ביטוח רכב באינטרנט- היתרונות והחסרונות

 

ביטוח רכב חובה הוא ביטוח שחייבים לעשות על פי חוק, ברוב המינים המערביות, ויש צורך להסביר את הטוב ביותר: זה ביטוח המספק לנהג הגנה במקרה של תאונה, כולל כיסוי מלא על טיפולים רפואיים. אבל האם זה מספיק? מה האפשרויות הנוספות? איך עובד ביטוח רכב ואילו סוגים כיסויים קיימים?

ורגע, עוד לא שאלנו את השאלה הכי חשובה – האם רכישה של ביטוח רכב באינטרנט היא דרך נוחה וזולה לעשות ביטוח רכב, או שזה פתח לצרות?

 

 

מהו ביטוח רכב חובה?

ביטוח רכב הוא מעין חוזר ביניכם בין חברת הביטוח, המגן עליכם מפני הפסד כספי במקרה של תאונה או גניבה. בתמורה לתשלום הביטוח החודש, חברת הביטוח משלמת עבור כל נזק שנגרם לכם או לרכב שלכם.

 

ביטוח רכב לקבל כיסוי עבור:

 

  • רכוש – כל נזק לרכב שלכם, השחתה או גניבה.
  • אחריות – כל מקרה של תביעה, אתה מעורב בה מול צד גימל
  • רפואי – עלות מורכבות בפציעות, מקום פעילויות גם פיצוי עבור איבוד שכר והוצאות הלוויה

כאן תמצא מידע חשוב על ביטוח חיים

מחירי כיסוי ביטוח רכב מתומחרים באופן עצמאי אינדיבידואלי, על מנת שלא יהפוך לכם להתאים את סכומי הכיסוי צריך לצרכים ולתקציב המדויק שלכם, כמובן בהתבסס על מספר סעיפי חובה שאותם לא יכול להסיר מהביטוח.

 

מדוע חייבים לעשות ביטוח חובה לרכב?

הסיבה לעשות שכל בעל רכב חייב לעשות ביטוח חובה לרכב היא שאם זה לא יהיה חובה, אנשים פשוט לא יעשו את זה, ואז אדם שנפגע בתאונת דרכים ולא משנה אם הוא נהג, ישב ליד הנהג או בכלל רק עבר במעבר החציה ממול, לא יקבל את ההשפעה המגיע לו, הכול לעיתים, גם פיצוי כספי.

 

אם נהג היה מעורב בתאונה, והתברר שאין לו ביטוח חובה, הנוסעים או הולכי הרגל שנפגעו יכולים לתבוע את קרן "קרנית", שהוקמה שונה כדי לפצות נהגים שהיו מעורבים בתאונה עם נהג לא אחראי ונטול ביטוח חובה. הנהג כמובן לא מקבל פיצוי כלשהו, ​​ולא רק זאת, אלא בנוסף קרן הפיצויים רשאית – וגם צריכה – לתבוע ממנו את כל הסכום שהיא הוציאה כדי לפצות את הנהגים בתאונה לה גרם.

 

מה הוא ביטוח רכב מקיף?

ביטוח מקיף אינו ביטוח חובה, וניתן לרכישה רק זה וזה מה שהלקוח רוצה. אם ביטוח חובה שומר עליכם, על הגוף שלכם, ומפצה אתכם במקרה של תאונה, ביטוח מקיף הוא זה ששומר על הרכב עצמו, שלכם ושל הצד השני המעורב בתאונה. ביטוחו מקיף הוא זה שמשלם לכם את התוצאות תיקון הרכב, במקרה של תאונה שאתה גרמתם לה, וגם את ההוצאות תיקון הרכב השני. ביטוח מקיף כולל גם הגנה וכיסוי במקרים של תופעות טבע כמו שיטפון (קורה פה בארץ כל חורף), שריפה, גניבה ועוד.

.

מדוע יש אנשים שאינם מעוניינים לעשות ביטוח מקיף?

