כשבתי חולים קורסים ומבקשים תרומות, אתם צריכים ביטוח בריאות פרטי שיכסה אתכם כראוי

בתאריך 12 לדצמבר 2020 פורסמה כתבה באתר nrg על כך שבית החולים לניאדו פונה אל הקהל הרחב בבקשת תרומות. מסתבר שבית החולים הוותיק רוצה להגדיל את מחלקת טיפול נמרץ, וזקוקה לצורך כך לארבעה מיליון שקלים, שאותם היא מבקשת מהציבור. 

לכאורה, זאת ידיעה מטלטלת. בית חולים בישראל, שאמור לעמוד בחוד החנית של הטכנולוגיה ולהשרות ביטחון מקצועי על כל מי שמגיע לאשפוז, בדיקות או הליך רפואי אחר, פושט יד ומתחנן לנדבות – כי בינינו, מימון המונים זה פשוט שם מכובס ואלגנטי יותר לפשיטת יד לנדבה. 

אבל בפועל – זה קורה פה לא מעט, וגם עם בתי חולים נוספים. חלקם משתתפים בימי שידור ייעודיים ברדיו המוקדשים לגיוס תרומות, חלקם אוספים כספים בדרכים אלגנטיות יותר. השורה התחתונה היא, שאסור לכם להסתמך על הרפואה הציבורית – וככל שעובר יותר זמן, כך זה ברור ליותר אנשים. 

בואו נגיד את זה כמו שזה: רפואה פרטית היא הדרך היחידה לעבור הליכים רפואיים קצת יותר מסובכים מבדיקת דם או משטח גרון. 

מה זה בעצם ביטוח בריאות פרטי?

ביטוח בריאות פרטי הוא הביטוח הכי חשוב שאתם יכולים לעשות לכם ולבני המשפחה שלכם, בעיקר מאחר וזה הביטוח היחיד שנותן לכם לא רק כסף במקרה של מחלה, אלא גם מעמיד לרשותכם תשתית עשירה של שירותי רפואה באיכות גבוהה, מידית ונגישה. ביטוח רפואי פרטי מאפשר לכם לעשות בדיקות וטיפולים יקרים ללא זמני המתנה, ניתוחים פרטיים בהם תוכלו לבחור את הצוות בעצמכם, בדיקות סיטי ו MRI שדרך קופת החולים כמעט לא ניתן להגיע אליהן, ייעוץ ועוד. 

ביטוח רפואי - כל מה שצריך לדעת

ביטוח רפואי – כל מה שצריך לדעת

למי מיועד ביטוח בריאות פרטי?

ביטוח בריאות פרטי מיועד לכל בני המשפחה, מאחר והוא מציע שירותי רפואה מתקדמים לכל גיל. 

הנה כמה סעיפים בביטוח בריאות פרטי, המתאימים לגילאים שונים:

  • הפנייה לטיפולים יקרים  
  • תרופות שאינן בסל
  • סל הריון עשיר הכולל תרופות, בדיקות, ייעוץ וכו'  
  • הפנייה למומחים בעלי שם וללא זמן המתנה 
  • קיצור תורים משמעותי לתהליכים רפואיים רבים
  • טיפולים וייעוץ לילדים
  • הפנייה פרטית לבדיקות יקרות ו סי.טי, פט סי.טי, MRI ועוד
  • קבלת המבוטחים בקליניקות פרטיות עם ציוד חדשני
  • הפניה וכיסוי לניתוחים באופן פרטי, כולל בחירת צוות המנתחים
  • כיסוי ניתוחי השתלות בחו"ל, כולל הטסה, הטסת אדם מלווה וכו'
  • סל שירותים משלימים

מדוע הרפואה הציבורית כל כך מסורבלת?

קופות החולים עושות כמיטב יכולתן להנגיש את השירות והטיפול הרפואי לקהל המבוטחים שלהן, אבל הן כבולות תחת חוקים ורגולציות שלא מאפשרות להן להיות גמישות. בנוסף, כל השירותים של הרפואה הציבורית מתבססת על אותם מתקנים רפואיים ואותם רופאים, ובסופו של דבר קיים עומס מטורף של תורים גם לרופאים, וגם למתקנים. התקציבים לא מספיקים, והאוכולוסייה רק גדלה ומזדקנת, כך ששני הקצוות שהכי זקוקים לרופאים – תינוקות וקשישים – עלולים למצוא את עצמם במצב של רדיפה אינסופית אחרי תורים, בדיקות, ייעוץ מקצועי ועוד. 

האם קופות החולים יכולות להתחרות בביטוח הפרטי?

קופות החולים לא יכולות ולא תהיינה גם בעתיד מסוגלות להתחרות ברפואה הפרטית, מסיבה אחת: תקציבים. לרפואה הפרטית יש תקציבי עתק, שמאפשרים עושר במשאבים, הפנייה לרופאים משהורה הראשונה, מכונים פרטיים מתקדמים, מכשירים חדישים, תרופות מהדור החדש, טיפולים חדשניים שחלקם מחליפים צורך בניתוח – ועוד. 

לקופות החולים יש את השב"ן, שירותי בריאות נוספים, שאמורים להתחרות ברפואה הפרטית, אך בפועל מתבססים אף הם על אותם מתקנים ורופאים של הרפואה הציבורית. שירותי השב"ן נקראים בכל קופת חולים בשם אחר – כללית מושלם, מכבי זהב, מאוחדת שיא ועוד. 

