בדיקת ביטוחים- חייבים לעשות בדיקה לפחות פעם בשנה 

 

אם נבצע בדיקה ביטוחים, קשה למצוא אפילו אדם אחד בישראל שאינו מבוטח בביטוח כלשהו. כולנו מבוטחים בכל שלב בחיים שלנו: בבית הספר אנחנו מבוטחים על ידי השלטון המקומי, בטיול הגדול אחרי הצבא אנחנו מבוטחים בביטוח נסיעות, במקום העבודה אנחנו מבוטחים בביטוח מטעם העבודה. לפעמים נערמים לנו כמה ביטוחים מקבילים, אנחנו אפילו לא זוכרים אותם. רוב האנשים לא טורחים לבדוק את כל הסעיפים של תשלומי הביטוח בחשבון ההוצאות שלהם, וספק אם הם יודעים להגיד על איזה ביטוח הם משלמים, כמה הם משלמים עליו, ובכלל מתי הם עשו אותו. התנהלות כלכלית נכונה מתחילה עם בדיקה ביטוחים מקצועית על ידי סוכן ביטוח, ועדיף כבר היום.

 

החוקים השתנו וחלק מפוליסות הביטוח הוזלו

בשנת 2016 נחקקה רפורמת הבריאות, שעשתה מהפכה בענף ביטוח הבריאות , לטובת הלקוח. עד שנת 2016 המבוטחים שרצו לבטח את עצמם בביטוח בריאות פרטי נאלצו לקחת את הביטוח כחבילה, על כל הסעיפים שיש בה, בין אם רצו את כל הסעיפים ובין אם לא. הרפורמה הופכת למצטרפים החדשים גמישות ופירוק הפוליסה, צריך הוזלת המחיר. אם למשל אדם מסוים לא רוצה להוסיף סעיף של ניתוחים, הוא יכול להסיר אותו ולהפוך אותו משמעותי את הביטוח (ניתוחים הוא סעיף יקר מאוד. אומנם הסעיף שימושי, חשוב, אבל יקר). כמו כן בזכות הרפורמה לא יכולה לבטל או להוסיף את הסעיף של מוצרים מחוץ לסל, סעיף של השתלות בישראל , ועוד.

למה אנחנו מספרים לכם את כל זה? כי פוליסות ביטוח הן משהו שמשתנה ומתגמש. חלקן בגלל הרגולציה, חלקן בגלל שכל חברות ביטוח החליטו להוריד את המחיר שלהן, וחלקן נהנות ממבצע הנחות ספציפיות בחברות ביטוח מסוימות. אם עשיתם ביטוח כלשהו ועברו כבר כמה שנים מאז, מאוד יתכן שאתה משלמים את המחיר הישן והגבוה מדי. בדיקה ביטוחים תאפשר לכם להבין כמה אתם משלמים ועל מה, ובעזרת הייעוץ של סוכן ביטוח לדעת לדעת אם המחיר שלך משלמים אכן הוגן ומותאם לתקופה שלנו. אם לא, בטלו את הביטוח ותצטרפו לביטוח חדש.

 

בדיקת הביטוח תגלה את כל הכפל הביטוחי יותר

בדיקת ביטוחים מעלה למחשב את כל הביטוחים שיש לכם, ומאפשרת להיכנס לכל הפוליסות השונות. כשאתם מתחילים בתהליך, קודם כל בדקו שאין לכם ביטוח כפול. לאחר התייחסות עברו על הפוליסות השונות ובדקו שאין סעיפים כפולים. למשל, לפעמים בביטוח בריאות יש סעיפים חופפים לסעיפים שונים בביטוח סיעודי, לשירותים נוספים בתשלום של קופות החולים, או ביטוח מחלות קשות שנעשתה בחברת ביטוח אחרת. בביטוח תאונות אישיות עלולים להיות סעיפים זהים לביטוח חיים . על כל הסעיפים האלה אתם משלמים, ובמצטבר אתם משלמים סכומים גבוהים שלא צריכים. בחלק מהביטוחים כפל הביטוחים הוא לא באמת בזבוז כסף, מאחר ואם תצטרכו לתבוע את הביטוח אתם תקבלו פיצוי כספי משני הביטוחים. אבל אני אמר שאתה רוצה לשלם פעמיים? זאת זכותכם להחליט אותך אינכם מעוניינים לשלם כפול ולקבל פיצוי כפול, ובנוסף, חלק מהביטוחים הכפולים לא בהכרח מפצים אתכם פעמיים, כלומר שבמקרים שונים אתם פשוט משלמים כסף ללא שום סיבה.

זו הסיבה שכל כך חשוב לעשות בדיקה ביטוחים יחד עם סוכן ביטוח ולא סתם כך לבד.