כמו כל דבר שעולה כסף ונתון לבחירה, תמיד יהיו כאלה שיעדיפו לא לשלם ולא לעשות. השאלה האמיתית מה הם יעשו במקרה של תאונה, האם הם ימכרו את הבית שלהם כדי לשלם עשרות אלפי שקלים לתיקון הרכב שלהם והרכב השני שנפגע? תמיד יש את אלה שחושבים להגיש דבר לא יקרה להם לעולם, אבל אין לנו שליטה על אירועים חיצוניים שאינם קשים אלינו. גם אם נהיה הנהגים הכי טובים בעולם, עדיין נהיה עלולים להיות מעורבים בתאונה שלא באשמתנו, אבל שנגרמה בגללנו. לדוגמא, אם בגלל ערפל לא ראינו היטב את הכביש, אם שדה הראייה שלנו היה מוסתר – ועוד. ההצלחה לא לעשות ביטוח מקיף היא הימור: אתם יכולים לנהוג עשר שנים ולא להיות מעורבים אפילו בתאונה אחת – ואז לנהוג שעה וחצי ולהתנגש בשתי מכוניות. אם אין לכם ביטוח מקיף ואתם מעורבים בתאונה שנגרמה בגללכם, אתם תצטרכו לשלם מחירים גבוהים מאוד מכיסכם על התיקון. גם אם לכם יש מכונית ישנה שלא שווה את התיקון, אתם צריכים תמיד לקחת בחשבון שהמכונית השנייה לא תהיה כזו,

 

אם יש לכם רכב ישן שלא שווה תיקון במקרה של תאונה, תעשו רק ביטוח צד גימל. זה ביטוח שכלול כבר בביטוח מקיף, אבל לא יכול לעשות אותו בנפרד, ביחד עם ביטוח החובה. זה הביטוח שישמור עליכם במקרה שתהיו מעורב בתאונה עם צד שלישי, וישפה אותם כל כל הנזקים שנגרמו להם.

סוכן ביטוח רכב ממלא דוח

סוכן ביטוח רכב ממלא דוח

יש נהגים שחושבים שאם הם עשו מרבים בנסיעות מחוץ לעיר, הם פחות חשופים לתאונות. סקר של לשכת הסטטיסטיקה הראשית מציג טבלה של תאונות בקרבת הבית – נכון לשנת 2020:

 

אזור טבעי מגורים

סה"כ תאונות

נפת ראמאללה

170

הרי יהודה

1,174

שפלת יהודה

109

עמק חולה

78

גליל עליון מזרחי

105

כינרות

85

גליל תחתון מזרחי

135

אזור חצור

55

רמת כוכב

38

עמק יזרעאל

124

אזור יקנעם

46

עמק בית שאן

40

עמק חרוד

7

הרי נצרת-תירען

543

אזור שפרעם

667

אזור כרמיאל

348

אזור יחיעם

268

אזור אילון

48

אזור נהרייה

254

אזור עכו

265

אזור החרמון

45

גולן צפוני

44

גולן תיכוני

22

גולן דרומי

18

אזור חיפה

893

חוף הכרמל

65

אזור זכרון יעקב

21

הר אלכסנדר

323

אזור חדרה

476

מערב השרון

417

מזרח השרון

285

דרום השרון

322

אזור פתח תקווה

682

אזור מודיעין

98

אזור ראשון לציון

386

אזור תל אביב

1,008

אזור רמלה

368

אזור רחובות

441

אזור מלאכי

78

אזור לכיש

92

אזור אשדוד

316

אזור אשקלון

305

אזור רמת גן

650

אזור חולון

712

אזור באר שבע

659

אזור הערבה

73

הר הנגב הצפוני

55

אזור גרר

71

אזור בשור

74

נפת ג'נין

14

נפת שכם

25

נפת ירדן (יריחו)

10

נפת בית לחם

120
נפת חברון

39

נפת טול כרם

107

סה"כ

14699

 

 

האם תאונות דרכים מושפעות ממזג האוויר?

נהוג לחשוב שאכן תאונות דרכים מושפעות ממזג אוויר. למשל ברור שלנו שבחורף יהיו יותר תאונות בשל החלפה כתוצאה מה להתמודד, ערפל שמונע מאיתנו לראות את הכביש וכהנה סיבות. האמת המפתיעה היא שדווקא בימים בהירים יש יותר תאונות, כך זה היה בשנת 2020:

 

 

מזג אוויר

סה"כ

גשום

860

חמסין

167

ערפל

29

גורם לא ידוע

2,318

גורם אחר

18

סה"כ

3392

 

 

כמה עולה ביטוח מקיף?

בשביל לחשב כמה עולה ביטוח מקיף, צריך להבין שקיים הבדל במחיר הפוליסה בין נהגים מנוסים ונהגים חדשים, בין נהגים טובים ונהגים עם פסילת רישיון, ואפילו הבדל בין רכבים (נהג של רכב חדש משלם דווקא פחות מנהג ברכב ישן). ההבדלים במחירים הם עצומים, כך שלא ניתן להתייחס לכולם בטעות מחירים אחת.

 

לדוגמא, נהג מנוסה הנוהג על אוטו חדש ישלם בחברת AIG סכום של 2390.34 ש"ח.

נהג חדש ישלם כמעט כפליים – 4120 ש"ח.

