ביטוח תכולה לדירה שכורה - הביטוח העיקרי לשוכרים ולמשכירים

 

ביטוח תכולה לדירה שכורה זה הביטוח הכי חשוב גם לשוכרים וגם למשכירים. אין ספק שנדל"ן הוא נושא השיחה הכי נפוץ בישראל. צעירים שסיימו את השירות הצבאי שלהם מחפשים דירה קרוב לאוניברסיטה או למכללה בה הם לומדים, זוגות צעירים מחפשים דירה ראשונה בשכירות קרוב למקום העבודה שלהם, ומי שהצליח לרכוש דירה שנייה בכלל שיחק אותה – עכשיו הוא יכול להשכיר את הדירה וליהנות משכר דירה שישמש לו כהכנסה ראויה נוספת.

אבל על דירה, בין אם מושכרת ובין אם לא, חייבים לשמור. בראש ובראשונה מהסיבה שמדובר בנכס יקר כל כך, ובנוסף – ולא פחות חשוב – כי דירה היא זירת התרחשויות מסוכנת מבחינה כלכלית, אם אין ביטוח. מספיק שמשהו יקרה למבנה כדי להיגרר להוצאות אדירות, או שאורח ייפצע בדירה כדי שבעלי הדירה או השוכרים שלה (או שניהם) ייאלצו לשלם הוצאות טיפול ושיקום במאות אלפי שקלים. לכן, ביטוח מבנה ותכולה הוא ביטוח הכרחי, שמגן על כולם בכל מצב אפשרי מפני הוצאות לא צפויות בעלויות מטורפות. בעלי הדירה אחראים לביטוח מבנה, והשוכרים הם אלה שבדרך כלל אחראים לביטוח תכולה, פשוט מהסיבה שזה ביטוח שנועד לטובתם: כשאנשים גרים בדירה השייכת להם, יש להם שליטה על מה שקורה בתוך הבית שלהם, מי נכנס, מה סוג הפעילות שמתבצעת בה, וכו'. אבל כשהדירה מושכרת לאנשים אחרים, אי אפשר לדעת מה מתרחש שם, וביטוח תכולה מגן במקרה כזה גם על בעלי הדירה וגם על השוכרים.

 

מדוע כל כך חשוב לעשות ביטוח מבנה ותכולה?

פוליסת ביטוח דירה היא החוזה שמגן עליכם במקרה שמשהו קורה לנכס היקר שלכם. בין אם זה אסון טבע שהזיק לגג שלכם או חולל שריפה בתוך הבית, בין אם אלה נזקי מים כתוצאה מצנרת פגומה או בגלל גשמים, אפילו אם אלה גנבים שהשחיתו או גנבו את הרכוש היקר שלכם: ביטוח דירה הוא המגן שלכם בכל צרה.

זוג מעביר תכולה לדירה

זוג מעביר תכולה לדירה

ביטוח דירה מחולק לשני חלקים:

  • ביטוח מבנה
  • ביטוח תכולה

אלה שני חלקים נפרדים, שמבטחים מרכיבים שונים בבית.

 

ביטוח מבנה כולל פיצוי במקרים של נזק למבנה הבית, לשלד, לגג או לחצר, כולל נזקי מים או אסונות טבע.

ביטוח מבנה של חברת איילון כולל את הסעיפים הבאים:

  • אש, ברק, רעם
  • התפוצצות או התלקחות
  • גניבה, שוד, פריצה או ניסיון לבצעם
  • רעידת אדמה לרבות צונאמי כתוצאה מרעידת אדמה
  • סיכוני מים ונוזלים אחרים
  • מגע או התנגשות של כלי רכב בדירה
  • פעולות זדון
  • פיצוי על אובדן הכנסות משכר דירה של הדירה או הוצאות שכר דירה לצורך מגורים למבוטח ולבני משפחתו.

ביטוח תכולה מגן על כל הריהוט, הציוד ותכולת הבית, כולל סעיף צד גימל החשוב, שמפצה במקרים של גרימת נזק פיזי או רכוש לאדם אחר ששהה בדירה.

המידע הכי רלוונטי לביטוח משכנתא בכתבה הבאה!!!

ביטוח תכולה לדירה שכורה כולל צד גימל

הסיבה שכל כך חשוב לעשות ביטוח תכולה לדירה שכורה היא ההגנה הכפולה, על הדיירים ועל בעלי הנכס. מבחינת הדיירים, ביטוח תכולה מגן על כל החפצים שלהם, כל הרכוש והציוד שלהם, גם במקרים של גניבה וגם במקרים של השחתה. בנוסף, ביטוח תכולה כולל את ביטוח צד גימל ששומר עליהם במקרים של תביעת נזק מצד אורח או איש מקצוע, שהיה בבית ונפצע, או שהרכוש / ציוד שלו נפגע מסיבה כלשהו. אל תחשבו שזה מקרה נדיר – מספיק שחבר של אחד הילדים ירוץ בבית, ייפול או יתקל בקיר ויחטוף מהלומה, בשביל שתהיו חשופים לתביעה רצינית. ביטוח תכולה עם צד גימל שומר עליכם במקרים כאלה ומשלם במקומכם, וגם במקום בעלי הנכס, שעלולים להיתבע אף הם.

