ביטוח דירה - איזה כיף לחיות בלי דאגות ומחשבות על הדירה

החורף מתקרב – וזה בדיוק הזמן להציל לביטוח דירה

ביטוח לדירה זה יתרון ממש גדול. כרגע קשה לחשוב על זה, כי כל כך חם בחוץ, אבל החורף. מהר מאד, ומבלי שנבחין כך, השמיים יתקדרו, השמש תיעלם, ואנו נתחיל להסתובב עם מעילים ומטריות (וגם נגיד "חורף כזה אף פעם לא היה פה!").

בלי קשר לשאלה אם אתם אוהבים את החורף או דווקא את הקיץ, זו תקופה שיש להיערך אליה צריך, ולא רק מבחינת ביגוד: החורף הוא זמן מועד לפורענות בכל מה שקשור לבית שלנו.

שלל תקלות שמקורן ברטיבות יכולות להחליף או לפגום בדירה שלנו, הצפות פנימיות וחיצוניות, נזקים כתוצאה מסופות ברקים, התלקחויות אש, דליפות מהגג ועוד בעיות וצרות אתה אפילו לא ידעתם על קיומן. הבעיה העיקרית היא, שמעבר להתמודדות עם כל התקלות, החלף מהצורך לגייס אנשי מקצוע שיתקנו וישפצו לכם וכלה במגורים בבית שפשוט קשה ולא נעים לשהות בו – ההתמודדות הכלכלית היא כבדה ומעיקה.

בניגוד לשיפוצים, אליהם אתם נערכים מראש הם מבחינת בחירת מקום מגורים חלופי אם צריך להיווצר איסוף מידע מראש והקצאה של סכומי הכסף הנדרשים, התקלות מגיעות בבום ובהפתעה, מותגים אחריהן אבק של הרס ותובעות תיקונים בסכומים אדירים, אבל לא ניתן להוציא אותם מבלי לא עבד את הרכוש עצמו. לא פעם ולא פעמיים שמענו או קראנו בעיתון על משפחות שהתמוטטו ואיבדו את כל הרכושן בגלל תקלה שלא יכול היה לעשות, כמו שיטפון שהחריב את ביתם, הצפה פנימית בקירות שחייבה אותם להתפנות בגלל פטריות עובש או אפילו שריפה, וכעת הם נטולי כל רכוש, נאלצים לפנות לגיוס המונים, לקבל תרומות ולהתחיל הכול מחדש.

ולחשוב … שהיה אפשר להסיר את כל הבלגן הזה, אם הם רק היו עושים ביטוח דירה . כמה עשרות שקלים בחודש, הם היו מקבלים כסף לשיפוץ, מקום או בנייה מחדש של הנכס שלהם. 

גם אם הדירה שלך קטנה, גם אם היא זולה וגם אם ירשתם אותה מסבתא ואין לכם שום סנטימנט אליה – דירה היא נכס אדיר, רכוש רב ערך, בסיס נפשי וכלכלי הכרחי, וחשוב לשמור עליה באמצעים ביטוחיים הולמים. בכתבה זו נפרט ממה מורכבת ביטוח דירה, באילו מקרים הוא הכרחי והאם לא יכול להוזיל את עלותו החודשית. 

ממה מורכב ביטוח דירה?

ממה מורכב ביטוח דירה?

ממה מורכב ביטוח דירה?

ביטוח דירה מורכב מביטוח מבנה וביטוח תכולה, שכל אחד מהם מכיל הרבה מאד סעיפים שונים ומותאמים אישית למבוטח:

  • ביטוח למבנה – כי אי אפשר להחליף את רוב הפגיעות הקשות, וגם לא להתכונן מראש.

ביטוח המבנה מכסה את כל מה שקשור פיזית למבנה הבית: הקירות, הגג, המרפסות, הצנרת, דלת הכניסה או השער, דוד השמש או החשמל, החלפות ועוד. בחורף ממוצע חלק ניכר מכל אלה מככבים ברשימה הפגיעות הקשות: הגג דולף, הצנרת מתפוצצת, החלונות נרעדים, הגג והמרפסת מוצפים – ועוד.

כל אלה דורשים תיקון בסכומי עתק, הם יכולים לקרות בתכיפות גבוהה. בנוסף החורף משופע בתקלות "קטנות" יותר אך נפוצות למדי, כמו רטיבות מהגשם שמייצרת סדקים או כתמים לא אסתטיים ברצפה, הצפות בבית של השכנים בגלל רטיבות או פיצוץ צנרת בבית שלך, וגם הלאה. לא יכול להרחיב את הפוליסה גם להגדיר על מכשירי חשמל, ובכך לא להפסיד כסף גם אם מכשירי החשמל שבקו בעקבות נפילות חשמל מרובות.

ביטוח מבנה מכסה גם על אסונות טבע ואפשר על נפילות של עצמים כבדים על הבית. ביזארי ככל שזה יישמע, אלה תאונות שאכן מתרחשות. 

  • ביטוח תכולה – כי כל הרכוש החשוב שלך נמצא בתוך הבית.

ביטוח המבנה הוא התחלה יפה, אך חשוב לעשות ביטוח לרכוש שלכם. ביטוח תכולה מגן עלינו במקרים של פריצה וגניבה של דברי ערך יקרים (בתנאי כמובן שהם נרשמו בפוליסה לפי בדיקה של שמאי). בנוסף, ביטוח תכולה שומר עלינו ממקרים של פציעה או תאונה של אדם שאינו גר בבית.

