ביטוח בריאות פרטי - האם הביטוח משתלם ולמי הביטוח מיועד?

למה צריך בכלל ביטוח בריאות פרטי?

כאשר אנו מדברים על ביטוח בריאות פרטי מאוד חשוב לברר את כל הפרטים. בכתבה שפורסמה בגלובס, בתאריך 21-07-2020, כתבה העיתונאית הראלה לוי שההתקדמות בתחום של טיפול בסרטן, קידמה פיתוח של תרופות חדשניות ובדיקות מתקדמות מאוד.  

פוליסות הבריאות הפרטיות מנגישות לחולי סרטן גם את הטיפולים היקרים והבדיקות המתקדמות שאפשר למצוא בסל. " חלק מהאנשים שזה קורה להם פותחים קמפיין מימון המונים, חלק מוכרים את הבית. וחלק, פשוט מפעילים את ביטוח הבריאות הפרטי ומקבלים מיד וללא המתנה את כל הטיפולים, הייעוץ המקצועי ברמה הכי גבוהה שיש, וכמובן את כל התרופות.

בגדול, התשובה לשאלה שנמצאת בכותרת, היא פשוטה מאוד: למה צריך בכלל ביטוח בריאות פרטי? כי אתם לא תקבלו את כל השירותים, הטיפולים, הניתוחים, הרפואה המשלימה והתרופות ברפואה הציבורית, ואם תקבלו אותם, תצטרכו להמיר, להתרוצץ, להשיג אישורים, להתמודד עם ביורוקרטיה, לחכות המון זמן לבדיקות ולתורים, לא להיות מסוגלים לבחור את הרופאים שיטפלו בכם, לקבל את ההפעלה שאפשר להפיץ את הביטוח של קופת החולים, ולא את ההפעלה הטובה ביותר שאפשר להשיג.

אבל, זה לא קצת עצוב? לעשות מראש ביטוח בריאות פרטי, במחשבה שאולי נהיה פעם חולים ונצטרך להפעיל אותו?

אין ספק שקשה לכולנו לחשוב על מצב בו נהיה חולים, נזקקים, תלושים מחיה הפעלתנים. קשה לדמיין שאולי נזדקק לניתוח, או השתלה, או כל פרוצדורה כירורגית כואבת ומתישה. אנחנו מעדיפים לדמיין את עצמנו מטיילים בעולם, מבלים ורוקדים, מטפלים בילדינו ואחר כך גם בנכדינו, בריאים ושמחים לנצח. העניין הוא, שאף אחד לא באמת שואל אותנו, ואין לנו באמת שליטה על הכול. מחלות יכולות לקרות בכל גיל, ובעצם לכל אחד, בריא ככל שיהיה.

לאף אחד אין ביטוח נגד מחלות, אבל אפשר, וגם רצוי, לרכוש ביטוח בריאות שיפצה אתכם כספית אם תהיו חולים, יא אפשר לכם להמשיך לשמור על רמת חיים איכותית, יעזור לכם להתמודד באמצעות מגוון של טיפולים הוליסטיים לחיזוק מערכת החיסון – ועוד ועוד.

למה צריך בכלל ביטוח בריאות פרטי?

למה צריך בכלל ביטוח בריאות פרטי?

לי זה לא יקרה?

אנשים חושבים בסתר לבם, שאם הם לא יחשבו "מחשבות רעות", שום דבר רע לא יקרה להם. הם לא רוצים לרכוש ביטוח בריאות פרטי, כי הם לא חושבים שהם יהיו אי פעם חולים, או יזדקקו טיפול כלשהו. הלוואי וזה באמת היה ככה! תארו לכם שהממנו יכול לשלוח בכל מה שקורה לנו, וגם בעולם על הדרך, באמצעות מחשבות חיוביות בלבד. דמיינו רגע: היינו קופצים לאכול חומוס בסוריה, חיים עד גיל מאה ועשרים בבריאות מופלגת, לא היו מלחמות, מחלות וצרות. לרוע המזל, זה לא עובד ככה. אתם יכולים להיות האנשים הכי מאושרים וחיוביים בעולם, ועדיין לחטוף מחלות.

