רפואה אלטרנטיבית מתקדמת רק דרך ביטוח בריאות פרטי

 

מהי רפואה אלטרנטיבית?

רפואה אלטרנטיבית היא מונח המאגד תחתיו את כל שירותי הרפואה הלא קונבנציונאלית, כמו דיקור סיני, הומאופתיה, ארומתרפיה ועוד. המשותף לכל ענפי הריפוי האלה, שהם יכולים נכללים בפרוטוקול רפואי של רופא מן המניין (בטח לא כשיטת ריפוי ראשית, אולי כליווי צדדי, אם זה רופא בעל ראש פתוח יחסית), צריך לייצר את התוצרים (לא צריך להחליף כמה שנים כמו אנטיביוטיקה או סטרואידים) , ולשחק בין טיפולים חודרניים או ניתוחיים.

טיפולי הרפואה הזה מתבצעים רק על ידי מומחי רפואה אלטרנטיבית, ולא על ידי רופאים, למעט מקרים בודדים של רופאים, שהחליטו לעסוק בזה וזנחו את התחלת העיסוק המקורי שלהם.

לרוב מייחסים לטיפולים אלה ראייה רחבה יותר של האדם, ולא התמקדות רק באיבר הכואב, כמו שנהוג ברפואה הרגילה. למשל, אם אדם שכואב לו הגרון ילך לרופא המשפחה, הרופא ודאי יאבחן דלקת גרון וייתן לו אנטיביוטיקה. התרופה ככל הנראה תפיג את הדלקת, אבל עלולה לגרום נזק מתמשך לאיברים אחרים.

הטיפולים המרכיבים אותם, הם רואים את האדם החולה כישות שלמה ולא מתמקדים באיבר הספציפי המודלק או הכואב. ההתחלה שיינתן לאדם חולה או סובל הוא טיפול מרפא שמחזק את מערכת החיסון כולה, ועל הדרך כמובן יירפא גם את הדלקת / הפציעה / הכאב. בתחום זה שמים דגש על הקשר בין גוף ונפש, נשמה ואנרגיות, ולמעשה הקדימה את הרפואה הרגילה בהבנה שלחצים, כעסים וסטרס יכולים לגרום למחלות קשות , ויש לטפל גם בנפש, בדיוק כמו שמטפלים בגוף.

 

המתנגדים לרפואה ההרגננטיבית טוענים שאנשים יכולים להשלים להשלים הולכים לרופא אלא רק למטפל אלטרנטיבי מסכנים את הבריאות, שכן הם לא מטפלים בזמן וכראוי במחלה כיולה להתפשט ולהחמיר, אבל המטפלים עצמם מבקשים מהמטופלים שלהם לא אחד, שונה במקורם אותם צריך התורים של תרופה או טיפול מסורת יותר, שישלבו הטיפולים ההוליסטיים יחד עם טיפול אצל רופא המשפחה או מומחה אחר כלשהו.

דיקור אלטרנטיבי

דיקור אלטרנטיבי

 

מה ההבדל בין הרפואה ההרגנליביתית רפואה משלימה?

אין הבדל בין רפואה אלטרנטיבית ורפואה משלימה, שכן הם למעשה מייצגים של אותו עולם של טיפולים משלימים, רכים יותר, משולבים בין גוף ונשמה, תזונה ואורח חיים. רפואה משלימה היא פשוט שם שניתן ברוב המוסדות הרפואיים לשירותי ייעוץ חיצוני כמו תזונה, בריאות, כושר ועוד, בניגוד לטיפולי רפואה אלטרנטיבית שהם יותר טיפולים פיזיים ופחות שירותי ייעוץ.

 

מדוע רפואה אלטרנטיבית הפכה להיות הפנייה הראשונה של מטופלי כאב וטראומה?

מאחר וטיפולי רפואה אלטרנטיבית הם בבסיסם טיפולים מנחמים, רכים והוליסטיים, הם לעיתים מתחילים הכתובת הראשונה של אנשים שסובלים מכאבים לא פתורים או מובהקים, ובפעמים אחרים הם ברירת המחדל על אנשים שהרפואה ה"רגילה "לא הצליחה לפתור להם את הבעיה (ולפעמים גם הטלה בין בין מומחים הלוך ושוב ללא פתרון או תשובה אמתיים). אנשים רבים פונים לעזר רפואה אלטרנטיבית גם במציאת פתרון אמיתי וקבוע עבור טראומות פיזיות או נפשיות, שהרפואה הקונבנציונלית פותרת בתרופות שחלקן משפחות לרעה על הגוף וחלקן פשוט ממכרות. עבור אנשים סובלים. מזיק ובטח לא ממכר לכאבים שלהם – שהם אמיתיים מאוד.

