טיפולי פוריות בביטוח בריאות פרטי- כשאין זמן לבזבז

 

טיפולי פוריות בביטוח בריאות פרטי – הקיפו את עצמכם בצוות מומחים שיעזרו לכם לצלוח את תקופת הטיפולים בשלום, ובמהירות

 

כשזוגות שלא מצליחים להרות, או נשים שרוצות להיות אימהות יחידניות, פונים לטיפולי פוריות, אין להם יותר מדי זמן לבזבז: מפלס הלחץ עולה, השעון הביולוגי מתקתק וסיכויי בהצלחה יורדים ככל שהגיל עולה. ביטוח בריאות פרטי לעשות לכם לעבור טיפולי פוריות באופן פרטי, להרוויח מתהליכים מקוצרים, בדיקות וטיפולים, ייעוץ והכוונה – והכל במכונים משוכללים וללא המתנה.

 

מתי פונים לטיפולי פוריות?

קהל זוגות והיחידנים הפונה לטיפולי פוריות הולך וגדל מדי שנה: זוגות שמנסים מעל שנה להרות ללא הצלחה, נשים גילאי שלושים פלוס ללא זוגיות שלא מוכנות לוותר על ילד ורוצות להיכנס לכל תהליך הקפאת הביציות, וזוגות חד-מיניים שזקוקים להפריה מלאכותית. נהוג לחשוב שהתקופה המודרנית, רוויית ההורמונים באוכל וכל הסמארטפונים והקרינה היא זו שאחראית על בעיות פוריות אצל הגברים, וזזו הסיבה לעליית הגבוהה של זוגות שלא מצליחים להיכנס להיריון. יכול להיות וזו הסיבה, אבל יכול להיות שהבעיה (או לפחות חלק ממנה) היא שזוגות כיום מתחילים לחשוב על משפחה בגילאים מבוגרים יחסית. אם פעם זוגות בני עשרים לעומתנו וממיד הביאו לעולם תינוק או שניים, הרי שכיום צעירים בני עשרים ושתיים-שלוש, לפחות במגזר החילוני, נחשבים כמעט כבני נוער, אנשים צעירים שצריכים עוד לסמן וי על לימודים, טיול גדול בחו"ל, לגור ביחד כמה שנים , למנף קריירה מצליחה ורק לאחר פירוש לחשוב על חתונה וילדים.

ובגילאים אלה, מה לעשות, הפוריות כבר לא בשיאה, וכשמכניסים למשווה את הלחץ מכך שאין היריון, פחד לאבד זמן יקר של שנים פוריות שעוד נותרו, חשש מלהיות הורים מבוגרים מדי – ובכן, כל זה בטח לא מסייע לקליטת היריון אלא להיפך.

כמובן, יש גם קהלים אחרים שפונים לטיפולי פוריות: זוגות צעירים המתקשים להיכנס להיריון או שיודעים מראש שקיימת בעיה אצל אחד מהם, יחידים שמעוניינים להיות חד הוריים – ועוד. טיפולי פוריות נדרשים בכל מצב שלא מצליחים להיקלט בדרך טבעית, ובכל מצב בו צריך עזרה חיצונית (למשל נשים שרוצות להיקלט להיריון דרך בנק הזרע או דרך הקפאת ביציות).

 

מהו ההפניה לטיפולי פוריות?

הפרוטוקול של קופות החולים מציעים פנייה למומחה פוריות לאחר שנה של ניסיון להיכנס להיריון בדרך הרגילה. לרוב, הגניקולוג מפנה זוג המתחם להיכנס להיריון למומחה פוריות. המומחה מעביר את הזוג שורה של בדיקות כדי לוודא שאין איזו בעיה שניתן לפתור אותה מקומית ולא משתמש טיפולים חודרניים יותר כמו הפריה חוץ גופית. לפעמים מתגלה בעיה מקומית בחצוצרה, ספירת זרע נמוכה או שלא מגלים בעיה בכלל – הכול תקין ועדיין אין היריון. המומחה מציעה שורה של טיפולים, החלפת מכדורים מגבירי ביוץ וכלה ב IVF, שהוא הפופולרי ביותר במקרים שונים של בעיות קליטה להיריון. בטיפול זה מייצרים יותר זקיקים לביציות על ידי זריקות מגבירות ביוץ, משביחים את הזרעים של הגבר, שואבים את הביציות, מערבבים עם הזרע שהושבח ומחזירים לרחם כעוברים. בדרך כלל – וכדי להגביר את הסיכוי שלפחות עובר אחד ייקלט – מחזירים בין שלושה לארבעה עוברים. זו הסיבה שכיום, הרבה יותר מבעבר, רואים יותר זוגות תאומים ושלישיות.

 

בדיקת פוריות

בדיקת פוריות

ההבדל בין טיפולי פוריות ברפואה הציבורית וטיפולי פוריות בביטוח בריאות פרטי

אין זה, של פנייה למומחה פוריות וצורך לעשות בדיקות וטיפולים, לא יכול להבחין בהבדל בין הטיפולים שנעשים דרך קופות החולים, ובין טיפולי פוריות בביטוח בריאות פרטי. כשאתם מטופלים דרך קופות החולים, אתם לא יכולים לבחור את המומחה בעל השם הכי טוב בארץ, אלא רק את המומחה אפשר לפנות אליו דרך קופת החולים. כל הטיפולים מתבצעים לפי הלו"ז של קופת החולים – ולפעמים זה בדיוק פרק הזמן שמייצר פספוס בכניסה להיריון באותו חודש, ומעמיס עוד זמן מיותר על הטיפולים. כשעושים טיפולי פוריות בביטוח בריאות פרטי, כל ההתנהלות מתבצעת לפי הלו"ז של המטופלים, לא לפי הלו "ז של המרפאה. כל הטיפולים, התרופות והבדיקות מתבצעים ביעילות, מכונים קרובים למקום מגוריה של המטופלת, עם יחס אישי חם. כל אלה מפאכים לחץ, וכשהלחץ יורד והגוף נרגע – יותר קל להיכנס להיריון.