נכון שיש קשר בין גוף לנפש: מחקרים רבים אוששו את הקשר בין התנהלות חיובית ונטולת מתחים (ככל האפשר, בכל זאת אף אחד פה לא חי על כוכב בחלל החיצון), ובין בריאות איתנה יותר. ידוע שהמתח באמצעות לבעיות לפרוץ מהר יותר, והעייפות תורמת אף היא לחולשה ולחוסר היכולת של הגוף להתנגד לווירוסים. אנשים שמתעמלים, שמחים בחלקם, לא שקועים במחשבות מדכאות נהנים ללא ספק מבריאות נפשית טובה, ולרוב זה גם מקרין לתוך הגוף.

יחד עם זאת, אנחנו עדיין אנושיים, חשופים לשלוח חיידקים ונגיפים, הולכים לעבודה ונחשפים לאנשים נוספים, נוגעים במשטחים מזוהמים, נוסעים הציבוריים ועוד. בנוסף, הגנטיקה שלנו לא ניתנת לשינוי, ואם יש לנו נטייה למחלות מסוימות, כל שנוכל לעשות את זה רק להתכונן לקראתן בצורה המרבית ולנסות ולהפוך למה שיהיה אפשר, או לפחות לעבור כך בצורה קלה יותר.

המחשבה "לי זה לא יקרה" בתחום של בריאות (או בכלל, צריך העניין), היא לא רק שגויה, אלא אפילו מסוכנת: היא מונעת מהאדם שמחזיק בה לעשות תכנון חכם לעתיד, ומותירה אותו ללא הגנה מפני מה שעלול לקרות. 

ביטוח בריאות פרטי זה לא רק למקרה של מחלות קשות

 

אם אתם לא מתעניינים בביטוח בריאות פרטי רק כי אתם סבורים שהפוליסה מופעלת במקרה של מחלות קשות בלבד, סימן אתה לא מודעים לכיסוי המלא שמציעה פוליסה של ביטוח בריאות פרטי: טיפול, ייעוץ ואופן ניתוח בידי רופאים מומחים, כולל צוות מלא של מנתחים, אחיות ומרדימים, כולם מהשורה הראשונה.

טיפולים משלימים, הוליסטיים, אסתטיים, טיפולים רגשיים לילדים, טיפולים "בשביל הכיף" כמו מסאז'ים, בדיקות פרטיות שקשה להשיג עבור תור כמו בדיקות MRI וסי.טי.

ביצוע ניתוחים בבתי חולים פרטיים עם תנאים של מחלקה ראשונה (כולל בחירת רופאים), השתלות בארץ ובחו"ל, כיסוי לתרופות שאינן בסל התרופות (כלומר, צריך לקנות באופן אישי פרטי), ביטוח סיעודי למקרים שבהם הופכים לסיעודיים על כל מה שכרוך כזה (ההוצאות על טיפולים, ליווי, עזרה סיעודית וגם הלאה) – ועוד. 

כמו שאתה מבינים, ביטוח בריאות פרטי אינו ביטוח שרוכשים רק בשביל לסמן וי. זו אחת הפוליסות החשובות ביותר, וזו שניתן וכדאי להשתמש בה באופן כמעט יומיומי, בכל פעם שרוצים לשדרג את רמת החיים, את רמת הטיפולים, הבדיקות וזמינות התורים. 

  • מתעניינים בביטוחים של מחלות קשות??? כתבה מאוד חשובה על ביטוח מחלות קשות. הקליקו עכשיו למאמר!!!

האם מגיע לי גם כסף מהביטוח הפרטי?

פוליסות ביטוח הבריאות הפרטי, מציעות תשלום חד פעמי של סכומי כסף שנעים בין מאה או מאתיים אלף שקל לכמעט מיליון שקלים (תלוי בפרמיה שמשלם המבוטח), במקרים של גילוי מחלה קשה. בנוסף לתשלום המיידי, יש גם תתי סעיפים נוספים שמטרתם לעזור ללקוח במקרה של בעיות מדאיגות שכאלה.

