ביטוח תאונות אישיות תלמידים - פוליסה דרך בית הספר, וגם פוליסה פרטית

ילדים הם עם שובב, אף אחד לא מתווכח על כך. שנייה אחת אנו מסירים מהם את עינינו, והנה הם כבר מטפסים על ספה, שעליה הם הציבו כיסא, שעליו הם העמידו סולם, כשהמטרה היא לטפס גבוה ולהפוך כך בחלון הפתוח. פחד אלוהים. זו הסיבה שביטוח תאונות אישיות ילדים הוא הביטוח שאתה צריך לקחת בחשבון, שונה עכשיו שכולם בבית, התסכול גואה והשעמום גורם לעשות לעשות ניסיון בפעולות ומעשים חדשים. 

יש מי ששומר על הילדים

ביטוח תאונות אישיות תלמידים חייבים לעשות למען השקט הנפשי שלנו. אנחנו כהורים יכולים לחנך אותם לזהות, לאיים עליהם שלא יקבלו דמי כיסוי אם ימשיכו, לנסות להראות להם מה התוצאות של התנהגות משולחת רסן. אבל ילדים הם ילדים, ובהתאם, קשה להם להתגבר על ההתלהבות הרגעית. הם לא יכולים לחשוב כל כך הרבה צעדים קדימה, ואם מתחשק להם לשחק עכשיו כדורגל בשיא הכוח, הם יעשו את זה, למרות שמישהו עלול לחטוף כדור בתוך הפרצוף.

אם מתחשק להם לשחק תופסת ולרוץ על רצפה רטובה וחלקלקה, הם ירוצו בלי להתחשב כך שהם עלולים להחליק ולשבור יד או רגל. גם כשאנחנו רואים אותם רבים עם האחים שלהם, דוחפים אותם, מרכיבים אותם על אופניים, רוכבים נגד כיוון התנועה, חוצים את הכביש כשהם עיניים שלהם חזק בתוך הנייד … אנחנו תמיד שומרים עליהם, ותמיד נשמור עליהם, אבל מה קורה כשהם לא שומרים על עצמם? 

בדיוק בגלל זה, כדאי לעשות פוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים, ששומרת עליהם גם אם הם לא יודעים לשמור על עצמם.

יש מי ששומר על הילדים - ביטוח תאונות אישיות תלמידים

פוליסת ביטוח תלמידים של הרשות המקומית

ביטוח תאונות אישיות ילדים, המכסה את כל ילדי ישראל בחינוך חובה, הוא ביטוח שהרשויות המקומיות חייבות לעשות בכל שנה לתלמידים מכיתה אלף ועד כיתה י"ב. זוהי פוליסה בסיסית, שניתן לנצל אותה במקרי קיצון של מוות או תאונה (לא עלינו!), והיא עולה עד חמישים שקלים, חד פעמי, השנה לתלמיד. 

פוליסת ביטוח תאונות אישיות של ביטוח פרטי

 גם חברות הביטוח הפרטיות מציעות פוליסת ביטוח תאונות אישיות, המכסות שונות גדול של תאונות, יומיומיות יותר, ובחומרה קלה יותר. פוליסת ביטוח תאונות אישיות פרטית, היא מן הסתם יקרה יותר, אך אני מכסה רחב בהרבה. במקרים רבים, זה משתלם הרבה יותר: למשל, הכיסוי של חברת AIG מציעה כיסוי כמעט כמעט לכל הפגיעה או נזק, כולל תאונות בארץ וגם בחו"ל, כשהעלות היא לא יקרה בהמון: משלמים על ילד אחד, ושאר הילדים מצורפים בחינם.

מי זכאי לביטוח תאונות אישיות תלמידים?

תלמידים מגיל גן ועד תיכון מוגן בביטוח תאונות אישיות של משרד החינוך. ביטוח תאונות אישיות תלמידים שומר אותם במהלך, בכל מקום בו הם נמצאים, גם אם זה מחוץ לבית הספר, ובשעות שאינן בית ספריות. הביטוח מכסה את התלמידים ותקף לגביהם עשרים וארבע שעות ביממה – שלוש מאות שישים וחמישה ימים בשנה.

איך מחושב הפיצוי בפוליסות ביטוח תלמידים?

