ביטוח חיים כפול: המדריך השלם

ביטוח חיים כפול: המדריך השלם

כאשר אנו בודקים לגבי ביטוח חיים כפול חשוב מאוד להתייחס למספר דברים חשובים בהחלט. אם אתם בקיאים ברזי ביטוחי חיים ויודעים איך לרכוש את פוליסת ביטוח החיים המשתלמת ביותר מבחינתכם, זכיתם. אלא שאנשים רבים הולכים לאיבוד במונחים השונים של ביטוחי חיים ואנו יודעים איך להשיג את העסקה המשתלמת מבחינתם.

זוהי הסיבה הוגנת למצב בו, לאחר שנים של תשלומי ביטוחי חיים, אנשים רבים מגלים שלא רק שהם שילמו על פוליסות יקרות שונים, אלא שהם גם משלמים על אותו ביטוח פעמיים.

התנהלות בליווי של סוכנות ביטוח מבטיחה הימנעות ממצב של רכישת ביטוח חיים כפול, ומדריך זה מגיש את הידע השלם על ביטוח חיים כפול, הימנעות מהמצב ובחירת פוליסה אחידה ומשתלמת.

מהם המרכיבים של פוליסת ביטוח חיים?

ההיבט המשמעותי ביותר של כל פוליסת ביטוח, הוא בודק את הכיסויים והמגוונים. חשוב להבין אילו מקרים מזכים א המבוטח בתשלום צריך לתנאי הפוליסה, כי כל פוליסה מציעה כיסויים ופתרונות שונים למקרים שהתחילו להמשך החיים.

על מנת להבין את מרכיבי פוליסת ביטוח חיים, חשוב להקפיד לקרוא היטב את תנאי הפוליסה, כולל כל האותיות הקטנות שלה, ולהבין בדיוק לא הולך שהשלום החודשי. מטבע הדברים, חשוב במיוחד לוודא שאירועים משמעותיים אכן נכללים בפוליסה ושקיים כיסוי מוצלח שתואמים את העדפות המבוטח. אלה שני הסוגים העיקריים של פוליסות ביטוח חיים:

ביטוח חיים - המדריך המלא

 

פוליסת ביטוח חיים עם אפיק חיסכון

פוליסת ביטוח חיים זו כוללת את הריסק, כלומר, סיכון לאובדן כושר עבודה, אירוע של מותג המבוטח, מחלה קשה או כל תרחיש אחר שגורם למבוטח לאובדן הכנסה ופרנסה.

פוליסה כוללת גם חיסכון שמשפר את הפיצוי החדש פעמי שבני המשפחה יקבלו, או את הקצבה החודשית, לצורך לתנאי הפוליסה. היתרון בבחירת פוליסת חיים עם אפיק חיסכון הוא שגובה הסכום שיתקבל מעוגן בחוזה מול חברת הביטוח.

ביטוח חיים ריסק טהור, או מקרה מוות מכל סיבה

זוהי פוליסת ביטוח שאינה כוללת אפיק חיסכון, ומופעלת במקרה הצורך בלבד. בפוליסה זו, המבוטח משלם לחברת הביטוח פרמיה חודשית קבועה, בתמורה לקצבה שהמוטבים, בני המשפחה, יקבלו עם פטירת המבוטח.

לא יכול לרכוש הרחבות נוספות לביטוח החיים, כמו למשל ביטוח אובדן כושר עבודה שנחשב ל'ריסק 'שעשוי להתרחש במקרה של תאונה או מחלה קשה. פוליסת ביטוח חיים ריסק טהור מיועדת לסייע מבינת כלכלית לבני משפחתכם, שיוכלו לעמוד בהתחייבויות הכספיות השוטפות.

ביטוח חיים למשכנתא

בני זוג שנוטלים הלוואת משכנתא לרכישת דירה, מחויבים לרכוש ביטוח משכנתא שכולל ביטוח חיים למשכנתא שמגן במקרה של מותג אחד מבני זוג, כשלבן זוג שנשאר בחיים אין יכולת כלכלית להמשיך את תשלומי המשכנתא; וביטוח מבנה שמגן על הנכס מפני מצב של פגיעה בערכו כמשכון. סכום פוליסת ביטוח חיים למשכנתא מקביל ליתרת ההלוואה שנותרה לתשלום עם מות אחד הלווים.