בדיקת ביטוחים- סוכן ביטוח מקצועי

בדיקת ביטוחים- סוכן ביטוח מקצועי

בדיקה של ביטוחים תאפשר לכם לנצל את הביטוח ולא רק לסמן עליו וי

עניין נוסף שמעלה את הכדאיות של בדיקת ביטוחים, הוא שכאשר אתם בודקים לעומק את הפוליסות שלכם, אתם עצמם נחשפים מחדש (או אולי בפעם הראשונה) לכל ההטבות והזכויות שיש לכם מתוקף היותכם מבוטחים. אולי תגלו שבעצם מגיע לכם באופן פרטי ומיידי לקבל דברים שהייתם צריך להיאבק כדי לקבל, למשל תורים או בדיקות דרך קופת החולים, כשבעצם יכולתם לקבל אותם דרך הביטוח הפרטי באופן מיידי. יתכן שתגלו שהייתם יכולים לקבל פיצוי כספי ענק עקב מחלה שלקיתם בה או, תאונת דרכים שהייתם מעורב בה או כל אירוע רפואי אחר שעבורו מגיע לכם כסף, ואתם אפילו לא ידעתם שיש לכם פוליסה על כך. בינינו, סביר להניח שכאשר הצטרפתם לביטוח, לא בדיוק עברתם על כל הסעיפים אלא פשוט סימנתם וי כי "צריך לעשות ביטוח", להגדיר פשוט שכחתם מכל העניין.במקרים כמו של ביטוח חיים למשל, בהחלט לא יכול לסמן וי ולשכוח מזה, במקרה של מוות חברת הביטוח תיצור קשר עם היורשים. אבל כשעושים ביטוח סיעודי או ביטוח בריאות, ביטוח תאונות אישיות וכו ', אלה ביטוחים חשובים מאוד להתנהלות תקינה ובריאה בזמנים שבהם כל משתנה לנו, וחבל לא להיעזר בביטוח שבעצם משולם כבר כמה שנים טובות בדיוק צריך מטרה זו.

 

בדיקת הביטוחים השתמשת גם למצוא כספים אבודים של הורים שנפטרו

לעיתים רחוקות הורים שנפטרים משאירים אחריהם צוואה דפדפת שם מצוינים כל שמות פוליסות הביטוח שלהם. אומן חברת הביטוח אמורה יצירת קשר עם היורשים לאחר מותג של המבוטח שלה, אבל לא תמיד היא עושה זאת מיד, ולא תמיד יש רק חברת ביטוח אחת. לכן, חשוב לעשות בדיקה ביטוחים ולמצוא כספים מביטוחי חיים שהיו שייכים להורים שלך, ושאותם טרם פדיתם כי לא ידעתם על קיומם.

 

איפה ואיך עושים בדיקה ביטוחים?

בדיקת ביטוחים עושים עם סוכן ביטוח, באתרים כמו הר הביטוח . באתר זה מקלידים את את תעודת הזהות ואת תאריך הנפקת תעודת הזהות, וכל הביטוחים שלכם עולים לכם מול העיניים בצורה מסודרת. באופן כזה אתם יכולים גם לעבור על פוליסות ביטוח הרכב שלכם, ולהפוך לעצמכם אישור על עבר ביטוחי, שזה בעצם אישור על היעדר תביעות שעבורו לא יכול לקבל הנחות יפות בחידוש הרכב. למעשה, אתם יכולים לעיין בפוליסות שעולות לכם דרך האתר ולבדוק כמה אתם משלמים או אם יש כפילויות נראות לעין, אבל קשה להאמין שתוכלו להבין או להסיר מסקנות לבדכם, ללא הסוכן, לא ידע להבין אם יש לכם כפל ביטוחי או שלכם משלמים הון על ביטוח שהמחיר שלו ירד משמעותית עוד לאחרונה, ואתם סתם תקועים עם מחיר הישן.

 

שאלות ותשובות
האם ניתן לעשות בדיקת ביטוחים עבור כל סוג של ביטוח?

כן, באתר הר הביטוח אתם מקבלים את כל הביטוחים שאי פעם עשיתם, בכל תחום.

בדיקת ביטוחים מעדכנת גם אם יש לנו כפל ביטוחי?

אתר הר הביטוח מסמן את מה שהוא רואה לנכון ככפל ביטוחי, אבל לא תמיד זה מדויק (למשל, ביטוח מחלות קשות לא בהכרח זהה לביטוח מחלות סרטן), ובנוסף לא יודע להתריע על כפל ביטוחי שנובע מהבנה עמוקה של קריאת הסעיפים של הביטוח. לכן חשוב לעבור על המידע עם סוכן ביטוח, ולא להסתמך על האתר בלבד.

אם אני מקליד את הפרטים של ההורים שנפטרו בהר הביטוח וזה מראה לי שאין ביטוח, סימן שלא היה ביטוח בכלל?

יתכן שלא היה להם ביטוח, ויתכן שהיה ביטוח ונפדה, או שביקשתם להסתיר את הביטוחים שלכם מהר הביטוח.

אם בדיקת ביטוחים תראה שאני משלם כסף מיותר, האם זה קל להחליף בין מסלולי ביטוח?

זה לא אמור להיות מסובך, השאר זאת לסוכן הביטוח שיעשה את ההחלפה במקומך.

 

  • אם ברצונכם לקבל מידע עבור ביטוחים נוספים הקליקו כאן ועכשיו !!!

 

 

 

 

 

 

 

Skip to content