הביטוח יעיל מאד מרגע גילוי המחלה: הוא עושה למבוטח לעבור טיפולים ברמה גבוהה יותר, על ידי רופאים שברובם הם ראשי מחלקות בבתי חולים (ולא לקבל טיפול ממתמחים שאינם מספיק מנוסים), להרוויח מסלולים (רגילות ומשלימות) עשיר ולא רק מה שקופת החולים מספקת טיפולים משלימים להרגעת הנפש ולשיפור מערכת החיסון, וכמובן לקבל סכום הכסף הגדול שהוזכר קודם, שתפקידו להפיק למעט שלווה לאדם, שכרגע שם את החיים שלו על הולד

הכסף נועד לעזור בתשלומים "חדשים" שהמטופל צריך כמו גם לליווי סיעודי, משכורת חלופית במקום זה שנקטעה בגלל המחלה, שכירת מטפלת לילדים, טיפולים פסיכולוגיים לבני המשפחה – וגם הלאה. מהרגע שהכסף עבר לחשבונו של המטופל הוא יכול לעשות אתו מה שמתחשק לו, וזה בעצם מה שעומד מאחורי התשלום למבוטח: שלפחות בהיבט הכלכלי לא יהוו לו דאגות, התקופה הטונה ומלאת מתח של התמודדות עם מחלה קשה.  

ביטוח בריאות פרטי מול ביטוחים של קופות החולים

אנשים רבים חושבים שהם מכוסים היטב בזכות הכיסוי של קופות החולים. אין ספק שביטוח בריאות ממלכתי מעניק בסיס מצוין לבדיקות וטיפולים, ויכול להיות אפילו שבזמן שגרה, כשאין צריך בשום טיפול מיוחד, אפשר להסתכל בבסיס הזה. אבל מה קורה כשצריך בדיקה חשובה, והתור אליה הוא רק בעוד שלושה חודשים? דוגמא, מחלה נפוצה כל כך כמו סרטן.

לריפוי שלה יש גורם חשוב מאד של זמן, גילוי וטיפול, כי ככל שמחים יותר זמן כך הסרטן מתפשט. הבעיה, שיש רק 175 אונקולוגים בכל מדינת ישראל, ומשום כך תור לאונקולוג ברפואה הציבורית יכולה לקחת הרבה זמן. וגם אם הצלחתם להשיג תור, אתם תשלחו לבדיקות של אם אר איי ובדיקות סי.טי, שההמתנה להן יכולה לקחת יותר מחודש.

מה יקרה לסרטן כל הזמן הזה? ברפואה פרטית אתם תקבלו מיד תור לאונקולוג בכיר, בדיקות פרטיות, ניתוח או תרופה ביולוגית (טיפול יקר שאינו יודע ברפואה ציבורית), וגם כל התרופות שתצטרכו – כולל אלה שלא נמצאו בסל. 

סליחה על הדרמטיות, אבל ההבדל פה יכול להיות חיים או מוות. פשוט מאד.

בנוסף – למה בעצם לא להרוויח מכל הטיפולים המרכיבים שלהם, ההוליסטיים, האסתטיים והמשלימים, שאפשר להציע כדי לפתור מגוון גדול של בעיות, הפרעות ומחלות? למעשה, אם עד כה השתמשתם רק בשירותי הבריאות הציבורית, אולי אתם חושבים שזה הגיוני לחכות חודשים ארוכים לבדיקות, תורים וייעוץ אצל מומחים, להרגיש שצריך להתרוצץ בין מזכירות ורופאים כדי לאסוף אישורים לבדיקות, להתחבר להקליט תורים ולהפוך אותם למביטים אטומים, לעבור טיפולים עם ציוד לא מעודכן – אבל זה רק כי ככה הורגלנו, אותם ארוכות של בריאות הציבור עמוסה לעייפה.

נותני שירותים בבריאות ציבוריות הם ללא ספק מיומנים, מוכשרים ובעלי רצון חזק לעזור ולהיטיב עם כולם, אבל הם סובלים ממחסור גדול בתקנים, שחוקים מעומס ולא סגנים לתת שירות ראוי. אין מספיק אחיות יכולות להסיר לכם בדיוק מה הפרוצדורה צריך לעבור, או מה בדיוק קורה עם בן משפחתכם האהוב, אין מספיק פקידות יכולות לתת לכם הפניות והסברים מה לעשות. בעיקר – אין מספיק רופאים – על אחת וכמה רופאים מקצועיים, רופאים מומחים, ראשי מחלקות וכו '- מה שמייצר תורים ארוכים ומתישים ומפיל עומס לא הגיוני על הרופאים, שצריכים לצמצם את זמן הביקור שלך אצלם למינימום (עד שכבר השגתם תור) כמו אחריכם מחכים עוד המון אנשים.

