ביטוח רכב אחרי שלילה- איך זה משפיע על מחיר הפוליסה ?

 

 חמישה דברים שכדאי לדעת כשעושים ביטוח רכב אחרי שלילה.   

לפעמים חוסר בידע מקצועי הוא בסיס להתנהלות שגויה שעולה לנו הרבה כסף, במיוחד כשצריך לחדש ביטוח רכב אחרי שלילה.

 

  1. קודם כל, טפלו בעצמכם כדי שתהיו רגועים על הכביש.

לפני שאתם בכלל ניגשים לעשות ביטוח רכב אחרי שלילה, קחו נשימה עמוקה ותבדקו אם אתם אכן במצב לחזור לנהוג.

נהגים שעברו שלילת רישיון חווים כמה טראומות במקביל. מצד אחד רישיון הנהיגה נלקח מהם. מצב לא פשוט עבור אנשים עצמאיים המנהלים חיים מלאים ותוססים, שרגילים להגיע לכל מקום ברכב פרטי ומנהלים לו"ז שכולו בנוי על כך שהם יכולים לתזז במהירות ממקום למקום. מצד שני, אותם נהגים ככל הנראה עברו לא מזמן תאונה או אירוע לא פשוטים בכלל על הכביש, אולי אפילו עם נפגעים – אף אחד לא מקבל שלילה רק בגלל שהוא הדליק לשנייה סיגריה, או נגע בפלאפון. אם אתם מרגישים שעברתם משהו לא קל על הכביש, ובמיוחד אם כתוצאה משלילת הרישיון אתם לא נוהגים כבר תקופה ארוכה, יהיה לכם קשה לחזור לנהוג כאילו כלום לא קרה. הניחו לעצמכם לעבד את האירוע ואת הנסיבות שגרמו לו, טפלו בעצמכם בעזרת ייעוץ מקצועי ואולי אפילו תיקחו כמה שיעורי נהיגה רק בשביל להחזיר לעצמכם את הביטחון והשליטה על הכביש. רק אחרי שאתם בטוחים שאתם יכולים לנהוג בשלווה, שאתם מודעים לחלוטין לטעות שבגללה חטפתם את השלילה, תתפנו לבדוק איך אתם עושים ביטוח אחרי שלילה, ובמה זה כרוך.

מידע סופר חשוב על ביטוח תאונות אישיות!!!

  1. האם לחברות הביטוח יש לקוחות מועדפים?

אתם זוכרים את התלמידים המצטיינים והשקטים בבית הספר, שהמורות היו מעדיפות ומצ'פרות בסתר בכל הזדמנות? אז מבחינת חברות הביטוח, נהגים זהירים הם התלמידים האלה, רק שהם מצ'ופרים בגלוי ובהבלטה. המיוחסים האלה הם נהגים שלא היו מעורבים בשום תביעה בשלוש השנים האחרונות של תקופת חידוש הביטוח, ולכן זכאים לעשות ביטוח רכב ללא עבר ביטוחי. מדובר בפוליסה המקנה להם מחיר פרמיה נמוך יותר בהצטרפות לביטוח, השתתפות עצמית נמוכה יותר ולפעמים אפילו פיצויים מוגדלים, הרחבת השירות בחינם ועוד. חברות הביטוח מוכנות לתת הנחות רבות בשביל לצרף נהגים זהירים, מאחר והסבירות שהם ישלמו את הביטוח אך לא יצטרכו לקחת כסף מהביטוח – גבוהה.

באמצע, עומדים (יותר נכון, יושבים) הנהגים עם העבר הביטוחי, אלה שצברו תביעות והפעילו את חברת הביטוח שלהם, לפעמים יותר מפעם אחת. את הנהגים האלה חברות הביטוח לא כל כך ששות לבטח, כי רוב הסיכויים שהם יהיו מעורבים – שוב – בתביעה שתעלה לחברת הביטוח הרבה כסף. ביטוח הרכב של הנהגים עם העבירות והתביעות יעלה להם הרבה יותר כסף, ואולי אפילו יופיעו להם סעיפי החרגות בחוזה.

במתווה הרמזור הזה, בקצה התחתון הפחות פופולרי, נמצא את הנהגים שמבקשים לעשות ביטוח רכב אחרי שלילה. הנהגים האלה, במיוחד אם הם צברו סביב השלילה עוד כמה עבירות, והיו בשל כך מעורבים בתביעות נוספות, עלולים לקבל גם אור אדום מחברת הביטוח: הם לא יתבקשו לשלם סכומים גבוהים יותר אלא יתבקשו, בנימוס, להשעות את עצמם וללכת הביתה: כלומר לא לעשות ביטוח בכלל, לפחות לא בחברה הספציפית הזו.