קודם כל, יש לקבוע שאכן אומר בתאונה ולא בפציעה מכוונת. הקביעה שאכן התרחשה תאונה היא לא עניין של מה כזה, ולרוב מהווה את הגורם המעכב המשמעותי בתביעת הפיצוי. אחר כך קובעים מה הנזק, ומה הכיסוי שיש לנזק בפוליסה הביטוחית. רוב פוליסות הביטוח כוללות מגוון כיסויים:

  • סיעוד: השימוש והמבוטח הפך לסיעודי בעקבות התאונה, הוא אמור לקבל סכום כסף, צורך למה שכתוב בפוליסה. 
  • נכות: אם נגרם נכות לצמיתות, המבוטח זכאי לסכום כסף באופן מיוחד חד פעמי, בהתאם לפוליסה. שימו לב, שבחלק מהפוליסות יש פירוט מפורש בנושא זה: איברים מסוימים שנכללים בהגדרה של נכות, ואחוז היכולת שלהם לתפקד. (זו אחת הסיבות שכל כך חשוב להבין על מה חותמים מול חברת הביטוח).
  • כוויות: בפוליסה יש התייחסות לחומרת הכוויה, כמו שהוגדרה על ידי הרופא המטפל. חלק מהפוליסות מתייחס גם לאיברים החלולים לחטוף כוויה, וגם לגביהם יש מחירון דפר.
  • אשפוז בבית החולים: פיצוי עבור כל יום אשפוז.
  • שבירת איברים: צורך למפורט בפוליסה, לרוב יהיה פירוט של מחירון לפי סוג האיבר שנשבר. 

ועוד.

באיזה מקרים אין כיסוי לפוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים?

לא כל תאונה או פציעה יכולים להיכנס לקטגוריית תאונה, שיש להם מקרים שבהם אנו סבורים שנוכל לקבל פיצוי מהביטוח, אך לא כך הוא. אלה המקרים בהם ביטוח תלמידים לא יכולים להיות ממומש:

  • פיגוע או כל פעולת איבה, מלחמה וכד '.
  • פעילות צבאית
  • נזק או פציעה בעקבות טיפול רפואי רשלני
  • מחלה שפרצה ואיננה קשורה לתאונה שהמבוטח עבר. לדוגמא, אם מבוטח עבר לפני כמה שנים תאונה שעשתה לו נזק ברגליים, וכתוצאה מכך התפתחה לו עכשיו דלקת שמחה עליו ללכת – הוא רשאי לקבל פיצוי מהביטוח. 

בצורה זאת אם יפתח את אותה דלקת ללא מעבר של תאונה, הוא לא יקבל פיצוי.

  • בני ארבע עשרה ומעלה, שהיו מעורבים בפשע או מעשה עבריינות וכתוצאה מכך נפצע, הוא אינו רשאי לקבל פיצוי. 
  • אסון טבע כמו רעידת אדמה.

מי הגורם המבטח, בפוליסות ביטוח תאונות אישיות לתלמידים של הרשות המקומית?

לשנת 2020 נבחרה חברת הביטוח איילון. להלן הפוליסה שלה. אתה יכול גם לבקש את פוליסת הביטוח ממנהל / ת המוסד בו הילד שלך לומד.

מה זה תאונות אישיות?

תאונות אישיות היא כל פגיעה הנגרמת מגורם חיצוני באופן בלתי צפוי, ומובילה מוצלחת של סיעוד, כוויות, נכות, אשפוז בבית חולים, עובדן כושר עבודה ועוד. כל פוליסה מנסחת לעצמה את הכללים לקבלת פיצוי במקרה של תאונה, וגם מגדירה לעצמה "מה היא תאונה". הפוליסה של הרשויות המקומיות שמבטחת את ילדי החוק חינוך חינם היא מן הסתם לא פוליסה עשירה ובעלת כיסוי רחב כמו הפוליסות הפרטיות, אך מצד שני היא עולה רק כמה עשרות שקלים בשנה. 

איזה מחלות נשמטו מפוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים?

עם התגברות המודעות כך שבבתי הספר קיימת בריונות וחרמות, נעשו בעבר האחרון מספר ניסיונות לתביעת ביטוח על גורמים כמו לחץ, מתח, בריונות וכדומה. אלה אומנם לא תאונות, אך ללא ספק אומר בבעיות שמייצרות הרבה מאד התמודדויות. ברוב, חברות ביטוח לא מפצות על מקרים בין אלה, רובן הכניסו לפוליסות את המשפט הבא:

אז האם לוותר על התביעה?