הבדיקות החשובות כמו בדיקות סי.טי או בדיקות MRI לא ניתנות להשלים, וכשהן כבר מוזמנות, בלתי אפשרי למצוא תור קרוב. הציוד לא תמיד מעודכן, הטיפולים לעיתים אגרסיביים שלא צריך בגלל חוסר ציוד מתקדם וגם בגלל מחסור ברופאים שהתמחו בטיפולים החלופיים החדשים, טיפולים משלימים לא תמיד מוצעים או זמינים (ולרוב מוגבל לכמו החלמת) וגם הלאה. 

בין זאת, ביטוח הבריאות הפרטי מייצר לכם עולם חלופי: רופאים מהשורה הראשונה שמקבלים אתכם בקליניקות המטופחות והמצוידות במכשור החדש והמעודכן ביותר וללא זמן המתנה, מעניקים לכם את כל תשומת הלב שלה אתם זכאים ללא לחץ או חוסר זמן. אתם נהנים ממגוון גדול של טיפולים עשירים, מפנקים ואיכותיים ללא תורים וללא ביורוקרטיה (אין צורך לחכות לאישורים, יש לכם עכשיו רופא צמוד). בנוסף, אתם מקבלים את כל התרופות יכולות לעזור לכם להתמודד עם הבעיה או המחלה שלכם, בלי קשר אם התרופה בסל או לא. 

טיפולים משלימים גם לנשים בהיריון

היריון זו אחת התקופות היפות של כל זוג, אבל כרוכה גם בהמון בלבול, לחץ ושאלות. כל הריונית מוקפת אנשים, שמרגילים צריך להתערב לה בהיריון, לתת עצות (לרוב סותרות), ובעצם רק מעצימים את תחושות הבלבול והאימה שלה.

האם מותר לישון על הבטן, או שזה יהרוג את התינוק, חלילה? האם זה בסדר לשתות כוס יין אדום? להתעמל? לאכול כרוב? לכל הריונית יש קרובת משפחה או חברה מהעבודה עם סיפור לידה מלחיץ, שככל הנראה יקרה גם לה, אם לא תעשה כך כך, או להיפך, כן תעשה כך כך.

שונה לתקופה זה, ביטוח הבריאות הפרטי יצר ביטוח מיוחד, תפור למידותיהן של נשים בהיריון: סל טיפולים ובדיקות עשיר, שכולל בדיקות שקיפות עורפית, סקירות הריון (ראשונה ושנייה), בדיקת מי שפיר, בדיקת סיסי שליה, קורס הכנה ללידה, ועוד. הביטוח הפרטי מקיף נשים בהיריון במיטב המומחים, ומציע את כל השירותים ללא ביורוקרטיה או תורים ארוכים. 

האם צריך להיות עשיר כדי להרוויח מביטוח בריאות פרטי?

נתחיל קודם כל מה סוף – לא, צריך להיות עשיר בשביל לעשות ביטוח בריאות פרטי, למעשה אפילו לא צריך להיות אמיד או מבוסס. כל אדם בישראל יכול להרשות לעצמו ביטוח בריאות פרטי. כל ביטוח כולל שכבות וסעיפים. אתה לא חייבים לקחת את כל החבילה, אלא יכול לבחור בביטוח בריאות שיכסה בשבילכם מה שאתה זקוק לו באותו רגע, או חושבים שתצטרכו בעולם הקרובות. תמיד אפשר להגדיל את הביטוח, רק קחו בחשבון שיש תקופות אכילה בכל ביטוח בריאות, לא משנה מה חברת הביטוח. 

האם ביטוחים פרטיים מכסים את כל סוגי הבדיקות?