 

  1. "אי אפשר לחדש ביטוח רכב אחרי שלילה" – לא מדויק

נהגים שעברו שלילה או פסילת רישיון, מעידים שחברות הביטוח הערימו עליהם קשיים בבואם לעשות ביטוח רכב אחרי שלילה. לפעמים הקשיים נועדו להרתיע את הנהג ולגרום לו לחשב מסלול מחדש, בדרכו אל חברת ביטוח אחרת (שגם היא לא בהכרח תקבל אותו בזרועות פתוחות), במקרים אחרים, כשיש יותר משלילה אחת או כשהשלילה מלווה במספר גבוה של תביעות, חברות הביטוח פשוט שמות ברקס לנהג ומודיעות לו שהוא לא בר ביטוח, כלומר שהן לא יכולות / רשאיות או רוצות לעשות לו ביטוח רכב אחרי שלילה. כך נולד מיתוס כמו "אי אפשר לחדש ביטוח רכב אחרי שלילה", וכדרכם של מיתוסים, נשען על חצאי אמיתות: לא כל נהג אחרי שלילה הוא אינו בר ביטוח, וצריך לבדוק כל מקרה לגופו לפני שמרימים ידיים.

למעשה, יש נהגים שלאחר שלילת הרישיון שלהם פשוט מוכרים את הרכב ועוברים להתנהל בתחבורה ציבורית. אם תשאלו סביבכם אנשים שמעולם לא ראיתם יושבים מול הגה, אולי תופתעו לשמוע מהם שדווקא היה להם פעם רישיון נהיגה, ואחרי שלילה החליטו לא לחזור לכביש. כדי שזה לא יקרה גם לכם, ובהנחה שאתם אכן רוצים לחזור ולנהוג, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות ביטוח רכב אחרי שלילה:

 

  • גם אם רוב החברות לא מסכימות לבטח אתכם, תמיד תהיה חברה אחת שתסכים. ביטוח חובה כנראה תצליחו לעשות דרך חברת הפול.
  • ביטוח רכב אחרי שלילה הוא מאוד יקר, בטח יחסית לביטוח רגיל של נהג ללא עבר ביטוחי. למרות זאת, שווה לכם לעשות ביטוח ולהתעקש להמשיך ולנהוג. גם כדי שתוכלו להמשיך את חייכם כרגיל, וגם כדי שתוכלו לצבור מספיק וותק כך שבעוד שלוש שנים תוכלו לעשות ביטוח רכב רגיל. ומי יודע, אולי פעם אתם תנהגו כל כך טוב שתצליחו לעשות ביטוח רכב ללא עבר ביטוחי.
  • זה לא הזמן לעשות ביטוח רכב אונליין. התייעצו עם סוכן ביטוח המומחה בביטוח לרכב, כדי שיעזור לכם לצלוח את אתגר הביטוח. אין טעם שתנסו לעשות ביטוח רכב אחרי שלילה בעצמכם. הסיכויים שתצליחו קלושים, ואתם גם עלולים לשלם מחיר יקר בהרבה.

 

  1. הוזלת המחיר היקר של הביטוח על ידי שדרוג הרכב

הצלחתם לעשות ביטוח רכב אחרי שלילה? ברכות. עכשיו קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם להוזיל את המחיר:

 

  • השתדלו לשדרג את הרכב שלכם לחדש ככל שאפשר: אם אתם אחרי שלילה ובנוסף גם נוהגים על רכב ישן, אתם תשלמו מחיר פשוט אסטרונומי. כמה שחברות הביטוח לא אוהבות נהגים אחרי שלילה, הן עוד פחות מחבבות רכבים ישנים שלא ניתן למצוא להם חלקי חילוף בעת תאונה, וצריך להכריז עליהם טוטאל לוס ללא סיבה אמתית. ככל שהרכב שלכם יהיה חדש יותר, כך המחיר יהיה נמוך יותר.
  • התקינו ברכב שלכם את כל מערכות הבטיחות החשובות: מערכת שמאותתת במקרה של אי שמירת מרחק, מערכת עם בלימה אוטונומית, מערכת המתריעה במקרה של גלישה לנתיב אחר ועוד. עבור חברות הביטוח מערכות הבטיחות הן ערובה לכך שאתם תהיו מעורבים במספר נמוך יותר של תאונות. עבורכם זו ערובה להנחה במחיר ולנהיגה בטוחה יותר.
  • אם יש לכם נהגים חדשים בבית, אל תכניסו אותם לביטוח שלכם. ביטוח רכב לנהגים חדשים הוא גבוה מאוד, כמו גם ביטוח רכב אחרי שלילה. המחיר של שני הביטוחים יחד יגיע לסכום גבוה למדי. כדי שהנהגים החדשים כן יוכלו לנהוג על הרכב, מצאו להם ביטוח רכב מומלץ למצב שלכם, כמו ביטוח רכב זמני או ביטוח רכב לפי שעות, שמותאם לנהגים צעירים.
  • בדקו ביטוח רכב באינטרנט ותגלו איפה יש מבצעים, הנחות או הטבות, ואז הפעילו את סוכן הביטוח שלכם שינסה להפעיל את המבצעים גם עליכם, למרות שאתם עושים ביטוח רכב אחרי שלילה.