ביטוח צד ג או מקיף? התשובה הנכונה בפנים. הקליקו עכשיו לכתבה!!!

 

 

מי מכוסה בביטוח הרכב?

כל מי שרשום בחוזה הביטוח יכול לנהוג ברכב ולהיות מכוסה, אלא אם כן יש לכם ביטוח שמכסה את כולם, פתוח. כלומר כל אחד יכול לנהוג על הרכב. אם יש לכם נהג חדש במשפחה, מן הסתם הביטוח יקר יותר, גם אם הרכב שייך לכם, נהגים מנוסים, וכל עוד הנהג החדש נוהג על הרכב הזה גם הוא. אם יש לכם שני נהגים חדשים בבית, שניהם יכולים לנהוג ברכב שכבר יש עליו ביטוח נהג חדש.

 

מה הם רכישות של ביטוח רכב באינטרנט?

  • אתם יכולים לעשות השוואת מחירים בין חברות הביטוח, לקרוא מאמרים כמו זה שאתה קוראים ברגע זה כד להבין יותר לעומק מה אתם מחפשים ומה אתם אמורים לקבל. אתה יכול לעשות בדיקה עמוקה של תנאי הפוליסה, להרגיש את הפוליסה לסוכן הביטוח שלך כדי שיעבור עליה ויגיד לכם מה דעתו ואם חסר סעיף כלשהו. הישיבה מול המחשב, בניגוד לשיחה מול נציג, מה שהופך אותך לקרוא את כל האותיות הקטנות ואת כל הסעיפים העלולים להכשיל אתכם אם תצטרכו להפעיל את הביטוח,
  • אתה יכול לעשות ביטוח בכמה דקות
  • אתם יכולים לעשות ביטוח רכב גם בשעות לילה וגם אם אתם מחוץ למדינה.

 

מה הם החסרונות של ביטוח רכב באינטרנט?

 

  • כשממלאים את הפרטים עבור ביטוח רכב באינטרנט, לא תמיד ממלאים אותם נכון. זו עלולה להיות בעיה רצינית, כי אם תהיו מעורבים בתאונה וחברת הביטוח תגלה שמילאתם פרטים לא נכונים בזמן ההצטרפות, היא עלולה לא לשלם לכם.
  • אנשים שלא עוסקים בתחום הביטוח לא יודעים להשוות בין פוליסות, שהם לא באמת יודעים מה המחיר הכי נמוך. הם יודעים לקרוא רק את השורה התחתונה – אבל לא בהכרח שהפוליסה הזולה שהם בחרו מכסה את כל מה שהם צריכים, ואם לדוגמא ההשתתפות העצמית הגבוהה, יצא שכרם בהפסדם.
  • כשמצטרפים לביטוח, ולא משנה איזה, צריך להשאיר פרטים מזהים. זה פתח אמיתי לצרות, שכן אתם תקבלו מבול של טלפונים ואימיילים ואסמסים גם חודשים רבים לאחר שעשיתם את הטעות והשארתם את הפרטים האישיים שלכם.
  • אנשים מעל גיל מסוים לא כל כך אוהבים לעשות עסקאות באינטרנט. הם לא מזמינים בגדים מאתרים בחו"ל, ולא מזמינים גם מהסופרמרקט ולא ליין. הסיבה שלהם שלפעמים נראית לנו טרחנית, היא חשש מעוקץ כרטיסי אשראי, והמת שהם צודקים. אם לא מכניסים את מספר כרטיס האשראי ברשת, אי אפשר להיעקץ.
  • כשעושים ביטוח רכב באינטרנט, אין יחס אישי, אין עם מי להתייעץ ואין לי לשאול אחר כך שאלות. כשעושים ביטוח אצלנו סוכן, אתם יכולים להתייעץ אתו על כל מקרה שאתה מעורב בו, ולקבל אותו הנחיות, לשלוח אותו לעשות עבורכם תביעת ביטוח ולדעת שיש מאחוריכם גב, זה לא אתם לבד מול חברת ביטוח שלפעמים עושה בעיות ולא מוכנה לשלם.

 

 

איך להוזיל את פוליסת ביטוח הרכב?

