ביטוח מחלות קשות- תביעות

 

 

מתי עושים תביעת ביטוח מחלות קשות?

ביטוח מחלות קשות הוא ביטוח שמיועד לתת קביים נפשיות וכלכליות לאדם זה עתה גילה שהוא לוקה במחלה קשה, וכעת עליו לארגן את כל החלל חייו מחדש: להתארגן מבינת עבודה ופרנסה, קביעת לו"ז טיפולים, מציאת סידור לילדים, מציאת מחליף בכל הפעילות שלו – ועוד כשאדם מגלה שהוא לקה במחלה קשה זו תחושה של בגידה: הגוף בגד בו פתאום, ללא התרעה וללא שום סימן, והכניס אותו לסטטיסטיקה שהוא לא רצה להיות בה. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו בתרחיש כזה, אבל אם זה כבר קרה, יש לקוות שאותו אדם עשה מראש ביטוח זה – שלגביו הוא מיד מבצע תביעת ביטוח ומקבל את כל מה שצריך לעבור את התקופה הזו בשלום.

 

מה זה ביטוח מחלות קשות?

זהו ביטוח שיש לו תפקיד אחד ויחיד: להרכיב למבוטח סכום כסף גדול וחד פעמי, בזמן גילוי המחלה הקשה.

המטרה של הביטוח הזה, שבניגוד לביטוחים אחרים, כמו ביטוח בריאות למשל, הוא לא שולח לטיפולים או משלם עבור טיפולים – אלא מעניק סכום כסף חד פעמי. הוא נוצר במטרה להקל על החולה הטרי, המבולבל והמוצא כזה שהוא יקבל סכום כסף משמעותי, ולא יצטרך להטריד את עצמו בשאלות כמו מי ישלם על המטפלת שצריך להביא לילדים, מי ישלם על הטיפולים, איך נתפרנס ושאלות עוד שרק מייצרת לחץ ומרחיקות את ההחלמה. סכום הכסף שמתקבל מהתביעה מועבר לחולה ועוזר לו להחלים בנחת, בלי שיצטרך לחזור לעבודה טרום זמנו ולפני שהחלים כראוי.

 

האם כדאי לעשות ?

אין ספק שלאור ריבוי הביטוחים, מתעוררת השאלה אם אכן יש מקום לביטוח נוסף, והתשובה היא שספציפית לגבי ביטוח מחלות קשות, התשובה היא כן. ביטוח מחלות קשות הוא חשוב מאד, שונה לאור העובדה שבכל יום מתגלה מחלות קשות, ולאף קבוצת הסיכון אין יותר "בלעדיות" על מחלה כלשהי. אם פעם רק נשים עם גן BRCA נמצאו בסכנה ללקות בסרטן שד גיל צעיר, הרי שכיום, לרוע המזל, נשים צעירות נבדקות לגילוי מוקדם של סרטן השד ונמצאות חיוביות למחלה. גם במחלות אחרות המגמה דומה, הגילאים יורדים, ולאף אחד אין ערובה על בריאות מוחלטת, לא למי שצעיר ולא למי שבריא.

 

רשימת מחלות קשות: מה נמצא בפוליסה?

לכל חברת ביטוח יש פוליסה אחרת עם רשימת של מחלות קשות, כשבחלק מהפוליסות ישנן התניות כמו אפשרות להשתמש בפעמיים בפוליסת מחלות קשות בהפרש של כמה שנים, ובחלק לא יכול להיעזר רק פעם אחת. חלק מחברות כוללות גם סעיפים של מחלות נפש קשות, שיש הלוקים בהן החיים ללא שום תרופה מוקדמת 

ביטוח מחלות קשות השוואה בין מחירים

מה הסיבה לכך שיש הבדלים במחיר של ביטוח מחלות קשות? מחיר הביטוח נקבע לפי הפרמטרים של המבוטח: מצב הבריאות שלו, ההרגלים המזיקים שלו (עישון, אלכוהול, חוסר פעילות גופנית ועוד), אם הוא עובד במקום עבודה מסוכן בריאותית ועוד. ביטוח מחלות קשות השוואה תת מבצע דרך המחשב של רשות ההון, שם לה להזמין את הפרטים שלך ולקבל נתונים לגבי כמה תשלמו בחודש. לפניכם שתי דוגמאות, לגבר בן 27, וגבר בן 54, שניהם לא מעשנים, פוליסה על סך מאתיים אלף שקלים:

 

  • בן 27:

מנורה – 35 ש"ח לחודש

הראל – 48 ש"ח לחודש

הפניקס 42 ש"ח לחודש

 

  • בן 54:

מנורה – 333.80 ש"ח לחודש

הראל – 376.40 ש"ח לחודש

הפניקס 374 ש"ח לחודש

 

איך עושים תביעת ביטוח מחלות קשות?

