הצעת מחיר לביטוח רכב -הדרכים הנכונות להוזלת הביטוח                             

 

חברות הביטוח מחלקות את הנהגים לשלושה חלקים:

נהג צעיר – עד גיל עשרים וארבע

נהג ותיק – מגיל עשרים וארבע ואילך, בתנאי שיש לו לפחות שנה רישיון נהיגה.

נהגים מבוגרים – מעל גיל ארבעים (בחלק מחברות הביטוח נהג מבוגר נחשב רק מעל גיל חמישים).

כשרוצים לקבל הצעת מחיר לביטוח רכב, לכל קבוצת גיל יש את ביטוח שמתאים לה, הן מבחינת המחיר והן מבחינת הכיסוי. נהגים חדשים משלמים את הביטוח הכי יקר, מאחר ומבחינת חברות ביטוח הרכב הם נמצאים בסטטיסטיקה הגבוהה ביותר לעשות תאונה על הכביש. נהגים ותיקים משלמים מחיר ממוצע, ונהגים מבוגרים משלמים את הביטוח הזול ביותר, מפני שמבחינת חברת הביטוח הם נהגים מנוסים ושקולים שיידעו גם במצבי קיצון למנוע מצב של תאונה או התנגשות.

אבל כשמקבלים הצעת מחיר לביטוח רכב, אי אפשר לשנות את הגיל או את הוותק – נהג צעיר יכול להיות נהג מעולה ושקול, ועדיין מבחינת חברת הביטוח הוא מחויב בביטוח היקר ביותר של נהג חדש או צעיר.

במאמר זה ננסה לענות על כמה שאלות בנושא השוואת ביטוח רכב, איך ניתן לקבל הצעת מחיר לביטוח רכב מוזלת יותר, ומה הם המוצרים הביטוחיים שאפשר להשתמש בהם, גם כשהמציאות היא שהנהג הוא צעיר, או אחרי שלילה.

 

השוואת מחירי ביטוח רכב

לעיתים קרובות אנשים מתקשים להבין, כיצד זה קורה ששני אנשים בני אותו גיל ועם אותו עבר ביטוחי מקבלים הצעות אחרות לחלוטין עבור ביטוח הרכב. גם כשעושים השוואת מחירי ביטוח רכב, מבינים שלא כל החברות נוקטות באותם מחירים, ולכן תמיד חשוב לעשות השוואת ביטוח רכב לפי אותם פרמטרים של סוג רכב, שנות נהיגה ועוד. נהג של שלושים שנה ישלם חצי מנהג של שנה, ונהג של רכב חדש ישלם פחות מנהג של רכב ישן. נהג ללא שלילה ותביעות ישלם מעט יחסית לנהג שצבר תביעות. יש גם הבדל בין נהג של רכב פרטי ונהג של רכב פרטי.

הצעת מחיר לביטוח רכב- רכב תקוע

הצעת מחיר לביטוח רכב- רכב תקוע

להלן הצעת מחיר לביטוח רכב לנהג בן 50, והצעת מחיר לביטוח רכב לנהג בן 19:

 

חברת הביטוח

נהג בן 50

נהג בן 19

כלל חברה לביטוח בע"מ

850 ש"ח

1,926 ש"ח

מגדל חברה לביטוח בע"מ

878 ש"ח

2,075 ש"ח

הראל חברה לביטוח בע"מ

958 ש"ח

2,095 ש"ח

מנורה מבטחים ביטוח בע"מ

968 ש"ח

2,184 ש"ח

הפניקס חברה לביטוח בע"מ

1,037 ש"ח

2,205 ש"ח

שומרה חברה לביטוח בע"מ

1,037 ש"ח

2,207 ש"ח

 

 

נהיגה בזהירות מתגמלת גם כספית

נהגים ללא עבר ביטוחי, כלומר נהגים שלא היו להם תביעות בשלוש השנים האחרונות, זכאים להנחות יפות בזמן חידוש הביטוח, כמו גם להוזלת ההשתתפות העצמית, הרחבת הפוליסה ועוד. גם נהגות נהנות ממחירים מוזלים – למרות שאחוז הנהגות בארץ עומד על ארבעים ושמונה אחוזים, כמעט מחצית מכמות הנהגים על הכביש, הרי שהן מעורבות בפחות תאונות, וגם כשהן מעורבות בתאונה לרוב היא פחות קשה.

מידע חשוב על ביטוח תאונות אישיות!!!