למרות האמור לעיל, לפני שאתה מוותרים על תביעת ביטוח, כדאי בכל זאת לברר עם סוכן ביטוח, בשביל להבים אם יש לכם "קייס" או לא. חשוב שתבינו שהאינטרס של חברת הביטוח הוא מן הסתם למצוא סיבה לא לשלם לכם, וההפעלה של סוכן הביטוח הוא לנווט אתכם בג'ונגל החוקים והבירוקרטיה כדי להכין לבצע תביעת ביטוח ולקבל פיצוי. 

האם פוליסת תאונות אישיות מיועדת גם למבוגרים?

כמובן, וזה אפילו מומלץ. נהוג לחשוב שרק הילדים שובבים, נופלים, נתקלים בחפצים ושוברים רגל. אבל האמת שמבוגרים חשופים לתאונות לא פחות, בספורט, בתחביבים, אפילו בעבודה. 

מה מכסה פוליסת הביטוח של הרשויות המקומיות?

כל רשות חינוכית מקומית מחויבת לבטח את כל התלמידים באזור שלה, הלומדים בחוק חינוך חינם, דהיינו מכיתה א 'ועד כיתה י"ב. 

הביטוח מפצה עקב נזקים או תאונות: מוות כתוצאה מתאונה, נכות מלאה וקבועה, נכות חלקית וקבועה, נכות זמנית, בתנאי שלנפגע תהיה נכות זמנית 55 ימים רצופים נזקקים, החזר הוצאות רפואיות שאינן מכוסות על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי וההפעלה של חילוץ נפגעים שונים במצוקה (מתוך פורטל הורים של משרד החינוך).

למה צריך גם פוליסה פרטית של ביטוח תאונות אישיות תלמידים, אם מקבלים זה בחינם מהמועצה המקומית?

הפוליסה לתאונות אישיות של תלמידים מטעם בית הספר תקפה רק במקרים של גרימת נכות או מוות, לא עלינו. אבל מה קורה במקרים היותר שכיחים ויומיומיים, של תאונות ביתיות, התנגשויות, פציעות ועוד? הרי ילדים כל הזמן מועדים לתאונות קטנות, ולצורך כך אתם רוצים להיות מכוסים כראוי, עם פוליסה שמעניקה כיסוי גם לפציעות קלות יותר. 

 

מי זכאי לביטוח תאונות אישיות תלמידים?

ביטוח תאונות אישיות – האם יכול להיווצר כפל ביטוחי?

במקרה של ביטוח תאונות אישיות, אין בעיה של תשלום כפול: אם הילד חלילה יהיה מעורב בתאונה כלשהי, לא יהיה לדרוש פיצוי מכל פוליסה, ולקבל פיצוי כספי כפול: גם מהביטוח הפרטי וגם מהביטוח של התלמידים. במקרה זה, קשה לקרוא לשתי הפוליסות כפל ביטוחי, מאחר והפוליסה הפרטית מכסה הרבה יותר. זה יותר דומה לפוליסות של שב"ן (שירותי בריאות נוספים של קופות החולים) שלכולם יש, ובכל זאת הם עושים גם ביטוח בריאות פרטי.

מה גובה הפיצוי שמקבלים מפוליסת ביטוח תאונות אישיות, הגאים השונים?

הממוצע שחברות הביטוח מציעות במקרים של תאונות, הוא לרוב פיצוי חד פעמי:

מוות מתאונה 100,000 ₪

נכות מתאונה 100,000 ₪

שברים 20,000 ₪

כוויות 20,000 ₪

סיעוד 20,000 ₪

כל יום אשפוז – 300 ₪

 מה מחיר ביטוח תאונות אישיות?

כמו שתראו, רכש תאונות אישיות הוא בין הזולים בביטוח בריאות ובכלל, וכשצריך אותו זה אחד הביטוחים שעוזרים יותר מהכול לחזור לשגרה. להלן טבלת מחירים לפי פילוח גילאי:

גיל 20 – 29 ₪ לחודש

גיל 21-39 – 34 ₪

גיל 40-49 – 41 ₪

גיל 50-54 – 50 ₪

גיל 55-60 – 61 ₪

גיל 61-64 – 74 ₪

גיל 65-69 – 98 ₪

שאלות ותשובות
אם פרצה לילד מחלה בזמן הלימודים, ניתן לבצע תביעת ביטוח?

