ביטוח תכולה לדירה שומר על הרכוש שלכם, ועל האורחים שלכם

 

ביטוח תכולת דירה – כי הרכוש שלך חשוב בדיוק באותה מידה כמו הבית שלך

 

אנשים בדרך כלל חושבים שצריך לבטח רק את הבית או את האוטו שברשותם – נכסים יקרים שכל תיקון בהם עולה אלפי, או עשרות אלפי שקלים. ואנחנו שואלים – ומה עם כל הרכוש שלך? הציוד? הרהיטים? המחשבים? הרכוש שלך אומנם נתפס כדברים הקטנים שרכשתם לאורך השנים – אבל בסופו של דבר המחיר המשוקלל שלהם גבוה מאוד – ובהחלט ראוי לביטוח. במאמר זה נרחיב מה הוא ביטוח תכולה, מי צריך אותו (נעשה לכם ספויילר – כולם) ולמה ביטוח צד גימל הוא כל כך חשוב.

 

מה הוא ביטוח תכולה?

ביטוח התכולה הוא חלק אחד משני הסעיפים של ביטוח דירה.

שני הסעיפים הם:

  • ביטוח מבנה
  • ביטוח תכולה

 

תפקידו של ביטוח מבנה הוא לכסות את מחיר התיקון בכל פגיעה שנגרמת שלח את הבית: החלף מהגג וכלה בחלונות ובדלתות. ביטוח מבנה נמצא שם בשבילכם אם חל פיצוץ בצנרת, אם מים חודרים מהחלונות והורסים את ארונות המטבח, אם רעידת אדמה יצרה סדקים בקירות או אפילו הרסה את כל הבית, אם מטוס נפל על הבית והחריב אותו.

כן, שתי הדוגמאות עוד קצת קיצוניות, ואולי לא ממש שכיחות. אבל כמה פעמים נתקלתם בפיצוץ צנרת בבית? לפחות פעם אחת, נכון? וכל מי שמכיר או חווה את הבעיה הזו, יודע שהתקנון שלה יכול להגיע למחירים גבוהים מאוד, גם אם לא צריך לעבד את כל הבלטות מהרצפה (תרחיש להחליט עלול לקרות, ועלות התיקון שלו היא מאותה אלפי שקלים).

 

ביטוח התכולה בין זאת, הוא ביטוח ששומר רק על הרכוש שלך. חשבו על כל מה שצוברם לאורך השנים. הטיולים בהם קניתם פסלים מקומיים, הבגדים היקרים שרכשתם לאירועים חשובים בחייכם, הציורים הנמצאים לכם הון, הרהיטים, התכשיטים … לכל אלה משמעות גבוהה מאוד ולא רק מבינים רגשית: אלה חפצים יקרים, ששילמתם עליהם במיטב כספכם. מן הראוי לבטח אותם, כדי שאם חלילה מישהו יגנוב אותם, או במקרה שהם ייהרסו כתוצאה מאירוע חיצוני (שיטפון, שריפה וכו ') – מוטב שלפחות, צד עוגמת הנפש, תקבלו עלם פיצוי הולם.

 

מי צריך לעשות ביטוח תכולה?

כל מי שיש לו רכוש, צריך לעשות ביטוח תכולה. גם אם אתם זוג צעיר ואתם מתגוררים בדירה שכורה, אתם יכולים לעשות ביטוח לדירה שכורה . אומנם הבית לא שלך, אבל כל מה שיש בתוכו – הוא שלך. אם נדמה לכם אתה לא הבעלים של רכוש יקר שונה, חשבו על הטלוויזיות שלכם, המחשבים הניידים שלכם – האם לא תרצו לקבל על פיצוי, במקרה של גניבה, אובדן או השחתה?

ביטוח לדירה- אליאנס ביטוח

ביטוח לדירה- אליאנס ביטוח

עלויות של ביטוחי תכולה

כשרוצים לעשות ביטוח דירה השוואת מחירים, צריך לקחת בחשבון את כל הנתונים: צריך ביטוח התכולה לדירה אתם צריכים לחשב: באיזו קומה אתם גרים, מה סוג המבנה שאתה חיים בו, מה מחיר הביטוח שנקבע לכם – ועוד.

לדוגמא חישוב של ביטוח לתכולה עבור דירה בקומה אמצעית, תכולה בשווי של 50 אלף שקלים.