השוואת ביטוח רכב בין פוליסות של גברים ונשים:

 

חברת הביטוח

תשלום ביטוח חובה נהגים

תשלום ביטוח חובה  נהגות

מגדל חברה לביטוח בע"מ

1,088 ש"ח

1,046 ש"ח

כלל חברה לביטוח בע"מ

1,109 ש"ח

1,057 ש"ח

שומרה חברה לביטוח בע"מ

1,232 ש"ח

1,192 ש"ח

מנורה מבטחים ביטוח בע"מ

1,270 ש"ח

1,270 ש"ח

הראל חברה לביטוח בע"מ

1,288 ש"ח

1,226 ש"ח

הפניקס חברה לביטוח בע"מ

1,326 ש"ח

1,263 ש"ח

 

הנחות והטבות בביטוח רכב, אם מותקנות בו מערכות בטיחות

ההבדל במחיר הביטוח בין רכב עם מערכות בטיחות ורכב שאין לו מערכות בטיחות הוא גבוה מאד, והסיבה לכך נעוצה ביתרון הגדול של מערכות בטיחות באוטו: חברת הביטוח מעודדת כל דבר שיכול לפקח על הנהיגה ולייצר איזון. מערכת התרעה על אי שמירת מרחק  FCW  למשל משמיעה צפצוף אם מתקרבים לרכב אחר, וצפצוף צורמני ומתמשך אם מתקרבים להולך רגל, כך שגם נהג חולמני "יתעורר" בזמן בכדי לא להתנגש ברכב או בהולך רגל.

מערכת התרעה על סטייה מנתיב LDW  מצפצפת כשהיא מזהה שהאוטו גלש לנתיב אחר והנהג לא הפעיל איתות, כלומר הגלישה לנתיב אחר (שעלולה להיות מאד מסוכנת) נתפסת על ידי המערכת כגלישה לא רצונית. יש גם מערכות בטיחות עם בלם אוטונומי, שנכנס לפעולה כשהמערכת מזהה שהנהג לא עוצר בזמן, מערכת שמפעילה פנסי ערפל כשהיא מזהה שיש ערפל והנהג לא עשה כן, מערכת שמבינה שהנהג רדום על ההגה ועוד. נכון שנהגים נוטים להתקין את מערכות הבטיחות כדי להוזיל את הביטוח, אבל על הדרך הם עוזרים לעצמם לנהוג טוב יותר ולהציל חיים.

מחליפה תקר בצמיג של הרכב

מחליפה תקר בצמיג של הרכב

 

שאלות ותשובות
איך מקבלים הצעת מחיר לביטוח רכב אחרי שלילה?

נהגים שיש להם פסילה עלולים לשלם סכומי עתק בחידוש הביטוח, ולכן מומלץ שיעשו זאת דרך סוכן ביטוח, שיוכל לייעץ להם כיצד לחדש את הביטוח ולשלם מעט פחות.

מה קורה בחידוש הביטוח אם אדם לא נהג במשך כמה שנים?

יש חברות ביטוח שמסרבות לבטח נהגים שלא בוטחו בשנים האחרונות, מהסיבה שהם לא נהגו למרות שיש להם רישיון בתוקף. חברות אחרות יתעקשו לבטח את הנהג כנהג חדש, למרות שהוא יכול להיות נהג ותיק או אפילו מבוגר. סוכן ביטוח רכב יידע להסדיר זאת מול חברת הביטוח.

האם השוואת ביטוח רכב מתייחסת רק למחיר?

כן, אבל זו האחריות שלכם (או של סוכן הביטוח שלכם) לוודא שהפוליסה כוללת כל מה שאתם צריכים.

איך יודעים מה מכסה פוליסת הביטוח?

אפשר לקרוא את הפוליסה ולעבור על כל הסעיפים. שימו לב שלפעמים סעיף מסוים נראה לנו מיותר, ונדמה לנו שסתם מנסים להוציא מאתנו כסף, למשל סעיף של שיטפון. זה מקרה קלאסי של חוסר הבנה, כי השיטפון לא מתייחס לאסון טבע שיכול לקרות רק לאנשים שגרים ליד נהר, אלא לכל מצב של גשם בחורף, שגורם לכך שהמכונית שוקעת וזקוקה לתיקון או שיקום. בכל מקרה, כדאי לקרוא את כל הסעיפים ולחשוב גם על כל הפעמים בהם הייתם צריכים את הביטוח, והאם אתם רואים את הביטוח לכך בפוליסה. למשל, אם הייתם תקועים באיזה מקום ופתאום הלכו לכם פנסי האוטו. האם הביטוח שלח נציג שהביא והתקין לכם פנסים חדשים? האם כשהייתם צריכים רכב חלופי קיבלתם רכב מקרטע שחששתם להיתקע אתו באמצע הדרך, או שלחו לכם רכב חדש ומפנק?

 

  • אם ברצונכם לקבל מידע עבור ביטוחים נוספים הקליקו כאן ועכשיו !!!

 

 

 

 

 

 

Skip to content