למשל, חברים של הילדים שיחקו ואחד מהם נפל וחבט את ראשו, או שעוזרת הבית החליקה וסדקה כמה עצמות – כל התאמות האלה, שקורות בלא מעט בתים, עלולות לגרום לחורבן הבית שלנו ולהתרסקות כלכלית מוחלטת אם לא הקדמנו ועשינו ביטוח צד ג ', הכלול בביטוח לתה הבית, מאחר וההוצאות הרגילות והמשפטיות הכרוכות בתאונות אלה עלולות להרקיע לשחקים.

בכדי שביטוח תכולה בית אכן יגן עלינו במקרה הצורך, עלינו לוודא שכיסינו את עצמנו מכל הצדדים: שכל התכשיטים, הציוד החשמלי היקר וחפצי האמנות שלנו נרשמו ונבדקו כראוי אצל השמאי (לא יכול גם לזמן שמאי פרטי), שהכנסנו את הסעיף צד ג 'החשוב כל כך בבתים בהם יש הרבה ילדים ותנועה מתמדת של אורחים, שלא נשארו שום דבר שחשוב לנו מחוץ לביטוח.

במקרה הזה, גם אם הביטוח עולה קצת יותר, חשוב מאד לוודא כיסוי מלא. שימו לב שחפצים סנטימנטליים, בעלי ערך רגשי אך נטולי ערך כספי ממשי, לא יכול להיות מכוסים בפוליסה זו, פשוט מצאו להם מקום כמו כספת.

האם ביטוח דירה הוא בהכרח יקר?

כל ביטוח מכיל סעיפים הניתנים להסרה, שינוי או שדרוג – תלוי בתקציב ובצרכים שלכם.

אתם יכולים למשל להחליט שלא לשלם על מרכיב של רעידת אדמה, בשל העובדה שלא התחוללה פה רעידת אדמה משמעותית מעולם (אבל אז אתם לוקחים התיכון שאם כן יהיה רעידת אדמה ותהרוס את הבית שלך, הוא לא יהיה מכוסה) , ואתם יכולים לוותר עליהם, ההתייעצות עם סוכן הביטוח כמובן.

מצד שני, יש פרמטרים בכל פוליסה, שקובעים את המחיר הזה לנתונים האישיים והסביבתיים שלך, ואותם לא יכול לשנות.

לדוגמא, אנשים שמתגוררים בבית פרטי ביישוב בו מתרחשות הרבה פריצות וגניבות, ישלמו מן הסתם יותר ממשפחה שמתגוררת בקומה שש מתוך שמונה, בשכונה "בטוחה יותר", בגלל היכולת הגבוהה

גם הרגלי חיים כמו נטייה לטוס רוב חודשי השנה ולא להיות בבית, יכולים לייקר את הפוליסה, תחביבים מסוכנים שמתקיימים בבית, העסקה ביתית וקבועה של אנשי מקצוע, מחסור באמצעי מיגון ואזעקה – ועוד. הביטוח יכול להתחיל בכמה עשרות שקלים לביטוח בסיסי (אך הכרחי) ועד מאות שקלים בחודש לביטוח מקיף. 

האם ביטוח דירה יקר?

האם ביטוח דירה יקר?

באילו מקרים חייבים לעשות ביטוח דירה מורחב, ומתי אפשר "לוותר" על כמה סעיפים?

אם הבית שלך יחסית חדש, כלומר נבנה בטווח של חמש שנים האחרונות, אתם יכולים לוותר על כמה סעיפים בביטוח המבנה, מאחר וסביר להניח שלא יתרחשו בו פגמים ותכונות האופציות בעיקר לבתים ישנים עם מערכות עתיקות ורעועות של ביוב, צנרת וחשמל.

כמו כן אתם יכולים להוזיל עלויות אם אתם לא שומרים לרכוש יקר בתוך הבית, אם אתם לא מעסיקים עוזרת, אם לא מגיעים אליכם הביתה אנשים לעיתים תכופות (מה שמצריך הפעלת ביטוח צד ג ', במקרים של תאונה בתוך הבית).

עוד אתם יכולים להוזיל את עלות הביטוח, אם אתם גרים בשטח יחסית קטן, בקומה גבוהה, התקנתם אמצעי הגנה כנגד פורצים כמו אזעקה וסורגים, אם אתם לא מתגוררים בשטח מועד לפורענות כמו מקום הנמוך החשוף לשיטפונות, רגיש לתזוזות גיאולוגיות ועוד. 

איך בוחרים את הביטוח הנכון לנו?

התייעצו עם יועץ הביטוח שלכם, קראו מאמרים (כמו זה), וקבלו הרבה הצעות מחיר. מה שחשוב זה, שתעשו את הביטוח הזה ואל תוותרו עליו – גם אם אין לכם משכנתא שמאלצת אתכם לעשות ביטוח. אם אתם לפני קבלת משכנתא, השווא טוב את התנאים בין הביטוח שהבנק מציע לכם, ובין הביטוח שתקבלו מחברות הביטוח השונות, והחליטו צריך!!!

  • אם ברצונכם לקבל מידע עבור ביטוחים נוספים הקליקו כאן ועכשיו !!!
Skip to content