהבית. כל החיים מתהפכים, ובנוסף לכל, אנו צריכים כסף כאן ועכשיו: כדי להשלים את הימים החסרים שבהם לא עבדנו, כדי לקבל פיצוי על אובדן יכולת עבודה והשתכרות, כדי לממן טיפולים, בשביל לממן עזרה בבית כמו בייביסיטר או לצורך ניקיון – ועוד.

אלה בדיוק הזמנים בהם נדרשת לנו פלטפורמת עזרה כלכלית, וזה מה שמספק לנו ביטוח תאונות אישיות. פוליסת ביטוח תאונות אישיות מציבה טווח כיסוי ביטוחי עשיר למגוון פגיעות ומצבים רפואיים העלולים להיגרם במקרה של תאונה, ומפצה את המבוטחים במתן סכום כסף חד פעמי, בדיוק ברגע בו הם צריכים את הכסף הזה.

למה בכלל צריך ביטוח תאונות אישיות?

ביטוח תאונות אישיות נכנס לקטגוריה של ביטוח בריאות, אבל הוא סוג של ביטוח חיים. לרוב האנשים יש ביטוח בריאות פרטי, ואולי הם סבורים בטעות שהוא מכסה גם מקרים תאונות. אין זה כך כלל – ביטוח בריאות פרטי מכסה בעיקר מחלות. גם קופות החולים אינן מפצות במקרה של תאונה, ופוליסות ביטוח תאונות אישיות של העבודה, אם קיימות כאלה, מציעות פיצוי רק במקרה שהתאונה קרתה במסגרת העבודה. לכן, כדאי לעשות ביטוח תאונות אישיות ולהיות מוכנים לכל מצב.

למה בכלל צריך ביטוח תאונות אישיות?

האם צריך לעשות גם פוליסת ביטוח תלמידים?

פוליסת תאונות אישיות תלמידים היא מומלצת במיוחד, עקב העובדה שילדים הם שובבים ומשתוללים מטבעם. כדאי לזכור שפוליסת ביטוח אישיות לא מכסה רק פציעות קטלניות מתאונות דרכים, אלא גם מקרים של כוויות, שברים ועוד, שנגרמו מתאונות. בנוסף, חלק מחברות הביטוח מציעות פיצוי גם במקרים של היעדרות עקב תאונה מבחינה חשובה כמו בחינת בגרות וקבלת פיצוי חד פעמי של אלף שקלים. בנוסף יתקבלו פיצויים למטרת מתן טיפול פסיכולוגי לאחר טראומה ועזרה במימון מורים פרטיים.

האם מחיר ביטוח תאונות אישיות שווה את התמורה?

אם היינו יכולים לחזות את העתיד, ולדעת בוודאות מה יקרה לנו, מן הסתם היה לנו קל יותר להתנהל ולחשב את דרכנו. היינו יודעים שבגיל ארבעים נעבור אירוע כך וכך, ונצטרך לעשות ביטוח שמכסה בדיוק את האירוע הזה. 

לרוע המזל, בחיים האמיתיים אין לאף אחד את האופציה לנחש מה יקרה לנו בעתיד, ונותר לנו רק לקחת אחריות. מחיר ביטוח תאונות אישיות אינו גבוה – מדובר בכמה עשרות שקלים לחודש, לרוב עד ארבעים שקלים. לא צריך לשבור קופת חיסכון או לוותר על פינוקים ומותרות בכדי לשלם את הסכום הזה בכל חודש, ואם חלילה נהיה מעורבים בתאונה, נשמח שיש לנו את התמיכה הכספית המשמעותית הזו. 

האם מחיר ביטוח תאונות אישיות שווה את התמורה?

מה מכסה ביטוח תאונות אישיות – לפי פירוט פציעות?

ניקח את פוליסת ביטוח תאונות אישיות של ביטוח ישיר, לדוגמא, כדי להמחיש לעומק מה כוללת פוליסת תאונות אישיות:

  • מוות מתאונה

כיסוי המקנה למוטבים פיצוי בגלל מות המבוטח, אם נגרם באופן ישיר כתוצאה מתאונה שאירעה במהלך תקופת הביטוח.

בחברתנו, כיסוי מוות מתאונה הינו כיסוי בסיסי אשר קיים בכל פוליסת תאונות אישיות.

סוג הפיצוי: פיצוי חד פעמי למוטב/ים במקרה של מות המבוטח עקב תאונה.

  • נכות מתאונה

כיסוי המעניק למבוטח פיצוי בכל מקרה של נכות רפואית שהוכרה כבלתי הפיכה, עולה על עשרה אחוזי נכות, ונגרמה בגלל תאונה.

סוג הפיצוי: פיצוי חד פעמי במקרה של נכות לצמיתות עקב תאונה המחושב על ידי מכפלה של סכום הביטוח הנקוב באחוזי הנכות שנקבעו למבוטח.

  • אשפוז עקב תאונה 

פיצוי במקרה של אשפוז כתוצאה ישירה מתאונה שאירעה במהלך תקופת הביטוח ובלבד שמשך האשפוז עולה על 48 שעות ברציפות.

סוג הפיצוי: פיצוי יומי למבוטח שאושפז עקב תאונה החל מיום האשפוז השלישי ועד 180 ימי אשפוז רצופים.

  • שברים עקב תאונה 

פיצוי במקרה של שבר שנגרם למבוטח עקב תאונה שאירעה בתקופת הביטוח ובתנאי שהשבר נגרם תוך 30 יום מיום התאונה.