אם גיליתם שלקיתם במחלה קשה ואכן מופיעה ברשימה המחלות הקשות של הביטוח שעשיתם, עליכם לשלוח תביעה לחברת הביטוח כולל כל המסמכים הרפואיים שקשורים למחלה שלך. לכל חברה יש את הפרוצדורה שלה, וכדאי להבין קודם מה הם הכללים, כדי שתגיעו מוכנים ועם כל הניירת הדרושה.

 

ביטוח מחלות קשות דרך סוכן ביטוח

לאדם שאינו בקיא בתחום הביטוחים, שזה בערך רוב האנשים שאינם סוכני ביטוח, קשה עד בלתי אפשרי בלתי אפשרי לקרוא ולהפוך פוליסת ביטוח, ולא משנה אם זה בתחום הבריאות או בתחום הרכב או הדירה. לכן, כדאי להתחיל את כל ההשראה ההצטרפות לביטוח בליווי של תוכן ביטוח מנוסה , הפך עוגמת נפש עתידית (אין יותר מרגיז מלשלם ביטוח כל החיים, ואז לגלות שדווקא כשצריך אותו, הוא לא מכסה את הצורך שהתעורר) ולמנוע כפל ביטוחי .

 

שירותים של תביעת ביטוח מחלות קשות דרך סוכן ביטוח

כל הפרוצדורה של תביעת ביטוח מחלות קשות היא מסובכת, וכרוכה בה הרבה מאד ניירת, ריצות וסבלנות. כשאדם חולה הוא צריך להפנות את כל המשאבים שלו בעיקר להחליף, זה הדבר הנכון ביותר לעשות את זה לגייס את הסוכן הביטוח בכדי שיעשה את התביעה. העובדה שלסוכן הביטוח יש המון ניסיון בתביעות, שהוא יודע איך לגשת לתביעה ואיך לנצח אותה, חשובה מאד עלכם ובעיקר, סוללת לכם את הדרך לכספי הביטוח באופן שלא יתיש אתכם

אבא ובן בחיבוק

 

 

שאלות ותשובות
מאיזה גיל לעשות פוליסת מחלות קשות?

ביטוח מחלות קשות זמין לילדים מגיל שנה, ויכול להצטרף אליו עד גיל שישים וחמש, כשהפוליסה תקפה עד גיל שבעים וחמש.

כמה עולה לעשות ביטוח מחלות קשות לבני נוער?

החל מעשרה שקלים לפוליסה של מאה אלף שקלים (חברת הביטוח מנורה).

מה קורה אם לוקים במחלה שאיננה ברשימה המחלות הקשות?

אם המחלה אינה קיימת ברשימה מחלות קשות, לא ניתן לקבל עבורה כסף. אבל חשוב לציין שרוב חברות ביטוח מעדכנות את רשימת המחלות, ורוב המחלות הקשות אכן מופיעות ברשימה.

מחלות רקע קשות קורונה - האם קורונה נכנסה לרשימת המחלות הקשות?

קורונה כשלעצמה, בשמה, איננה מחלה המופיעה ברשימה המחלות הקשות. אבל סוכן ביטוח חכם יצליח להוציא יוצא פיצוי אם חליתם בקורונה ואושפזתם בבית החולים, בשל הסיבה שבפוליסות הביטוח מופע מחלות כמו COPD - מחלת ריאות חסימתית, וגם מחלה של יתר לחץ דם ריאתי ראשוני - פרמטרים המאפיינים תסמיני מחלת קורונה קשה.

האם התקף לב נכלל בפוליסת מחלות קשות?

חלק מחברות הביטוח כוללות התקף לב ברשימה המחלות הקשות שלהן, וחלק לא. שווה להתייעץ עם סוכן הביטוח, לתת רקע על ההיסטוריה והגנטיקה המשפחתית, ויחד אתו להחליט איזו פוליסת ביטוח מחלות קשות לעשות.

 

למידע על ביטוח חיים >> לחץ כאן <<

 

 

 

 

 

Skip to content