ביטוח למקרה מוות בתאונה

זה סוג של פוליסת ביטוח חיים שמעניקה פתרון למקרה מותג המבוטח בתאונה. והפוליסה, המוטבים יקבלו פיצוי חד פעמי, אם המוות נקבעו בתוך שלושה חודשים מיום התאמה, וכתוצאה ישירה ממנה. הגדרת התאונה היא אירוע מקרי שאינו צפוי, שנגרם על ידי גורם חיצוני אלים, עם תוצאה של הפגיעה גופנית או חבלה חמור.

היתרון במסלול כזה של פוליסת ביטוח חיים היא העלות הנמוכה יחסית של הפוליסה, היות ולא מכסה רק מקרה של מוות כתוצאה מתאונה, והפרמיה במסלול זה יותר נמוך מהפרמיה בביטוח חיים למוות מכל סיבה, כך שאפשר להגדיר את הסכום הפיצוי שהמוטבים יקבלו.

מה זה ביטוח חיים כפול?

אנשים רוכשים במהלך חייהם פוליסות ביטוח שונות לכיסוי תרחישים שונים, ובמקרים רבים, הם רוכשים פוליסות נפרדות שמכסות את אותם מצבים.

מעברי דירות, החלפת מקומות עבודה, או פשוט שכחה, ​​הם המצבים שגורמים לאנשים לרכוש ביטוח חיים כפול ולפעמים אפילו משולש או מרובע. בחינת מכלול הפוליסות הקיימות, וייעוץ וליווי של סוכן ביטוח, בטחונות מניעת רכישת כפל ביטוחים.

איזה שיקולים חשוב לקחת בחשבון בבחירת פוליסת ביטוח חיים מתאימה?

 

ברכישת פוליסת ביטוח חיים ריסק או עם אפיק חיסכון, חיוני להבין בדיוק מה הפוליסה מורכבת, למשל:

  • גובה סכום הקצבה או הפיצויים שהמוטבים יקבלו לצורך לתנאי הפוליסה.
  • מהו הריסק, כלומר, האם הפוליסה מכסה גם מצב של אובדן כושר עבודה בנוסף למקרה מוות?
  • תוקף הכיסוי, כלומר, האם הפוליסה נמשכת לכל החיים או לפרק זמן מוגדר?

איך מחשבים כמה ביטוח חיים אנחנו צריכים?

כדי להבין כמה ביטוח חיים אנחנו צריכים, יש לזכור שהביטוח מיועד לאנשים התלויים בפרנסת המבוטח, במקרה של מותו. מפרנסים ראשיים או משניים של המשפחה צריכים לרכוש ביטוח חיים ריסק, בנוסף לביטוח אובדן כושר עבודה, וחישוב הפוליסה מתבצע לשם לתרומת המבוטח לכלכלה של המשפחה.

הנה כמה שיקולים שחשוב לקחת בחשבון כשאתם מנסים להבין מה הוא גובה ביטוח חיים שאותו אתם צריכים בפוליסה שתבחרו:

  • האם בני המשפחה התלויים בכם הם בת או בן הזוג? ילדים? הורים?
  • לאיזה פרק זמן תרצו לבטח אותם?
  • חישוב הסכומים מתוך השכר החודשי שלכם, שמשמש להוצאות מחיה קבועות והפרשה לחסכונות.
  • ההוצאות החדשות שעשויות להיווצר בזמן, כמו למשל השכלה גבוהה לילדים.
  • השינויים הצפויים בגובה השכר האחרון הקרובות.

הסכומים המתקבלים מוכפלים בתקופה בה אתם מעוניינים להמשיך להבטיח את העתיד הכלכלי של התלויים בכם, והתוצאה הסופית תהיה התשובה לשאלה 'כמה ביטוח חיים אתם צריכים'.

מומלץ לקבל סיוע של יועץ ביטוח כדי להגיע לחישוב הנכון ולקבל את הסכום המתאים לכלכלה העתידית של בני המשפחה, או להשתמש במחשבון ביטוח חיים, שמחשב את הסכום המדויק הדרוש על מנת להגן על בני המשפחה במהלך ההתקנה ההחלטה עליה.

מהן הסיבות לרכישת ביטוחים כפולים?

