ביטוח אחריות מקצועית מחיר טוב וכיסוי מלא - יש דבר כזה?

 

כאשר אנו מדברים על ביטוח אחריות מקצועית, מחיר טוב וכיסוי מלא של הפוליסה זה הדבר ההונגרי. בעבר האחרון גברה המגמה של תביעות כנדר עצמאים או בכירים בחברות. אומר בתביעות אישיות, שהנתבע בהן חשוף ללא ייצוג של החברה שבה הוא עובד. כתוצאה מהצורך, החלו חברות הביטוח לשווק ביטוח אחריות מקצועית, שמגן על המבוטח מפני תביעות, מחזיר ההוצאות משפטיות ואפילו מגן במקרים של טעות או רשלנות מקצועית של המבוטח (מה לעשות, כולנו בני אדם, וכולנו עושים את הדברים לפעמים). עכשיו, כשברור שעצמאיים העוסקים במקצועות שכרוכים במגע עם קהל חייבים לעשות ביטוח אחריות מקצועית , נשאלת רק השאלה, האם ביטוח אחריות מקצועית מחיר הוגן ופוליסה המכסה הכל זה דבר שאפשר למצוא בכלל?

 

למי מיועד ביטוח אחריות מקצועית?

ביטוח אחריות מקצועית מיועד בעיקר לעצמאיים בעלי מקצוע חופשי כמו רופאי שיניים, עורכי דין, מהנדסים, אדריכלים, קבלני שיפוצים, אנשים העוסקים בכספים כמו רואי חשבון ועוד. כל המקצועות האלה חושפים את העוסקים במלאכה לתביעות, הם בגלל עבודה לא מספקים בעיני הלקוח, בגלל בגלל רשלנות מקצועית, חשש לרשלנות מקצועית או תביעה על רשלנות מקצועית. נושא התביעות כנדר אנשי המקצוע הפכו להיות כל כך נפוצים, שחברות הביטוח יצאו עם מוצר ביטוחי ספציפי לעורכי דין, שנקרא אחריות מקצועית עורכי דין. למעשה, בשנת 2012 לשכת עורכי הדין קבעה שכל עורכי הדין יחויבו לבטח את עצמם בביטוח אחריות מקצועית עורכי דין.

מה כולל ביטוח אחריות מקצועית?

  • כיסוי עבור הוצאות הגנה משפטית.
  • הגנה  מתביעות המוגשות כנגד המבוטח .
  • כיסוי רטרואקטיבי
  •  כיסוי על הוצאות הגנה משפטית בתביעת צד גימל
ביטוח אחריות מקצועית- אליאנס ביטוח

ביטוח אחריות מקצועית- אליאנס ביטוח

כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית?

כשרוצים לעשות השוואת מחירים אחריות מקצועית, צריך לקחת בחשבון כמה גורמים שמשפיעים מאוד על המחיר הסופי, מעבר למחיר הבסיס שנקבע על ידי חברת הביטוח והמבוטח עצמו. לדוגמא, אם המבוטח ירצה גבול אחריות מרבי של 700 אלף שקלים לדוגמא, המחיר יהיה בסביבות 4000 ש"ח. אם המבוטח רוצה שסכום גבול אחריות מרבי יעמוד על 2 מיליון שקלים, המחיר יהיה בסביבות 10 אלף שקלים. הפרמטרים הנוספים הם:

  • תחום עיסוק

גבולות ותשלומי הביטוח לעצמאיים מושפעים מתחום העיסוק שלהם. דוגמא, אדריכל ישלם מחיר שונה מרופא עיניים, ורואה חשבון ישלם מחיר שונה מפלסטיקאי. הסיבה לכך היא חומרת הפגיעה במקרה של רשלנות מקצועית, ובמקרה של פגיעה בגוף כמו מקרה של רשלנות של מנתח פלסטי, מחיר התביעה יהיה גבוה יותר ממחיר של אדם שתובע את האדריכל שלו כי הגינה מרובעת ולא עגולה, או כי חדר השינה חשוף לשמש. גם במקרים של פגיעה בנפש, כמו במקרים של מהנדס חשמל שכנגדו מוגש תביעה על רשלנות שגבתה חיי אדם בגלל חיבורים רשלניים של חשמל, סכומי התביעות הם גבוהים למדי, והביטוח הוא צריך.

 

  • גודל החברה

חברות הביטוח מבינות שככל שיש יותר אנשים בחברה, ומתקיימות יותר עסקאות או פעילויות, כך יש יותר סיכוי לחברה להיתבע מתישהו. לכן, ככל שהחברה המבוטחת גדולה יותר, כך עולה סכום הביטוח. ניתן לבטח לפי מחזור מכירות או לפי מספר עובדים, אם זה עוזר להוזיל את העלויות, ובכל מקרה לא מומלץ לעשות שום צעד ללא עזרה של יועץ ביטוח מנוסה.