בנוסף, אין צורך להתחיל להתרוצץ בשביל ניירת ובשביל אישורים, אין צורך להתחבר להקדמת בדיקות או טיפולים – רפואה פרטית פשוט מקצרת את הדרך להיריון תקין.

אגב, גם נשים שמטופלות דרך קופות החולים נעזרות לעיתים בקרב ברפואה פרטית לפחות פעם אחת ההיריון, כשצריך לעשות בדיקות חשובות, מתוך הבנה שההבדל בין מומחה בעל ניסיון ובין סטז'ר יכול להתבטא בהבדל שבין הריון תקני ועובר בריא ובין אחרת.

 

עקרות משנית ניתנת טיפול כמעט אך ורק דרך טיפולי בריאות בביטוח בריאות פרטי

קופות החולים ממנות טיפולי פוריות עד לגיל מסוים: נשים יכולות לעבור טיפול הפריה ראשון עד גיל 39, ואם כבר החלה בת דרך, היא יכולה לעבור את הפירות עד גיל 42.

גם לגבי מספר ההיריון בתכנון הילודה, לא ניתן לקבל טיפולי פוריות בכל מצב: קופות החולים ממנות טיפולי הפריה עד ילד שלי. אם אישה עברה שני הריונות או שהיא ילדה תאומים, אין לה זכות לטיפולי הפריה על היריון נוסף. אם אישה ילדה בעבר באופן תקין ולא חוות דעת בעיות בקליטת ההיריון, אבל תמונה השנייה או השלישי היא חווה בעיה, היא במצב שנקרא עקרות משנית. זה מצב מלחיץ ומתסכל, ובדיוק פה נכנס ביטוח הבריאות הפרטי, שמא מאפשר לאותה אישה לעבור טיפולי פוריות גם עבר מבוגר משלושים ותשע, וגם לאחר שני ילדים.

 

למה חשוב מי מומחה הפוריות שמטפל בכם?

מומחה פוריות מומחה ובעל ניסיון רב, יודע לאבחן בעיות, לעיתים נדירות, שגניקולוג שאינו מומחה כמוהו פשוט לא ידע לאבחן, וכל התהליך של טיפולי הפוריות יהיה ארוך יותר, ולא בהכרח יביא לתוצאות המשווחות של תינוק בריא. כשפקטור של זמן הוא כל כך חשוב, ולא רוצה לאבד עוד חודש בניסיונות להיכנס להיריון, חשוב מאד לפנות כבר בהתחלה למומחה שיצליח לטפל בבעיית האי פוריות, ולהביא לתוצאה של היריון בריא וכמה שיותר מהר. דרך הרפואה הציבורית כמעט בלתי אפשרי להגיע למומחים כאלה – גם אם באורח נס הם מקבלים דרך קופת החולים, הם עמוסים מאד והתורים אליהם יכולים להימשך חודשים ארוכים – זמן יקר שאסור לבזבז. דרך הביטוח הפרטי לא יכול להגיע אליהם באופן מידי, ולהפוך את מיד לכל הפרוטוקול הבדיקות.

 

לפעמים יש צורך בהשלמת התהליך בחו"ל

לעיתים הבעיה שאובחנה אצלנו מבני זוג היא כזו, שבארץ לא יודעים לטפל בה – או שאין מספיק ניסיון / כלים לטפל בה. במקרה כזה על האישה להישלח לחו"ל כדי לעבור שם את ההוצאה או ההנאה. קופות החולים בישראל לא מספקות את זה הזה, ומי שאיננה מבוטחת בביטוח בריאות פרטית תצטרך לשלם על הפועל בחו"ל מכיסה הפרטי, או לוותר – כי הסכומים יכולים להגיע לעשירות ועושה מאות אלפי שקלים.

 

שאלות ותשובות
האם טיפולי פוריות בביטוח בריאות פרטי כוללים גם טיפולים אלטרנטיביים?

בביטוח בריאות פרטי יש גם כיסוי לטיפולים נפשיים, אלטרנטיביים ועוד, שתוכלו לנצל כדי להרגיע את הגוף והנפש בתקופת טיפולי הפוריות.

האם טיפולי פוריות בביטוח בריאות פרטי כוללים גם שירותי הקפאת ביציות?

בחלק מביטוחי הבריאות כן. התייעצו עם סוכן הביטוח שלכם ועברו על פוליסת הביטוח הפרטי, כדי למצוא את הסעיף הזה - אם קיים.

האם טיפולי הפוריות בביטוח בריאות פרטי כוללים גם את הבדיקות?

הביטוח הפרטי מציע כיסוי לכל הבדיקות שנדרשות בזמן טיפולי הפוריות.

האם כדאי לי לעשות ביטוח בריאות פרטי במיוחד לצורך טיפולי פוריות?

כדאי לעשות ביטוח בריאות פרטי כי הוא מכסה גם את טיפולי הפוריות וגם את כל תחום הטיפול בילדים.

 

מעוניינים לקבל מידע על ביטוחים נוספים? הקליקו כאן ועכשיו !!!

Skip to content