הביטוח הפרטי מקיף את כל הבדיקות, הטיפולים, הניתוחים, ההשתלות והפרוצדורות הרפואיות. לא משנה מה המחלה או הבעיה אתה אתם מתמודדים, לביטוח הפרטי יהיה פתרון עבורכם, וברוב המקרים, גם קל ויעיל יותר מהפתרון שהרפואה הציבורית תציע לכם. הביטוח הפרטי מעניק לכם שלל של טיפולים אלטרנטיביים, שמעולים לחיזוק המערכת החיסונית, וגם שלל טיפולים שאינם קשורים כלל למחלות, אלא לתחום הלייף סטייל: עיסויים, טיפולים הוליסטים, רפואה אלטרנטיבית ועוד…

האם ביטוחים פרטיים מכסים את כל סוגי הבדיקות?

האם ביטוחים פרטיים מכסים את כל סוגי הבדיקות?

למה בעצם המדינה לא מספקת את כל התרופות והטיפולים שאנשים זקוקים להם?

סל שירותי הבריאות לשנת 2020 עומד על חצי מיליארד ש"ח, לפי נתונים שפורסמו באתר מעריב , תחילת השנה. במבט ראשון, הסכום הזה נראה דמיוני, גדול בטירוף, לא נתפס, אבל האירוע הוא כלל לא מספיק. הוא אמור לכלול בתוכו את כל השירותים, התרופות, הטיפולים, הטכנולוגיות, המכשירים, ההנחיות ועלויות התחזוקה. בפועל, זו כמו תמיכה קצרה מדיה. מה שלא תעשו אתה ולאן שלא תמשכו אותה, היא תכונה מקום אחד, ותשאיר מקום אחר ריק.

מן הסתם, כשאנו שומעים על אדם שלקה במחלה קשה, והוא צריך למכור את כל הרכוש שלו – או למות – כי אין לו איך לרכוש את התרופה היחידה שיכולה לעזור לו, מאחר ואין מחוץ לסל הבריאות, אנחנו לא מבינים למה זה ככה.

למה אי אפשר להכניס את כל התרופות מצילות החיים לסל, ולהבריא את כולם. אבל תיקחו את כל המקרים בארץ, את כל האנשים החולים, ואת כל העצב, אי אפשר תקציב מוגדר מראש להכניס את כל התרופות שכולם צריך. ואם חשבתם שמדובר בתרופות למחלות נדירות שונה, תתפלאו: לא בהכרח. גם במחלות שנחשבות שכיחות כמו סרטן ישנן תרופות, יכולות להציל חיים פשוטו כמשמעו, ונמצאות מחוץ לסל. 

אם הזכרנו את מחלת הסרטן, חשוב לציין שיש הרבה טיפולים הוליסטיים, שעוזרים מאד להתמודד עם ההופעות הלוואי של המחלות כמו סרטן, וגם עם התופעות של הסרטן עצמו (ומחלות אחרות).

טיפולים יכולים מאד לעזור ולתמוך בחולים כמו טיפולי שיאצו, רפלקסולוגיה בהריון, ייעוץ תזונה, דיקור סיני, צ'י גונג, מדיטציה ועוד כן קיימים בקופות החולים, אבל הם מוגבלים בכמות שניתן להזמין, יש אליהם תור, אתם לא יכולים לבחור את המטפל (עניין חשוב במקרים של נשים, שלא מעוניינות לקבל עיסוי מגברים, למשל) הם בכל מקרה כרוכים בתשלום. הקופה מן הסתם לא יכולה להרשות לעצמה להרכיב את כל אלה החשובים האלה בחינם, ולא יכול להרוויח לעצמו, צריך להתמודד עם המחלות ללא שום תמיכה ועזרה הוליסטית. 

גם אחרי שהמחלה נעלמת, או בת דרך ההבראה עצמה, הגוף זקוק לתמיכה, שלא תמיד קיימת ברפואה הציבורית, לפחות לא בחינם – ולא בלי תורים. 

ביטוחים ספציפיים לצעירים, למבוגרים ולילדים

חברות ביטוח רבות מציעות חבילות ביטוח ייחודיות לפי גיל והרכב משפחתי. יש בחלוקה כזו הרבה היגיון, כי לכל חתך גיל יש את הבעיות הספציפיות שלו. צריך הדוגמא, לזוג קשישים אין מה לעשות עם אבחון דידקטי, טיפול בבעיות כמו קשב וריכוז ועוד – על חשבון הביטוח. לעומת זאת, לילדים אין מה לעשות עם טיפולים הוליסטים לגיל הזהב, או עם נספח של ביטוח סיעודי.