 

יש כמה אפשרויות להוזלת ביטוח הרכב:

  • נהיגה על רכב חדש: רכבים ישנים סובלים מבעיית ביטוח, מאחר וחברות ביטוח לא אוהבות להכריז על רכב כעל טוטאל לוס, שזה פחות או יותר מה שקורה לרכב ישן שמעורב בתאונת דרכים.
  • הוספת מערכת בטיחות לרכב: מערכת המתריעה על קירבה יתרה להולכי רגל או רכב, מערכת עם בלימה אוטונומית וגם הלאה.
  • נהיגה זהירה – נהגים ללא עבר ביטוחי (ללא תביעות) זכאים להנחה משמעותית בחידוש ביטוח הרכב. היכנסו להרוויח את הביטוח והוציאו פוליסת עבר ביטוחי, אותה להגיש לחברת הביטוח כדי להוכיח עבר ביטוחי וליהנות מהנחה נאה במחיר.
  • מגורים במקום שבו הרכב אינו חשוף לגנבים – למשל חניה סגורה תוזיל את הפוליסה
  • רכישת דגם פחות "גניב". יש מכוניות פופולריות יותר בקרב גנבים, והמחיר של הביטוח עבור יותר גבוה יותר.
  • נשים משלמות פחות ברוב הפוליסות – וזה בגלל שסטטיסטית הן פחות מעורבות בתאונות דרכים, וגם אם כן, התאונה פחות קשה. לדוגמא, בכתבה שפורסמה באתר ynet נכתב שרק 59 מתוך 529 נהגים שהיו מעורבים בתאונות קטלניות בשנת 2017 בישראל היו נשים.
דובי חגור בחגורת בטיחות

דובי חגור בחגורת בטיחות

 

שאלות ותשובות
כדי לקבל את הצעת מחיר באינטרנט, חברות הביטוח מבקשות מספר רישוי של הרכב. מה אם אין לי עדיין את הרכב?

רוב חברות הביטוח אם לא כולן, הפיכות להשאיר את מספר הרישוי כאופציה - כלומר אתם לא חייבים למלא את הרובריקה הזו.

אני רוצה לעשות ביטוח רכב באינטרנט אבל לא רוצה להשאיר פרטי מספר טלפון ותעודת זהות.

התייעץ עם סוכן הביטוח שלך, ותן לו לעשות את כל העבודה הזו במקומך, כולל נשאר פרטים אישיים.

היה לי פסילת רישיון, האם אני אשלם יותר על הביטוח?

כן, פסילת רישיון מכפילה את המחיר הביטוח, לדוגמא, אישה כבת ארבעים תשלם 1,486

ש"ח בחברת שרביט עבור ביטוח רכב, אם אין להעביר ביטוחי, ו 3,804 ש"ח אם יש לה פסילת רישיון בעברה.

האם ביטוח צד ג משלם גם עבור הרכב שלי, מתי תאונה?

אם אתה אחראי לתאונה, ביטוח צד גימל ישלם רק עבור הרכב השני שנפגע.

אני רוצה לעשות ביטוח רכב באינטרנט, אבל חושש שהמחיר יקר יותר כי אין אפשרות להתמקח

נכון, זו אחת הבעיות של ביטוח רכב באינטרנט - זה אתם מול מחשב, ולא מול אדם שנותן מענה אנושי לצרכים ולשאלות שלכם.

האם אני חייב לעשות ביטוח חובה לפני שמסתיים לי ביטוח חובה?

כן, וזה כדי שלא יהיה לך אפילו רגע אחד ללא ביטוח, מאחר וזה נגד החוק ואתה מסתכן. בכל מקרה ביטוח החובה לא יתממש לפני שהביטוח הקודם ייגמר, כך שאם אתה חושש שתשלם כפול, הסר חשש מלבך.

מה קורה אם אני משקר לגבי נתונים מסוימים בזמן חידוש ביטוח רכב באינטרנט?

מעבר לזה שזו הונאת ביטוח וזו עבירה פלילית, אתה חשוף כך שבמקרה של תאונה, לא תקבל את הפיצויים שמגיעים לך, בטענה שהביטוח לא חושב כראוי.

אני עושה ביטוח רכב באינטרנט ונתקל בשאלות שאני לא יודע איך לענות עליהן

כשבודקים מחיר של ביטוח לרכב באינטרנט, נתקלים בשאלות כמו סוג הרכב, תת קטגוריה ועוד. כל המונחים האלה רשומים לך במפרט הרכב שקנית. אם טרם רכש את הרכב, אתה יכול לעשות גוגל על ​​הרכב שלך, ולבדוק את כל הנתונים האלה. אתה גם יכול לנחש, אבל אז תיקח בחשבון שאולי לא תקבל בדיוק את המחיר הנכון. הכי נכון להתייעץ עם סוכן הביטוח, ולקבל ממנו את המחיר הנמוך ביותר, שירות אישי וביטוח מדויק לצרכים שלך.

 

לקבלת פרטים נוספים לגבי ביטוח תאונות אישיות הכנס >>> לכאן <<<

 

 

 

 

 

Skip to content