אנשים רבים פותחים קרנות ביטוח על שמם בחברות ביטוח שונות, מבלי לזכור שכבר יש להם ביטוח דומה אותו רכשו בעבר. הם מאמינים שהמרכיבים של פוליסה אחת שונים מהמרכיבים של פוליסה אחרת, למרות שהכיסויים זהים לחלוטין.

במקרים אחרים, אנשים שוכחים את סוגי הביטוחים שרכשו עם השנים, כתוצאה ממעבר דירה בלי לעדכן את חברת הביטוח על הכתובת החדשה, כך שמסמכי הביטחון מפסיקים להגיע, או כתוצאה מהחלפת מקום עבודה, כשאותו ביטוח חיים שנפתח במקום העבודה הישן, נפתח גם במקום החדש.

למה חשוב לבצע בדיקת כפל ביטוחים?

מומלץ לעשות בדיקה כפל ביטוחים בסיוע של יועץ ביטוח מיומן ומקצועי שיידע לזהות אם אתם משלמים פעמיים על אותה פוליסת ביטוח חיים, ביטוח פנסיוני, או ביטוח בריאות. התשובה שתקבלו תהיה מדויקת ומהירה, כך שניתן יהיה לבטל ביטוח כפול ולחסוך בהוצאות.

אנשים שיודעים איך בודקים כפל ביטוחים, יודעים גם איך להימנע ממצב של ביטוחים כפולים, ולהפוך תשלומים כפולים בגין כיסויים זהים. ממשק האתר עושה גם בחינת המחירים השונים של הפוליסות והשוואתם במגוון מחשבונים, לשם קבלת הצעות שאולי משתלמות יותר, מחברות ביטוח שונות.

איך בודקים כפל ביטוחים?

איך בודקים כפל ביטוחים?

בנוסף לייעוץ של יועץ ביטוח, אפשרות נוספת היא לבצע בדיקה באתר 'הר הביטוח' כדי לקבל תמונה של הביטוחים הקיימים והכפולים על שמכם. באמצעות הקלדה של מספר פרטים אישיים, מבצע מבצע פריסת מכלל הביטוחים התקפים שרפים על שמכם בחברות הביטוח השונות, כולל:

  • ביטוח דירה;
  • ביטוח רכב;
  • ביטוח בריאות, כולל איתור פוליסות;
  • ביטוח לעסק;
  • ביטוח חיים;
  • או איתור חסכונות פנסיונים.

תוצאות בדיקת כפל ביטוחים והשלב הבא

תוצאות בדיקת כפל ביטוחים תציג את שמות המוסדות שבהם קיימים על שמכם ביטוחים שונים או חסכונות פנסיונים. השלב הבא הוא פשוט לפנות אל הגופים האלה.

בפנייה אל הגופים המוסדיים יש לשאול סדרת שאלות חשובות:

  • כמה כסף הצטבר על שמכם בפוליסות השונות?
  • כמה פוליסות או חשבונות קיימים על שמכם?
  • אינפורמציה על קיום חשבונות שאפשר לפרילים בביטוחי חיים עם חיסכון.
  • מידע על חשבונות שאינם פעילים בקרנות השתלמות.
  •  קיום פוליסות ביטוח חיים למקרה מוות, בלי חיסכון.
  • כמה אתם משלמים לגופים אלו בגין דמי ניהול?
  • האם קיימות פוליסות ביטוח או חסכונות נוספות שאינכם מודעים אליהם? ואם כן, על אילו ביטוחים אומר?
  • באילו מסלולי השקעות נמצאים הכספים שלך? ובהתאם לתשובה, לוודא שזהו אכן מסלול ההשקעה שמתאים לצרכים שלך.

חשוב לפנות אל הגופים המוסדיים השונים בהקדם האפשרי, או לפחות פעמיים שנה. בדיקה של איתור חסכונות פנסיונים, או איתור ביטוח חיים כפול עשויים לכלול במקרים רבים רבים זכויות שצריך להתיישן, כך שמוטב להבין בהקדם את המצב המעודכן של זכויותיכם.

דיוק התוצאות שיתקבלו באיתור ביטוחים קיימים או כפולים

המידע שמתקבל בתוצאות החיפוש מגיע מהנתונים המופיעים בגופים המוסדיים. יתכן שהמידע לא יכלול את כל הפוליסות או החשבונות שרשומים על שמכם, או שלא יתקבל מידע מדויק במאת האחוזים, ממספר סיבות:

  • יתכן שטעיתם כשמילאתם את טפסי ההצטרפות לפוליסת ביטוח, או שפקדי החברות הקלידו את זה באופן שגוי במערכות המידע.
  • אם משכתם או הפקדתם כספים לחשבונות השונים על שמכם במהלך השנה האחרונה, לא תקבלו תוצאות חיפוש כשאתם מחפשים ביטוחים אבודים.