 

  1. האם כדאי לעשות ביטוח מקיף גם אם עושים ביטוח רכב אחרי שלילה?

אחת השאלות שמעסיקות נהגים רבים היא הרלוונטיות של ביטוח מקיף לרכב הספציפי שלהם. ביטוח חובה חייבים לעשות, אבל ביטוח מקיף הוא אופציונלי. עבור נהגים אחרי שלילה זו שאלה עוד יותר רלוונטית: גם כך  מחיר ביטוח רכב אחרי שלילה הוא גבוה למדי, אז להוסיף גם ביטוח מקיף כבר מייצר ביטוח בסכומי עתק.  התשובה לשאלה האם ביטוח רכב מומלץ לנהגים אחרי שלילה תלויה בסוג הרכב שלכם: אם רכבכם יחסית חדש ומחירו גבוה, ברור שכדאי לכם לעשות גם ביטוח מקיף, כי לא משנה כמה תשלמו עבור הביטוח, זה יעלה לכם פחות מלקחת את האוטו למוסך ולתקן אותו, במקרה של תאונה. אם הרכב שלכם ישן וערכו נמוך, אתם יכולים להימנע מביטוח מקיף, אבל חשוב שתעשו ביטוח צד גימל, כדי שאם תפגעו ברכב אחר (או ברכוש של מישהו אחר), תהיו מכוסים.

תאונה בין שני רכבים- ביטוח רכב אחרי שלילה

תאונה בין שני רכבים- ביטוח רכב אחרי שלילה

לסיכום – כמה יקר לעשות ביטוח רכב אחרי שלילה?

מחשבון ביטוח הרכב של רשות ההון, ביטוח וחיסכון מאפשר לכם להקליד את הנתונים האישיים שלכם (גיל, גבר או אישה, ותק על הכביש) ואת הנתונים הכלליים של הרכב (סוג דלק, הימצאות של מערכות בטיחות ועוד), כדי להבין פחות או יותר כמה תשלמו על הביטוח. לקחנו לדוגמא נהג כבן 35 עם שש עשרה שנות ניסיון, ובדקנו כמה הוא ישלם פעם אחת עם פסילה, ופעם אחת ללא פסילה.

 

נהג עם פסילה אחת: המחירים הם החל מ 1,554 ש"ח בחברת שירביט, ועד 2,706 ש"ח בחברת מגדל

 

נהג ללא פסילה: 902 ש"ח בחברת ווישור, ו- 1,243 ש"ח בחברת הפניקס.

 

אם הפער בין המחירים נראה לכם גבוה, כדאי שתדעו שהפער בין רכב ללא מערכות בטיחות, ורכב שהותקנו בו מערכות בטיחות, גבוה אף יותר:

 

רכב ללא מערכות בטיחות: המחיר הכי נמוך בזמן חישוב הביטוח:

ווישור – 1,288 ש"ח, המחיר הגבוה – הפניקס, 1,827 ש"ח.

 

רכב הכולל מערכות בטיחות:

ווישור – 902 ש"ח, הפניקס – 1243 ש"ח.

 

המחירים כמובן נכונים ליום הבדיקה, וחושבו עבור נהג ללא פסילה. כשאתם בודקים מחירי ביטוח, קחו בחשבון שחברות ביטוח רבות יוצאות עם מבצעים והנחות, והמחירים משתנים. בנוסף, סוכן ביטוח רכב מיומן יודע גם לנהל משא ומתן על גובה הפרמיה, סכום ההשתתפות העצמית ואפילו על סעיפי הרחבת השירות.

  • אם ברצונכם לקבל מידע עבור ביטוחים נוספים הקליקו כאן ועכשיו !!!

 

 

 

 

Skip to content