ביטוח תכולה לדירה- שומר עליכם ועל הדיירים שלכם מתביעות         

 

ביטוח תכולה לדירה שומר עלינו ועל הדיירים שלנו מפני תביעות. נהוג לחשוב שרק הבית הוא זה שחשוב לבטח, בגלל המחיר הגבוה שלו והשנים הרבות שאנו נאלצים עובדים בשביל להחזיר את הההלוואה שלקחנו כדי לרכוש אותו. זה לא בדיוק נכון: הרכוש כמו גם הציוד שלך חשובים לא פחות, ואפשר אולי אפילו להגדיר להגדיר שמבינת רגילה הם חשובים אפילו יותר.

 

מה זה ביטוח תכולה לדירה?

ביטוח דירה כולל שני סעיפים: ביטוח דירה מבנה ותכולה. ביטוח תכולה מכסה את כל מה שיש לכם בדירה,

החלף מהרהיטים היקרים, המחשבים, המסכים ועוד – וכלה בתכשיטים ובחפצי ערך שאספתם או ירשתם לאורך השנים.

 

ביטוח מבנה מכסה כל פגיעה שנגרמה שלח הנכס, גג, קירות, חלונות וכו '- הם בגלל שחיקה טבעית של המבנה בגלל בגלל אירועים חיצוניים כמו אסונות טבע, פגעי מזג אוויר, פיגועים ועוד.

כשעושים ביטוח דירה מבנה ותכולה בעצם מכסים כל אפשרות שמשהו יקרה לנכס היקר שלנו, הן מבחינת פגיעה בשלד הבית בעבר ולהרחיב את השחתה או גניבה של הרכוש שלנו.

הביטוח של מבנה ותכולה, נכנס לפעולה ברגע שמשהו קורה למבנה או לתכולה, ומפצה אותנו במקום התכולה שנהרסה או משלם מעל לנו את התיקון שצריך לבצע בבית כתוצאה מהנזק שנגרם לו בבסיסו.

מה זה ביטוח תכולה לדירה?

מה זה ביטוח תכולה לדירה?

מי צריך לעשות ביטוח לתכולה?

הפמוטים של סבתא עוד מפראג של לפני מלחמת העולם השני, הציוד היקר שצוברם לאורך השנים – אולי אפילו ציוד מקצועי יקר שמשמש אתכם בעבודה שלכם, כל אלה שווים הרבה כסף. מעבר לכסף, לכל פריט יש חשיבות רגשית. אז נכון ששמאי של חברת ביטוח לא יחזיר לכם סכום עתק על ציור של סבתא רק בגלל שהוא היה יקר ללבכם אבל נטול ערך כספי, אבל כן יחזירו לכם כסף במקרה של פגיעה ברכוש יקר שעבר בדיקת שמאות וקיבל תג מחיר. לכן, כל מי שיש לו בבית ציוד, אפילו מינימלי כמו מסכי מחשב, טלוויזיות ואפשר סמארטפונים, צריך לעשות ביטוח לתכולת הדירה. ובואו לא נשכח, שהמחיר שתצטרכו לשלם בסופו של דבר הוא נגזר של שווי הרכוש שלך. אם אין לכם הרבה רכוש, אתם לא תשלמו מחיר גבוה ממילא.

 

כמה עולה ביטוח תכולת דירה?

ביטוח תכולת דירה מחיר זול מדי הוא לפעמים שיקוף של פוליסה דלה שאיננה כוללת מספיק סעיפי כיסוי. אם אתם לא מוסיפים מספיק פרמטרים לפוליסה, אז אומנם תשלמו מחיר נמוך למדי, אבל זה למעשה יותר מיותר, כי בזמן הצורך הביטוח לא יעזור לכם, וכל הרכוש שלכם פעיל ייאבד ללא שום החזר כספי. זו הסיבה שכל כך חשוב להתייעץ עם יועץ ביטוח המומחה בביטוח דירה, מבנה ותכולה, ולבקש ממנו לעבור על כל הסעיף בפוליסה כדי לוודא שבמקרה הצורך אנו אכן נהיה מכוסים כראוי.

יחד עם זאת חשוב לציין, שלכל חברת ביטוח יש טווח מחירים שונה, ואפשר למצוא מחירים שונים עבור אותה פוליסה – ותחת אותה מטריית כיסויים.

 

למשל – ביטוח תכולת דירה לפנטהאוז, שווי פוליסה 200000:

המחיר הכי נמוך: הפניקס, 540 ש"ח, 544 ש"ח השתתפות עצמית.

המחיר הכי גבוה: מגדל, 1640 ש"ח. השתתפות עצמית של 540 ש"ח והרחבה נוספת על אחריות לתכשיטים ללא עלות.