 

 

שם חברה

מחיר ביטוח תכולה שנתי

איילון חברה לביטוח בע"מ

210 ש"ח

כלל חברה לביטוח בע"מ

221 ש"ח

הכשרה חברה לביטוח בע"מ

245 ש"ח

הראל חברה לביטוח בע"מ

289 ש"ח

AIG

327 ש"ח

מגדל חברה לביטוח בע"מ

410 ש"ח

מנורה מבטחים ביטוח בע"מ

411 ש"ח

הפניקס חברה לביטוח בע"מ

502 ש"ח

שומרה חברה לביטוח בע"מ

610 ש"ח

ליברה חברה לביטוח בע"מ

650 ש"ח

 

 

 

למה במחשבון ביטוח התכולה צריך להכין נתונים כמו מספר קומה?

ביטוח התכולה מגן על הרכוש שלכם, ופה עולה השאלה – עד כמה קל להגיע לרכוש שלכם, לגנוב אותו או להשוות אותו? ההבדלים של מחירי ביטוח התכולה בין מחירי בית פרטי שקל לפרוץ אליו, ובין מחיר דירה בקומה אמצעית שקשה יותר לפרוץ אליה, הם מהותיים. לדוגמא, מחיר ביטוח של תכולה בדירה בקומה אמצעית בבניין:

 

 

שם חברת הביטוח

מחיר ביטוח תכולה שנתי

איילון חברה לביטוח בע"מ

200 ש"ח

כלל חברה לביטוח בע"מ

210 ש"ח

הראל חברה לביטוח בע"מ

274 ש"ח

AIG

320 ש"ח

ליברה חברה לביטוח בע"מ

650 ש"ח

מנורה מבטחים ביטוח בע"מ

402 ש"ח

מגדל חברה לביטוח בע"מ

410 ש"ח

הפניקס חברה לביטוח בע"מ

509 ש"ח

שומרה חברה לביטוח בע"מ

600 ש"ח

 

 

ביטוח לתכולה כולל את הסעיף הכי חשוב – ביטוח צד גימל

ביטוח לתכולה צד גימל הוא חשוב ביותר, ששומר עליכם בכל מקרה בו מישהו רוצה לתבוע אתכם, בגלל פציעה או בגלל אירוע כלשהו שקרה לו בבית שלך. זה יכול להיות עוזרת בית שהחליקה ושברה את הרגל, או חבר של אחד הילדים שלך שרץ ודפק את הראש את היד בקיר או בדלת. פציעות כאלה יכולות להיגרם בכל יום, ומי שנפצע רשאי לתבוע אתכם. ביטוח התכולה שמכיל גם צד גימל, שומר עליכם בכל מקרה כזה, ומשלם במקומכם את ההוצאות המשפט והפיצוי. שימו לב שהוצאות עבור פציעות של שחקנים, ומספיק אצבע אחת שיצאה מכלל שימוש בשביל להכריז על כבוד יכולת השתכרות, גם אם חלקית. החלטות כאלה יכולות לגרור פיצויים גבוהים במיוחד, ואם האנשים האלה נפצעו במתחם הבית שלכם, אתם אלה שצריכים לשלם אותם. ביטוח צד גימל מכסה אתכם בכל המקרים האלה.

ביטוח תכולה- אליאנס ביטוח

ביטוח תכולה- אליאנס ביטוח

ביטוח תכולה כולל גם הגנה מפני אסונות טבע

אסונות ואירועי טבע נכנסים תחת הגדרה של ביטוח מבנה ותכולה. למשל, אם שריפה החריבה את הבית, ביטוח המבנה יפצה וישלם עבור כל התיקונים שצריך בשביל לשקם את מבנה הבית, ואילו ביטוח התכולה יפצה אתכם על הרכוש שלכם, שנהרס בשריפה.

יחד עם זאת, לכל חברת ביטוח יש פוליסה שונה, ושורה תחתונה שונה. לכן חשוב מאוד להבין על מה אתם חותמים, ולא לרוץ ולעשות פוליסת ביטוח לתכולה או ביטוח מבנה, מבלי להבין בדיוק מה היא מורכבת, ומה הטווח הכיסוי האמתי שלה בזמן אמת. בדיוק בשביל זה כדאי לכם לעשות את כל התהליך בליווי ובסיוע של יועץ ביטוח , שיודע לקרוא פוליסות ביטוח וגם יגיד לכם אם המחיר שהתבקשתם לשלם הוא אכן ריאלי.

  • אם ברצונכם לקבל מידע עבור ביטוחים נוספים הקליקו כאן ועכשיו !!!

 

 

 

Skip to content