 

למה דווקא ביטוח בריאות פרטי מציע שירותי רפואה אלטרנטיבית טובים יותר, וממה יש להיזהר?

לטיפולים המרכיבים האלה ביביטוח בריאות יש רק יתרונות:

 

אמינות: הרפואה ההרגננטיבית בביטוח בריאות פרטי מציעה את כל השירותים והטיפולים שיש לעולם של טיפולי רפואה אלטרנטיבית להציע, רק שבניגוד לשוק החופשי, המטפלים והמומחים של הביטוח הפרטי כבר עברו סינון יסודי. אין מה לעשות, שוק טיפולי רפואה אלטרנטיבית לא מעוגן בחוק כמו שירותי רפואה רגילה, וכשאתם הולכים למטפל בתחום רפואה הוליסטית אתם עצמם לא יכולים לדעת מה הוא למד, כמה ניסיון יש לו, האם הוא מטפל אמיתי או שהוא אומר לעשות לכם נזק בלתי הפיך. אבל כשאתם הולכים למטפל הוליסטי דרך ביטוח הבריאות שלכם, אתם יכולים לדעת בוודאות שהוא מומחה שעומד בכל התקנים והדרישות המחמירות של הביטוח. אתם לא צריכים לעשות מחקר על המטפל ולקרוא תגובות – אם הביטוח עובד אתו, הוא כנראה מטפל טוב, אמין ועם תעודות רלוונטיות.

 

מחיר: רפואה אלטרנטיבית בביטוח בריאות פרטי היא בהשתתפות עצמית מזערית או ללא השתתפות כלל, כך שאתה לא נדרשים לשלם על הטיפולים היקרים, ולא נאלצים לבחור רק טיפול אחד מבין השפע העצום שיש לשוק הטיפולים להציע.

 

כמה עולה להוסיף סעיף של רפואה אלטרנטיבית לביטוח בריאות פרטי?

כל חברת ביטוח מציעה תכנית ביטוח בריאות אחרת, אבל מחירי ההוספה של סעיף רפואה משלימה הם לרוב לא יקרים כלל. לדוגמא, חברת מנורה מציעה לילדים מגיל אפס ועד גיל עשרים להצטרף לשירותים אלה במחיר של 8.9 ש"ח לחודש, ומגיל עשרים ואחת – 19 ש"ח לחודש. ברור שאלה מחירים כלליים, וכל חבילת בריאות מחושבת על פי בסיס שונה, כך למצב בריאותו של המבוטח, גילו וגם הלא.

חשוב לדעת, שבביטוח בריאות גיל צעיר אינו בהכרח ערובה למחיר נמוך, אם הצעיר אינו בריא (סובל ממחלות רקע), אם הוא נמצא מעל המשך הממוצע, אם יש לו תחביבים מזיקים כמו עישון או שתייה מרובה של אלכוהול ועוד.

 

שאלות ותשובות
למה ילדים בכלל צריכים רפואה אלטרנטיבית בביטוח בריאות פרטי?

לילדים יש מגוון גדול של טיפולים הוליסטיים, יכולות לסייע להם גם בחיזוק המערכת החיסונית, וגם בהפחתת לחצים, התמודדות עם חרדות ועוד. המחיר הנמוך שילדים משלמים בביטוח בריאות עבור הסעיף של רפואה אלטרנטיבית הופך את כל הסיפור לכדאי מאוד.

איך אני אדע שהכנסתי את כל מה שצריך ברפואה אלטרנטיבית לביטוח בריאות?

עדיף לך לתת לסוכן ביטוח לעבור על החוזה ולהכניס עבורך את כל הסעיפים שאתה צריך, כדי שלא תשלם יותר מדי על השירותים שאינך צריך, ומצד שני שלא תסתפק בביטוח דל מדי שלא ייעשה.

האם רפואה אלטרנטיבית כולל גם ייעוץ פסיכולוגי?

לא, אבל תוכל לקבל ייעוץ כזה דרך ביטוח הבריאות הפרטי.

האם נשים בטיפולי פוריות יכולות להסתייע בטיפולי רפואה אלטרנטיביים?

בהחלט, וזה מומלץ מאוד. נשים בתקופת טיפולי פוריות שרויות במתח רב, בנוסף על כך שגופן ספוג הורמונים מלאכותיים שמוזרקים להן בכדי להגדיר את הייצור הזקיקים בגופן. טיפולי רפואה אלטרנטיבית עוזרים מאוד בהמרצת מחזור הדם בגופן (יכול לעזור לתוספת הפוריות), הגמשת האגן והכי חשוב, הפחתת לחץ וחרדה שלרוב מהווים חוסם לקליטת היריון.

 

מתעניינים בטיפולי פוריות ? רק דרך ביטוח בריאות פרטי !

טיפול אלטרנטיבי ברגל

טיפול אלטרנטיבי ברגל

Skip to content