 

בניגוד לסוגי ביטוח אחר, דווקא בביטוח תכולה לדירה אין סייגים או החרגות למי שכבר תבע בעבר. כך, אם נעשה חישוב של ביטוח תכולת דירה במחיר של רשות ההון והביטוח, נגלה כך אם נכניס לשאילתה תביעת ביטוח אחת לפני שנה, עדיין נגיע לאותן תוצאות, עם סכומי השתתפות עצמית זהים:

 

מחיר הכי נמוך: הפניקס, 540 ש"ח.

המחיר הכי גבוה: מגדל, 1640 ש"ח.

 

למה שוכרים של דירה צריכים להתמודד לעשות ביטוח תכולה לדירה שכורה?

נהוג לחשוב שרק בעלי הנכס צריך לעשות ביטוח דירה, מאחר וכל נזק שייגרם לדירה ובתוך הדירה הוא למעשה באחריותם. אם למשל החלונות ניזוקים בסופת ברד, הבעלים של הדירה הם אלה שצריכים לתקן את החלונות ולא הדיירים המתגוררים בה. אותו דבר במקרה של פיצוץ צנרת בתוך הקיר וכדומה. הביטוח כל כך משמעותי בביטוחי דירה, כי חלק מהנזקים אפשרים להיגרם למבנה של דירה הם גדולים עד כדי כך שעלות התיקון שלהם עלולה להגיע למאות אלפי שקלים.

אז למה בעצם שוכרים של דירה צריכים להתעקש על קיום ביטוח תכולה לדירה שכורה?

כשאנשים עוברים לגור בדירה שאיננה שייכת להם, הם לא ישפצו אותה ולא ישקיעו בה כסף, כי לרוב זה מעון זמני לבנות, ומעבר לזה זה הבית שלהם. כשהדירה לא ממש מושקעת או משופצת דברים עלולים לקרות: המשקוף עלול ליפול, דלת הארון עלולה להתנתק ממקומה וליפול על חבר של הילדים שבדיוק נכנס לדירה, איש מקצוע עלול התחבר וגם הלא. אם קורה משהו בדירה לאורח או לאיש מקצוע, הדיירים הם אלה שחשופים לתביעות, ולפעמים אלה תביעות על סכומי עתק. ביטוח צד גימל בחוזה ביטוח תכולה לדירה שכורה פותר את הבעיה הזו, ואם יש בסמוך לדירה גם אזור לא בטיחותי כמו מדרגות שבורות, חדר מדרגות שאף פעם אין בו אור, חצר לא מטופחת עם קוצים ובורות – שווה להכין גם סעיף של ביטוח האזור שליד הדירה.

למה צריך לעשות ביטוח תכולה לדירה?

למה צריך לעשות ביטוח תכולה לדירה?

 

שאלות ותשובות
האם ניתן לעשות ביטוח תכולה לדירה רק על חלק מהרכוש?

כן. במקרים בהם גרים מספר אנשים בדירה, אך רק אחד מהם מעוניין לבטח את הרכוש שלו, ניתן לבטח רק את הרכוש של המבוטח. אבל קחו בחשבון שבמקרה כזה תהיה בעיה להפעיל את סעיף ביטוח צד גימל, ולכן חשוב לערב את סוכן הביטוח שיכין פוליסה שמתאימה לדירה עם שותפים.

האם ביטוח תכולה לדירה כולל גם תכשיטים שנמצאים בכספת?

עבור תכשיטים יש הרחבה נוספת בביטוח תכולה, שבחלק מחברות הביטוח היא מוצעת בתשלום ובחלקן בחינם. הדרישה לכספת היא לרוב של חברת הביטוח.

האם ביטוח תכולה כולל גם פריטים עם ערך נוסטלגי?

הביטוח כולל פריטים לפי השווי הריאלי שלהם. פריטים עם ערך רגשי אבל ללא ערך כספי לא יפוצו על ידי הביטוח.

למה יש משמעות בביטוח תכולה לקומה בה אני גר?

עולם הביטוח עובד על סטטיסטיקות. בביטוח בריאות אתה משלם לפי גילך ומצבך הבריאותי, ובהתאם לסבירות שתצטרך לממש את הפוליסה. בביטוח תכולה לדירה אתה משלם בהתאם לסבירות שבה אפשר לפרוץ אליך לדירה ולגנוב לך את הרכוש. דירות גן, קרקע ובתים פרטיים נמצאים בסיכון מוגבר לפריצות ולכן התשלום של הביטוח גבוה יותר מביטוח על דירות שממוקמות בקומות ביניים. גם פנטהאוזים ודירות גג נחשבות לקלות לפריצה באופן יחסי, כי ניתן להיכנס אליהם דרך הגג.

 

  • אם אתם מתעניינים במידע על ביטוחים נוספים הגעתם למקום הנכון. הקליקו כאן   !!!

 

 

 

 

Skip to content