 

  • גובה השתתפות עצמית

אם תעלו את גובה ההשתתפות העצמית שלכם בפוליסה, תשלמו פחות בפוליסה. השאלה אם זה משתלם לכם, זו שאלה שיכולה לחרוץ גורלות. אם תהיו מעורבים בתביעה בה יתבעו אתכם בסכום של מיליוני שקלים, וההשתתפות העצמית שלכם תהיה גבוהה, אתם עלולים להפסיד את כל הרכוש שלכם. מצד שני, אם אתם עוסקים במקצוע בו אחוז התביעות נמוך למדי, אולי כן שווה לכם להתנות את ההשתתפות העצמית הגבוהה בהנחה משמעותית בביטוח. זאת סוגיה שרק סוכן הביטוח יידע לענות עליה באופן אמתי, אשר מחויב אליכם, ולא לחברת הביטוח.

 

  • תביעות קודמות

בדיוק כמו בביטוח רכב , גם פה כל תביעה קודמת תגדיל את ההשתתפות העצמית שלך ואת הפרמיה החודשית.

 

ביטוח אחריות מקצועית גם למנהלים ובכירים בחברות מסחריות

לא רק עצמאיים זקוקים להגנה של ביטוח אחריות מקצועית. לפעמים גם מנהלים בחברות זקוקים לביטוח אחריות מקצועית, שיסייע להם, שונה כשקיימת תחרות בין כמה חברות וניסיונות הכפשה יכולות לגרום נזק אמתי. אחריות מקצועית למנהלים תקפה גם למקרים של הגנה בתוך הארגון עצמו, למשל מקרה בו אחד הבעלים בחברה מנסה "להפיל" תביעת רשלנות כנגד החברה על אחד המנהלים הבכירים שלו, או להאשים אותו בטעות / נזק שהחברה ביצעה.

שאלות ותשובות
האם ביטוח אחריות מקצועית שעשיתי שומר עלי גם בעת עבודה במדינות אחרות? 

כן, למעט במדינות מסוימות המצוינות בפוליסה. למשל, ביטוח איילון כותב במפורש - הפוליסה תכסה את המבוטח בכל העולם חוץ מאשר במדינות ארצות הברית ובקנדה

ביטוח אחריות מקצועית מחיר יקר משקף גם פוליסה עשירה?

לא בהכרח. כל פוליסת ביטוח כוללת הרבה מאד תתי סעיפים, שחלקם יכולים לשבש לך את הזכות להגנת ביטוח, במידה ואתה תיתבע. לכן כל פוליסת ביטוח אחריות מקצועית שאתה עושה צריכה להיבדק על ידי סוכן הביטוח שלך, כי אחרת אתה עלול למצוא את עצמך לא מכוסה דווקא בעת תביעת ענק נגדך.

האם ביטוח אחריות אישית אפשר לעשות גם במקצועות כמו שיפוצניקים, חשמלאים ועוד?

כמובן, כל אחד יכול לעשות ביטוח, ההבדל הוא בסכום הגבול המרבי לתשלום במקרה של תביעת ביטוח שמשפיע על סכום הפרמיה (אנשים שעובדים בקנה מידה קטן יותר זקוקים מן הסתם לכיסוי נמוך יותר, ואין טעם שישלמו סכומים חודשיים גבוהים), וכמובן בסכום ההשתתפות העצמית, שאמור להיות נמוך יותר.

האם ניתן לעשות ביטוח אחריות אישית קולקטיבית?

אפשר לעשות ביטוח אחריות אישית לקבוצה של עובדים באותה חברה, אבל הביטוח יהיה אינדיווידואלי ולא ביטוח קבוצתי.

האם יש מקצועות שיותר חשופים לתביעות, ממקצועות אחרים?

כן. בכתבה שפורסמה לפני כמה שנים באתר ynet, נכתב שבראש רשימת הנתבעים עומדים רופאי השיניים, וההערכה היתה שאחד מתוך חמישה רופאי שיניים נתבע לפחות פעם אחת. אלה מספרים גבוהים מאוד, במיוחד שמדובר בתביעות לא זולות, מאחר והנתבעים מתלוננים על פגיעות אסתטיות או בריאותיות, שעלות התיקון שלהן יקר מאוד, והן נוגעות גם בפן של נזק גופני וגם בפן של נזק נפשי.

 

  • אם ברצונכם לקבל מידע עבור ביטוחים נוספים הקליקו כאן ועכשיו !!!

 

Skip to content