כשהביטוח הרפואי הפרטי אינו מותאם ללקוח שלו, נגרם בזבוז של כסף מצד אחד, כי משלמים על דברים שלא צריך אותם, ויש גם חוסר כיסוי במקרים שכן צריך את הביטוח, אבל הוא לא מכסה דווקא את הטיפולים או התרופות הספציפיות שצריך למצוא רגע.

לכן, חשוב מאוד להתאים את הביטוח באופן עצמאי ביותר. לא להסתכל רק בשכבת גיל, אלא לחשוב לעומק: למשל, האם אני עוסק בפעילות של ספורט אתגרי (אם כן, עלי להכניס את הסעיף שישמור עלי, אם יקרה לי משהו לפעילות), האם אני מתכוננת להיכנס להיריון? האם אני צריכה טיפולי פוריות? וגם הלאה.

איך יודעים לנווט בג'ונגל הפרוע של כל ביטוחי הבריאות?

אתם לא יכולים לנווט לבד, וגם אם תנסו, ברוב המקרים הביטוח לא יהיה מדויק לחלוטין למה צריך. אתם עלולים לשלם כפול על ביטוחים מקבילים, לא להיות מכוסים כראוי, וגם לא. הפתרון הוא להיעזר בסוכן ביטוח חיים, שיציג בפניכם את האופציות, את הביטוחים השונים, את הפוליסות ומה שהן מציעות לכם, כך לבחור.

סוכן הביטוח הוא היחיד שבודק את כל הפוליסות, ואחרי שיחה אתכם הוא יידע להתאים לכם פוליסה מדויקת לכם, או לערבב יוצר כמה פוליסות שונות מכמה תכניות, לבנות עבורכם תמהיל חד פעמי תפור לפי מידותיכם. 

האם התקנות עם סוכן ביטוח תעלה לי יותר פרטים שירותים חברתיים ביטוח?

התשובה היא חד משמעית לא, וברוב המקרים, אולי גם תשלמו פחות. חשוב להבין, שיועץ הביטוח לא מקבל את העמלה שלו מכם, הלקוחות שלו. הוא מקבל אותה מחברת הביטוח, כך שאתה בכל מקרה לא משלמים שום "תוספת" על הפוליסה. בנוסף, סוכן הביטוח יכול לעשות קסמים ולהפוך לכם במקרים רבים את מחיר הפוליסה, כך תקבלו את המיטב, במחיר הכי משתלם שיש.

האם סוכן הביטוח מחויב לחברת ביטוח ספציפית?

סוכן ביטוח לא מחויב לחברה מסוימת. למה לו? זה רק יפגע בו בטווח הארוך. סוכני ביטוח עובדים עם כל חברות הביטחון הגדולות והנחשבות, כשהן מציעות לכם תמהיל של ביטוח בריאות, אתם יכולים להיות בטוחים שהוא עושה את זה מתוך ידיעה מה טוב לכם, ולא מתוך זה שהוא "מצ'פר" חברה מסוימת.

סוכני ביטוח גם יודע מה האמת מאחורי כל הפרסומות והסטיגמות. איזו חברה באמת נותנת כיסוי מלא ובעיקר מהיר ללקוח, מה הם הסעיפים שצריך להיזהר מהם, על מה כדאי לפסוח כי הוא סתם מייקר את הפוליסה – ואיזה הסעיף הכי חשוב להכניס לביטוח, כי בוודאות תצטרכו אותו. אתם, כאנשים פרטיים, לא יכולים לדעת את כל "הסודות" האלה, שונים כי לא ליוויתם מאות אנשים בתחום הביטוח כמו הסוכן, לא ראיתם במו עיניכם הוא חברה באמת מגיבה מהר וביעילות, הוא חברה עלולה לטרטר את המבוטחים שלה – וגם הלאה. 

  • אם ברצונכם לקבל מידע עבור ביטוחים נוספים הקליקו כאן ועכשיו !!!

 

Skip to content