ההשתלות בישראל- איך הקורונה השפיעה?

איך הקורונה השפיעה על תחום ההשתלות בישראל?

מחלת הקורונה הגיעה אלינו משום מקום והכניסה אותנו לארבע קירות, ללא יכולת לחיות את החיים החופשיים שאנחנו רגילים אליהם. כתוצאה ישירה מכך, יצאנו פחות לבדיקות בבית חולים, ואם סבלנו מכאבים העדפנו לא להסתכן בכך שנמנענו מבדיקות – העיקר לא להיחשף לחולי קורונה בבתי החולים.

סיבות לירידת ההשתלות בישראל

סיבות נוספות שגרמו לירידה בכמות ניתוחי ההשתלות בישראל הן ירידה בכמות המתים מתאונות דרכים (מכיוון שיצאנו ונסענו פחות), מקרי מוות בעיקר של חולי קורונה – מחלה שלא מאפשרת תרומת איברים לאחר המוות – והפסקת הניתוחים האלקטיביים.

 

לצערנו גם שיעור אחוז תרומות האיברים ירד ב-2020 ב 11%, למרות ששיעור ההסכמות לתרומות נותר ללא שינוי. מנתונים שקיבלנו התברר שיש ירידה של 8% בכמות ההשתלות מ-2020 ביחס לשנת 2019 וירידה של 11% לעומת 2018.

 

כמות ההשתלות של איברים כמו ריאות ירדה ב 35 אחוז, מ-51 ל 33. השתלות הלב ירדו ב-10%, השתלות הכבד נמצאים בירידה של 18%  והשתלת הכליות רשמו ירידה של 23 אחוז, מ-153 ל-117.

 

כתוצאה ישירה מירידה בכמות ההשתלות קיימת עלייה חדה במספר הממתינים להשתלות איברים. נכון להיום, כמות האנשים הממתינים להשתלה עומד על 1,277 לעומת 1,166 בינואר 2020.

 

בשנה האחרונה נפטרו 62 ממתינים להשתלת איברים, לעומת 49 נפטרים ב-2019.

השתלת איברים

השתלת איברים

עלייה בתרומת איברים

הבשורה הטובה היא שהשנה הייתה עלייה של 10% בתרומות מתורם חי, כלומר מאדם שהוא בריא אשר תורם איבר מגופו בעודו בחיים. תרומה זאת יכולה להציל חיים או לשפר משמעותית את רמת החיים של האדם החולה הזקוק לתרומה. האיברים שאדם חי יכול לתרום הם כבד, כליה ואונת ריאה. בישראל כמות התרומות של אדם חי עומדת על 140 לשנה בממוצע.

 

לצערנו, אנחנו לא יכולים לדעת מראש מי ילקה במחלה קשה ויזדקק להשתלה שיכולה להציל את חייו, ובכך תשאיר את משפחתו שלמה לאורך שנים ארוכות ושמחות. התור להשתלות כל כך ארוך, שרוב האנשים לא שורדים עד לקבלת האיבר שיכול להציל אותם.

השתלות וטיפולים מיוחדים

משום כך ולאור כל הנתונים העגומים האלה, אנחנו מאוד ממליצים לעשות לכל המשפחה ביטוח בריאות פרטי שכולל גם סעיף של השתלות בחו"ל. מחיר הביטוח הוא מספר שקלים בודדים לאדם והכיסוי מכסה הוצאות ללא הגבלת תקרה – כולל גם טיפול והשתלה.

 

במקרה של השתלת איבר מלאכותי התקרה היא עד 2,500,000 ש"ח ברוב חברות הביטוח. הביטוח מכסה גם אשפוז בחו"ל לשנה שלמה, שימור האיבר המיועד להשתלה, הוצאות טיסה לחו"ל לצורך ההשתלה כולל מלווה, וכיסוי עבור סעיפים נוספים שיועץ הביטוח ישמח לפרט לכם.

 

כיסוי השתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל ממש מציל חיים, כיוון שהזמן משחק משחק עיקרי במקרה של מחלה. לפי ניסיוננו בביטוח בריאות פרטי, במקרה הצורך מטיסים את המבוטח להשתלה תוך שבועיים בממוצע לביצוע ההשתלה, כיוון שבארצות הברית יש בנק איברים גדול למדי המאפשר לבצע השתלה תוך זמן קצר.

צוות מנתחים בזמן השתלה

צוות מנתחים בזמן השתלה

  • למידע נוסף ומענה על שאלות נוספות, אתם מוזמנים לחייג למספר 073-272-5261 או להשאיר פרטים בתחתית העמוד, וסוכן יחזור אליכם בהקדם.
  • אם ברצונכם לקבל מידע עבור ביטוחים נוספים הקליקו כאן ועכשיו

 

 

 

 

 

Skip to content