ביטוח תכולה לדירה- אליאנס ביטוח

ביטוח תכולה לדירה- אליאנס ביטוח

הצעת מחיר ביטוח תכולה לדירה

ביטוח תכולה לדירה שכורה מחירים נמוכים – זוהי משאת נפשם של כל שוכרי הדירה שמחפשים ביטוח תכולה לדירה שכורה, ולא רוצים לשלם מחיר גבוה. עליכם להבין שמחיר הביטוח נקבע בהתאם למספר פרמטרים, שעליהם אתם יכולים לשלוט כדי להוזיל את מחיר הביטוח:

 

  • שווי הרכוש שלכם, כפי שנקבע על ידי השמאי. ברור שאם יש לכם ציוד יקר בשווי של מאות אלפי שקלים, תשלמו יותר כסף על ביטוח תכולה מאנשים שיש להם ציוד וריהוט בסיסיים. בנוסף, פרמטר משמעותי הוא מיקום הנכס בו אתם מתגוררים:
  • באיזו קומה אתם גרים? שוכרי דירות קרקע או דירות גן משלמים יותר ביטוח, מאחר וקל יותר לפרוץ אליהם ולגנוב את הרכוש שלהם. שוכרי פנטהאוז משלמים יותר כי קל לפרוץ אליהם דרך הגג. שוכרי דירות ביניים בבניינים משלמים פחות, כי קשה יותר לחדור לדירתם.
  • האם מתוקנים אמצעי בטיחות בדירה שלכם? אם יש לכם אמצעי הגנה כמו אזעקה, תשלמו פחות.
  • העיר בה אתם גרים – האם אתם מתגוררים במקום מועד לפורענות עם אחוזי פריצות לבתים גבוהות, או במיקום סטנדרטי עם ממוצע פריצות רגיל?

 

שאלות ותשובות
האם בעלי הדירה יכולים למלא עבורי פוליסת ביטוח דירה?

בין אם אתה השוכר ובין אם אתה המשכיר, לא רצוי שמישהו אחר ימלא עבורך פוליסת ביטוח דירה.באופן כזה אתה חותם "על עיוור" מבלי לדעת למה התחייבת, אם בכלל זאת פוליסה תקנית לדירה, אם אתה זכאי לפיצוי במידה ומשהו יקרה בדירה או לחלופין אם אתה תישא בנטל ההוצאות אם משהו יקרה לדירה. הכי טוב שתבקש מבעלי הדירה שיעבירו את חוזה הביטוח ישירות לסוכן הביטוח שלך.

האם שוכרים צריכים לעשות ביטוח שכר דירה, או שזה רק לבעלי הנכס?

זהו ביטוח שמומלץ לשני הצדדים, מאחר והוא שומר על בעלי הנכס במידה והשוכרים מפסיקים פתאום לשלם שכר דירה, ושומר על השוכרים במקרה בו הם כבר שילמו את שכר הדירה עד סוף השנה, אבל מוצאים מהדירה שלא באשמתם לפני תום השנה או החוזה.

האם כדאי להכניס סעיף של תמ"א בביטוח דירה?

מומלץ להכניס את הסעיף הזה בביטוח שכר דירה, כך שהשוכרים לא ייפגעו אם יצטרכו לעזוב את הדירה טרם זמנם, על מה שכרוך בכך (קנס על עזיבה מוקדמת, תשלומי שכירות שכבר שולמו ועוד).

מה קורה אם השוכרים נתבעים על ידי צד גימל על אירוע בדירה, ואין להם יכולת כלכלית לשלם?

זו בדיוק הסיבה שכל בעל דירה חייב להכניס את סעיף ביטוח תכולה לדירה מושכרת לחוזה השכירות, ולא לאפשר לדיירים שלו להתגורר בדירה ללא ביטוח תכולה. אומנם האחריות, במקרה של אירוע בדירה היא על השוכרים, אבל לא תמיד ניתן לאתר אותם אם עזבו בפתאומיות את הדירה, וללא ביטוח זה בסופו של דבר ייפול על בעלי הנכס.

 

  • אם ברצונכם לקבל מידע עבור ביטוחים נוספים הקליקו כאן ועכשיו !!!

 

Skip to content