איך מפסיקים לשלם פעמיים על אותה פוליסה?

עם בחינת מכלול הפוליסות הקיימות, לא יכול להבין את מערך הפוליסות המשולמות, לאתר ביטוחים כפולים, כמו למשל איתור חסכונות פנסיונים ופוליסות, ולהפסיק תשלומים מיותרים.

הצעד הראשון בו נוקט יועץ ביטוח הוא בדיקת כפל ביטוחים. באמצעות מיפוי מערך ביטוחים הקיים של המבוטח, הוא מסייע בהבנת המרכיבים והמאפיינים של כל פוליסות הביטוח הקיימים, ובמקרים רבים מאתר תשלומים כפולים שהמבוטח משלם בגין ביטוחים מיותרים.

איתור חסכונות פנסיונים ופוליסות, או בדיקת ביטוחי חיים כפולים על שמכם אפשרי גם בשיטות הבאות:

  • פנייה למעסיקים קודמים שפתחו על שמכם חסכונות פנסיונים.
  • מעבר על הדוחות התקופתיים שנשלחים אליכם על ידי הגופים המוסדיים שמחזיקים בחסכונות שלכם, ושמחויבים לשלוח לכם את הדיווחים מתוקף החוק.
  • בדיקת תלושי שכר לאיתור המרכיב הפנסיוני בשכר
  • התייעצות עם יועץ פנסיוני או יועץ ביטוח לאיתור ביטוחים כפולים או אבודים.

איתור חסכונות פנסיונים ופוליסות

איתור חסכונות פנסיונים ופוליסות שאפשר לפרילים לא יכול למצוא באתר 'הר הביטוח', שמא מאפשר למבוטחים, באמצעות הקלדת מספר פרטים אישיים, להבין איזה ביטוחים רשומים על שמם בחברות הביטוח השונות.

המשתמש המתקבל אינו כולל את ההסכמות של הביטוחים, אבל הוא הופך לאתר להפחית פוליסות ביטוח כפולות כדי להכין סדר בביטוחים.

אפשרות להמשיך היא לאתר את החסכונות הפנסיונים שמיועדים לגיל פרישה, כמו למשל קרנות פנסיה וקופות גמל, שכוללים רכיבים של ביטוחי חיים עם חיסכון, באמצעות פנייה לחברות קרנות הפנסיה השונות כדי לוודא אם הן מחזיקות בחשבונות פתוחים על שמכם.

ניתן גם לאתר חשבון ישן בגופת גמל, היות ובעקבות רפורמת בכר, שנכנסה לתוקף בשנת 2005, כל קופות הגמל שנוהלו בבנקים עד לאותה תקפה, נמכרו לגופות המוסדיים, והחיפוש באתר 'הר הביטוח' יניב גם את התוצאות של החשבונות שנוהלו על שמך שקיעה אלה.

בשורה התחתונה, מתחילים לעשות סדר בביטוחים עוד היום

איתור ביטוחים כפולים או אבודים שרשומים על שמכם בחברות הביטוח השונות או בקרנות הפנסיה. בנוסף איתור ביטוח חיים כפול עם חיסכון לגיל פרישה, לעשות לכם להבין אם קיימים על שמכם בגופים השונים חשבונות שאינם פעילים, או חשבונות פעילים ששכחתם שפתחתם או שנפתחו בגללכם.

בדיקת כפל ביטוחים תיתן לכם לעשות סדר בביטוחים ולהתחיל מחדש, כשאתם יודעים בדיוק מה אתם משלמים, על מה וכמה כספים כבר הצטברו על שמכם. זוהי התנהלות נבונה שתאפשר לכם להבטיח את עתידכם ואת עתיד יקיריכם שתלויים בכם מבינים כלכלית, ותוכלו להתחיל להתנהל בתבונה מבחינה כלכלית כבר מעכשיו.

  • אם ברצונכם לקבל מידע עבור ביטוחים נוספים הקליקו כאן ועכשיו !!!
Skip to content