מחלות אינן כלולות בפוליסת תאונות אישיות שהתלמידים מקבלים מהרשות המקומית שלהם. למרות זאת, שימו לב שניתן לעשות תביעת ביטוח על ימי אשפוז.

במקרים רבים ההורים לא יודעים שהם בכלל זכאים לפיצוי מהביטוח הבסיסי של הרשות המקומית שמבטחת את ילדיהם באמצעות חוק חינוך חובה, כשהילד שלהם מעורב בתאונה. גם כשהם כבר יודעים ומנסים לעשות תביעת ביטוח, הם לא מקבלים את כספם מהביטוח, למרות שמגיע להם, כי הם לא מכירים את החוק לאשורו, ולא יודעים מאיזו זווית לגשת. סוכן ביטוח במקרה כזה יכול לעזור לכם לקבל את כספכם, ועדיף להתייעץ אתו עוד לפני שהגשתם תביעה לביטוח.

אם הילד נפצע בתאונת דרכים בחו"ל?

פוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים תקפה ומכסה מקרים של תאונות דרכים בארץ. בתאונות דרכים בחו"ל ניתן להפעיל את הביטוח רק במקרה שהמבוטח או אחד מהוריו שליוו אותו, היו בשליחות בחו"ל מטעם בית הספר, המוסד החינוכי, הרשות המקומית בה הם מתגוררים או משרד החינוך. אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים בחו"ל, אתם יכולים להפעיל את ביטוח הנסיעות שלכם, ולכסות את כל השהות, האשפוז, הטיפולים וכו'. אם הייתם בחו"ל בשליחות של בית הספר או מוסד חינוכי אחר, אתם יכולים להפעיל את שני הביטוחים ולקבל פיצוי כפול.

האם פוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים תקפה גם בחופש הגדול?

רוב ההורים לא מודעים לכך, אבל פוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים נותנת כיסוי לתלמידים גם בזמן החופשות מבית הספר, לרבות החופש הגדול. זה אומר שאם הילד היה מעורב בתאונה או פציעה, אתם יכולים לבקש פיצוי כספי מבית הספר, כמובן בהתאם לפוליסה.

האם ההורים של הילד כלולים אף הם בביטוח תאונות אישיות תלמידים?

הורה של תלמיד או בן משפחה אחר, יכול להיות מבוטח בביטוח תאונות אישיות רק אם הוא משתף בפעילות רשמית של בית הספר, במתחם בית הספר.

הילד שלי שבר רגל בכיתה גימל, והיום הוא כבר בחטיבת ביניים. האם פספסתי את ההזדמנות לתבוע ביטוח תאונות אישיות תלמידים?

ילדים רבים שוברים רגל או יד במהלך לימודיהם, במגרשי הכדורגל בבית הספר או בשעות אחר הצהריים. ההורים לא מודעים לזכות שלהם לתבוע כסף במקרים כאלה, וחבל, כי זהו סכום שיכול לעזור בשיקום ובטיפול בילד. אם הילד ששבר יד או רגל הוא צעיר מאד, וההורים אינם יכולים להישאר בבית כדי לטפל בו, סכום הכסף שיקבלו מהביטוח יכול לעזור להם להביא עזרה בתשלום. בנוסף, הכסף יכול לעזור בטיפולים אורתופדים, רפואה משלימה ועוד.

משום כך, החוק אומר שאין חוק התיישנות עד שהילד מגיע לגיל שמונה עשרה, וניתן לתבוע גם שנים אחורה, ללא הגבלת זמן. קחו בחשבון שזהו תהליך לא פשוט: יש למלא הרבה מאד טפסים, בין היתר לקבל אישור מהמוסד החינוכי בו הילד למד ואסמכתאות על ימי ההיעדרות - לא עניין פשוט כשמדובר בכמה שנים טובות אחרי המקרה.

איך עושים ביטוח תאונות אישיות תלמידים באופן פרטי?

רוב חברות הביטוח מציעות פוליסות של ביטוח תאונות אישיות תלמידים, וההבדלים ביניהן נראים מינוריים לעין הבלתי מנוסה או מקצועית. הכי טוב עבורכם שתיצרו קשר עם סוכן הביטוח שלכם (ואם אין לכם, אתם יכולים לצלצל לחברת הביטוח אליאנס שמתמחה בביטוחים אישיים), ותתייעצו עם סוכן מקצועי.

  • אם אתם מתעניינים במידע על ביטוחים הגעתם למקום הנכון. הקליקו כאן ועכשיו !!!
Skip to content