סוג הפיצוי: פיצוי חד פעמי במקרה של שבר עקב תאונה השווה למכפלת סכום הביטוח בשיעור התשלום שנקבע לכל איבר המכוסה. 

  • כוויות עקב תאונה 

פיצוי במקרה של כוויה מדרגה שנייה ושלישית שנגרמה עקב תאונה שאירעה בתקופת הביטוח ובתנאי שהכוויה נגרמה תוך 90 ימים ממועד התאונה.

סוג הפיצוי: פיצוי חד פעמי במקרה של כוויה עקב תאונה, השווה למכפלת סכום הביטוח בשיעור התשלום המפורט בטבלה בסעיף 3 לנספח "כוויות עקב תאונה". במקרה שבוצעה השתלת עור עקב כוויה מדרגה שלישית, ישולם למבוטח פיצוי נוסף בסכום של 10,000 ₪.

  • מצב סיעודי עקב תאונה 

פיצוי במקרה שהמבוטח אובחן במצב סיעודי שנגרם כתוצאה ישירה מתאונה שקרתה במהלך תקופת הביטוח.

סוג פיצוי: פיצוי חד פעמי הניתן לאחר 90 יום בהם המבוטח היה במצב סיעודי באופן רציף.

  • תגמול יומי למשפחה 

כיסוי הוצאות הנלוות לאשפוז במקרה בו האשפוז נמשך תקופה רציפה העולה על 7 ימים, ובלבד שהאשפוז הינו תוצאה ישירה מתאונה שאירעה במהלך תקופת הביטוח.

סוג הפיצוי: במסגרת כיסוי זה יינתן למבוטח החזר על ההוצאות הנלוות לאשפוז המפורטות להלן. 

  • כיסוי לרכב דו/תלת גלגלי ממונע 

הרחבת מקרה הביטוח כך שיכלול תאונה בעת נהיגה או נסיעה ברכב דו או תלת גלגלי הממונעים על ידי מנוע, בכביש עשוי אספלט או בטון.

  •  כתב שירות ספורטיבי 

מגוון שירותים רפואיים נלווים לפעילויות ספורט חובבני כמו הוצאות פינוי באמצעות אמבולנס, שרותי ייעוץ עם רופא מומחה, פגישות ייעוץ עם תזונאי, פגישות טיפול עם פיזיותרפיסט, בדיקת ארגומטריה ועוד.

  • ימי החלמה מתאונה 

פיצוי יומי במקרה של אישפוז לפחות 3 ימים מלאים כתוצאה ישירה מתאונה בתקופת הביטוח, ורופא מומחה או רופא תעסוקתי קבע כי אין ביכולתו של המבוטח לעבוד וכי הינו מרותק לביתו.

סוג הפיצוי: פיצוי יומי בסכום הנרכש ועד 90 יום – החל מהיום הראשון לאשפוז.

שאלות ותשובות
האם אני עלול להיתקל במצב של כפל ביטוחי?

לכולנו יש מספר ביטוחים ממקומות וזמנים שונים בחיים, ובהחלט מתקיים לעיתים מצב של כפל ביטוחי. כדי למנוע מצב כזה, שבו תשלמו פעמיים ותפוצו רק פעם אחת, עדיף להתייעץ עם סוכן ביטוח, שיעשה לכם סדר בכל הניירת והביטוחים. לפעמים לסעיפים שונים יש שמות שונים, ואתם לא תדעו שלמעשה זה אותו ביטוח בדיוק.

רק סוכן ביטוח יוכל לבדוק על מה אתם משלמים וכמה אתם משלמים, ולאחד לכם את הכל לפוליסה אחת בטווח כיסוי מקסימלי, ובמחיר האטרקטיבי ביותר.

האם אני עלול להיתקל במצב בו לא אקבל את הפיצוי שמגיע לי?

בעיקרון ברור שחברות הביטוח לא לוהטות לשלם, גם במקרים מובהקים. תפקידו של סוכן הביטוח שלכם הוא לא רק לעשות לכם את הביטוח, אלא גם ללוות אתכם בכל התהליכים והמאבקים שאתם צריכים לעשות מול חברות הביטוח. יש חברות ביטוח שאיתן התהליך עובר בקלות, ויש כאלה שסוכן הביטוח ייאלץ להפעיל מרפקים.

האם הביטוח של המוסדות החינוכיים לא מספיק?

כל רשות חינוך מקומית במדינת ישראל מחוייבת לעשות ביטוח תאונות אישיות לתלמידים בחינוך חובה, מגן ועד כיתה י"ב. הביטוח הזה תקף גם כשהילדים לא במוסד החינוכי, וההורים נדרשים לשלם סכום נמוך מאד של עד חמישים שקלים בדרך כלל. הכיסוי הביטוחי של הפוליסות האלה אינו רחב, אך תמיד כדאי לבדוק עם סוכן הביטוח שאינכם משלמים על כפל ביטוחי.

איך ומתי עושים תביעת תאונות אישיות?

אין תאריך מיוחד או ספציפי שאמור להתאים להצטרפות לביטוח תאונות אישיות, אבל בטוח שלא עושים אותו אחרי התאונה, כי אז בעצם זו תהיה זריקת כסף לשווא. הזמן הכי טוב לעשות אותו הוא כשאתם מצטרפים לביטוח בריאות פרטי, או כשאתם עושים ביטוח חיים.

Skip to content