 

להלן השוואה – ביטוח פרטי מול ממלכתי:  

ביטוח בריאות ממלכתי  ביטוח בריאות פרטי
סל תרופות כפי שנקבע על ידי הממשלה, תרופות רבות ומצילות חיים – בחוץ. כיסוי לתרופות שאינן בסל הבריאות, תרופות ביולוגיות, תרופות פורצות דרך, מצילות חיים ומחליפות ניתוחים. ביטוח תרופות מתעדכן בהתאם לכל מה שקורה בעולם התרופות והטכנולוגיה.
עומסים עצומים המייצרים תורים ארוכים לכל בדיקה וייעוץ מקצועיהפנייה מיידית לכל בדיקה וייעוץ, כולל מכוני רנטגן ועוד
אי יכולת בחירה של מנתחים בחירת כל צוות המנתחים, מרדימים ועוד
השתתפות מינימלית בניתוחים אלקטיביים, כמו ניתוחי קטרקטכיסוי מלא והפנייה למומחים
סל הריון שאינו כולל ייעוץ ובדיקות של מומחים שאינם בקופת החוליםכיסוי מלא של כל הבדיקות, הפנייה למומחים מתוך רשימה ארוכה, ייעוץ הנקה וקורס טרום לידה 
אם המבוטח צריך לעבור ניתוח  בחו"ל כי אין את הפתרון עבורו בישראל, הוא צריך לממן אותו בעצמו. מדובר בעלות של מאות אלפי שקלים.כיסוי לכל הניתוחים וההשתלות בחו"ל, כולל כיסוי הוצאות של ליווי בן משפחה. 
השתתפות חלקית בייעוץ וטיפולים אלטרנטיביים לילדיםכיסוי מלא והפנייה למומחים
השתתפות חלקית ברפואה משלימה ואסתטיתכיסוי מלא והפנייה למומחים
אין בדיקות סקר בדיקות סקר תקופתיות לגילוי מוקדם של מחלות  
אין מנגנון של קבלת כספים בשום שלבקבלת סכום כסף משמעותי עם הגילוי של מחלה קשה
מחיר חודשי נמוךמחיר חודשי יקר יותר

 

ביטוח רפואי

ביטוח רפואי

איך אפשר לדעת איזה ביטוח רפואי הכי טוב, ומה הוא כולל?

במחשבון של רשות שוק ההון תוכלו למצוא לא רק את מחיר ביטוח הבריאות שתשלמו, אלא גם את פירוט השירותים הניתנים ואת הציון שנתנו המבוטחים לחברת הביטוח.

לפניכם טבלת מחירים הכוללת מחיר ביטוח בריאות, ציון מדד השירות ופירוט כל השירותים, כפי שחושב עבור גבר בן שלושים שאינו מעש

שאלות ותשובות
האם משתלם לעשות ביטוח בריאות לילדים?

ביטוח הבריאות הפרטי מציע לתינוקות וילדים מגוון ענק של טיפולים ושירותי ייעוץ, במחירים נמוכים מאד, לכן זה מאד משתלם. פוליסת Upgrade אקסטרה של חברת הביטוח מגדל מציגה מחירי ביטוח לפי פילוח גילאי, שימו לב למחיר שילדים משלמים עד גיל 20: פחות מתשע עשרה שקלים לחודש. זה משתלם מאד אפילו אם צריכים ייעוץ או טיפול פעם אחת בשנה.

גיל

מחיר הביטוח ללא הנחה
ילד עד גיל 20 18.90

21-30 35.59
31-40 58.41
41-50 80.97
51-55 120.68
56-60 146.98
61-65 184.99
66 ומעלה 288.51

האם לפעמים נותר כפל ביטוחי בגלל ביטוח הבריאות של קופת החולים והביטוח הפרטי?

קורה לפעמים שהביטוח של קופת החולים מכסה סעיף מסוים, שקיים גם בביטוח הפרטי. אם זה קורה בסעיפים של שיפוי (מצב בו המבוטח מקבל סכום כסף), אז יתכן שכדאי לו להשאיר את שני הביטוחים, כי הוא יקבל שיפוי כפול משני הביטוחים. במידה ואין זה המצב, עדיף לו להסיר סעיף אחד. בכל מקרה תשאירו את זה לסוכן הביטוח, שיודע לזהות כפל ביטוחים, וגם להמליץ לכם איזה ביטוח להסיר.

כמה עולה ביטוח בריאות פרטי?

מחיר ביטוח בריאות פרטי מבוסס על הנתונים האישיים של המבוטח: מצבו הבריאותי, עברו הבריאותי (האם היו לו מחלות), האם יש לו הרגלים מזיקים כמו עישון או שתייה מרובה של אלכוהול, האם יש לו תחביבים מסוכנים - וכן הלאה. זו הסיבה שהפוליסות שונות אלה מאלה ברמות המחיר. אם אתם רוצים לדעת כמה בדיוק תשלמו על ביטוח הבריאות, וכמה בדיוק תקבלו - היכנסו למחשבון של ביטוח הבריאות של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. מלאו את הפרטים שלכם ואת הפרטים של בני המשפחה שלכם, ותבדקו כמה ייצא לכולכם - ואל תשכחו להתייעץ עם סוכן הביטוח שלכם.

האם חיילים יכולים לעשות ביטוח בריאות פרטי?

חיילים לא יכולים להיעזר בשירותי הרפואה הציבורית, אלא רק ברופא הגדודי שישלח אותם לבדיקות בבית החולים. זו בעיה גדולה וחלק ניכר מהחיילים מוצאים את עצמם משלמים הון עתק לרופאים פרטיים, במיוחד חיילות שצריכות בדחיפות תור לגניקולוג. ביטוח בריאות פרטי פשוט עוקף את הבעיה ומאפשר לחיילים לגשת לרופאים פרטיים, טיפולים וייעוצים ככל שהם צריכים.

 

Skip to content